Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@03:06:26 GMT

جایگاه شعر در موسیقی بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۴۵۲۰

جایگاه شعر در موسیقی بررسی می‌شود

در برنامه امشب «شب موسیقی»، با حضور محمد سریر و حمیدرضا اردلان آهنگساز، پژوهشگر موسیقی، به جایگاه کلام و شعر در موسیقی امروز پرداخته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، در شب موسیقیایی «شب‌های هنر» به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری، امشب «جایگاه کلام و شعر در موسیقی» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مهدوی در این گفتگوی شبانه میزبان محمد سریر آهنگساز، موسیقیدان و یکی از ملودی‌پردازان ایران و حمیدرضا اردلان آهنگساز، پژوهشگر موسیقی و استاد دانشگاه است که در سه دهه گذشته در شناسایی، حفظ و احیای آیین‌های اقوام ایرانی و طرح مسأله بنیادین در باب معرفت شنیداری در این حوزه نقش داشته است.

در برنامه امشب سه آیتم موسیقی با آهنگسازی سریر و سه قطعه موسیقی نواحی به انتخاب اردلان پخش خواهد شد و علاوه بر آیتم «چهل سالگی» و نیز آیتم «ناشنیده» که هر هفته یک قطعه ناب موسیقی را پخش می‌کند، گفتگو با مهدی آذرسینا درخصوص ارتباط موسیقی و شعر، بخش دیگر برنامه امشب خواهد بود.

«شب موسیقی» به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری یکی از برنامه‌های «شب های هنر» است که از یکشنبه شب‌ها ساعت ۲۳ از شبکه چهار روی آنتن می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شب موسیقی محمد سریر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه «ایران دوست داشتنی» از امشب روی آنتن می رود

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه، ویژه برنامه ایران دوست داشتنی، از روز شنبه_امروز_ به صورت زنده از شبکه اول سیما، به میزبانی پدرام کریمی پخش می‌شود.

در این برنامه فلورا سام، محمد معتمدی و امیرحسین مدرس، پدرام کریمی را همراهی خواهند؛ تا میزبان مهمانان از سراسر ایران باشند و وسعت و عظمت ایران را با اقوام، پوشش‌ها، فرهنگ‌ها و گویش‌های مختلف به نمایش درآورند.

«ایران دوست داشتنی»، به مناسب آغاز سال نو شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه ساعت ۱۹:۳۰ به صورت زنده پخش می‌شود و سه‌شنبه_ شب سال تحویل ۱۴۰۳ _ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲ بامداد  و لحظه سال تحویل از ساعت ۵ تا ۹ صبح همراه این لحظه خاص و ناب مردم ایران است.

در این برنامه علاوه بر اقوام مختلف  چهره‌های متفاوت فرهنگی، ورزشی، سیاسی و …. حضور دارند.

ایران دوست داشتنی به تهیه‌کنندکی مقداد مومن نژاد علاوه بر سال تحویل ۱۴۰۳ قرار است هر روز ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ساعت ۱۹:۳۰  از شبکه اول سیما پخش شود.

دیگر خبرها

  • حضور ادگار داویدز در فوتبال برتر
  • افزایش عرضه کارت‌های آزاد بنزین در جایگاه‌های مازندران
  • معرفی بازیگران «مجنون آن لیلی»/ رشید کاکاوند راوی شد
  • معرفی بازیگران نمایش «مجنون آن لیلی»/ رشید کاکاوند راوی شد
  • گروه اجرایی «مجنون آن لیلی» معرفی شدند
  • ببینید | پیشکش بهار با رادیو اقتصاد
  • فراخوان ثبت‌نام «طرح ملی باشگاه‌های مطالعه دانشجویان سریر»
  • روایت داستان‌های کهن ایران در «قصه‌های سرزمین من»
  • ویژه برنامه «ایران دوست داشتنی» از امشب روی آنتن می رود
  • کامران تفتی با یک برنامه نوروزی به اجرا برمی‎‌گردد