Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@11:04:29 GMT

دو دهه ۵۰ و ۶۰ دهه های طلایی مساجد هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۴۶۲۶

دو دهه ۵۰ و ۶۰ دهه های طلایی مساجد هستند

حجت الاسلام والمسلمین اصلانی گفت: دو دهه ۵۰ و ۶۰ دهه های طلایی مساجد هستند زیرا به بهترین شکل کارکردهای مساجد را عرضه کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اصلانی در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و تعدادی از معاونان و مدیران این ستاد از نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد گفت: مدیریت مساجد هرچند مفهومی نو است اما پیشینه تاریخی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی افزود: بسیاری از شخصیت های حوزوی که می توانستند با حضور در حوزه های علمیه مانند نجف اشرف و قم به درجات علمی حوزوی دست یابند و به اصطلاح به قله های اجتهاد برسند در تهران حضور یافته و مدیریت تعدادی از مساجد را عهده دار بودند.

 

مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: حدود 40 مسجد- مدرسه در تهران وجود داشت که ائمه جماعاتی مانند آیات علی اکبر برهان و عبدالکریم حق شناس تعدادی از این مدارس را در مساجد راه اندازی کردند.

 

وی افزود: پیشگامان و ستارگان محراب پیش از شهید مفتح و شهید رجایی موضوع وحدت دانشگاه و حوزه را در بستر مساجد جامه عمل پوشاندند.

 

وی اضافه کرد: دو دهه 50 و 60 دهه های طلایی مساجد هستند زیرا کارکردهای گوناگون مساجد به ویژه در زمینه پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت دفاع مقدس در مساجد جنبه عینی پیدا کرده است.

 

اصلانی گفت: یکی دیگر از کارکردهای مساجد تربیت نسل جوان و انقلابی است، نسلی که در سال های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ هشت ساله تحمیلی خوش درخشیدند و طبق آمارهای رسمی بیش از 95 درصد شهدا مسجدی بوده اند.

پایان پیام/550

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز تامین اجتماعی 9 ربیع الاول آغاز امامت امام زمان عج ارزانی آمریکا محمد جواد ظریف جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان جشن آغاز امامت حضرت مهدی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان ایران برابر حریفان خود قرار گرفتند.
بعد از ظهر امروز شهربانو منصوریان ملی‌پوش باتجربه ایران در فینال وزن 75- کیلوگرم مقابل حریفی از چین به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.
در حالی که الهه منصوریان خواهر کوچکتر شهربانو سرمربیگری تیم ملی را برعهده دارد، این قهرمان 39 ساله موفق شد یک طلای دیگر به کارنامه افتخارات خود آن هم با شکست حریف چینی اش در خاک این کشور اضافه کند.
او برای صعود به فینال ووشوکاری از بنگلادش را مغلوب کرده بود.

دیگر خبرها

  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • معین تقوی طلایی شد
  • شهربانو منصوریان طلایی شد
  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند