Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:15:25 GMT

ردیابی مگس میوه در باغ‌های گلوگاه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۴۸۰۷

ردیابی مگس میوه در باغ‌های گلوگاه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با اشاره به ردیابی و شناسایی مگس میوه در ۴۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه در ۱۲ ایستگاه پیش آگاهی شهرستان گلوگاه از ابتدای امسال تاکنون، درباره استراتژی شکار انبوه حشرات کامل مگس میوه، گفت: ۲۵۳ کارت زرد، ۳۵ عدد فرمون، ۴۰ لیتر سراتراپ و ۵۵ تله مکفیل و ۶۰ لیتر پروتئین هیدرولیزات برای کاهش جمعیت این آفت در باغ‌های میوه تله جلب کننده نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مگس بالغ معمولا در پشت برگ یا سطح زیرین میوه استراحت می‌کند و در شرایط عادی پرواز مگس کوتاه بوده و اغلب در سطح میوه‌های مجاور خسارت وارد می‌کند، افزود: این آفت اگر در معرض باد شدید قرار گیرد تا مسافت یک تا دو کیلومتری و حتی بیشتر از محل اولیه خود می‌تواند پرواز کند.

وی با اشاره به ضرورت معدوم سازی میوه‌های آلوده، گفت: دفن میوه‌های آلوده در داخل گودال‌هایی به عمق ۵۰ سانتیمتری، برداشت تمامی میوه‌ها در پایان فصل و اجرای مبارزه زراعی در زمان مناسب از راه‌های کنترل آفت مگس میوه است.

انتهای پیام/ م

شناسایی مگس مدیترانه‌ای در ۴۵۰ هکتار از باغ‌های گلوگاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم با اشاره به عزم شهرداری برای حمایت از مشاغل خانگی گفت: آسیب‌شناسی و بهبود شرایط بازارچه‌های مشاغل خانگی از برنامه‌های سازمان در سال جاری است.

محسن صادقی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم یکی از اقدامات موفق سازمان میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم را حمایت از مشاغل خانگی عنوان و اظهار کرد: حمایت از مشاغل خانگی یکی از تکالیفی است که وزارت کشور بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و ماده ۱۱ قانون ساماندهی مشاغل خانگی بر عهده شهرداری‌ها گذاشته است.

وی افزود: بر اساس همین تکلیف قانونی و حمایت شورای شهر قم توانستیم بازارچه‌های دائمی عرضه تولیدات مشاغل خانگی را در قم راه‌اندازی کرده و تجربه موفقی در این حوزه کسب کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم تصریح کرد: برای بهبود شرایط و ارتقا بازارچه‌ها قرار است آسیب‌شناسی با کمک کسانی که در این غرفه‌ها مستقر هستند انجام شود و برای سال جاری به‌صورت جدی‌تری این مسئله در شهرداری دنبال خواهد شد.

صادقی‌امینی از برپایی دو غرفه از شب یلدا خبر داد و گفت: در نظرسنجی که انجام شده است مردم از عملکرد بازارچه‌ها رضایت داشته‌اند، همچنین فروشندگان نیز که مجوز مشاغل خانگی دارند، از برپایی غرفه‌ها راضی بودند.

کد خبر 745510

دیگر خبرها

  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • قیمت میوه های نوبرانه اعلام شد
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟‌