Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان‏، مسلم رحیمی‏، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در نشست خبری چهل سالگی انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه که امروز 27 آبان‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سال 95 تشکیل شد و ما از سال 96 ساخت بعضی از تولیدات را آغاز کردیم‏، گفت: تولیدات در شش حوزه‏ سیما، صدا، فضای مجازی، پژوهش و خبر تهیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جایگاه استان خوزستان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بین استان‌های کشور ویژه است. جهاد عشایر عرب خوزستان بر علیه استعمار انگلیس‏، مبارزات قوم بختیاری و مبارزات شهرهای کوچک استان بر علیه پهلوی نشان دهنده حضور مردم خوزستان در قیام‌های انقلابی است. باید نقش مبارزان انقلابی استان خوزستان همچون آیت‌الله بهبهانی، به عنوان اولین مرجع تقلیدی که در دفاع از امام ده روز در منزل ایشان بیتوته کرد و همچنین حضور یک نفر از استان خوزستان به دعوت امام راحل در خبرگان قانون اساسی‏ و مجاهدت‌های صورت گرفته در دفاع مقدس در شهر سوسنگرد، نشان داده شود؛ ما رسانه‌ای‌ها هر چه در این زمینه کار کنیم همچنان در ابتدای راه هستیم.

رحیمی گفت: در راستای به تصویرکشیدن چهل سال انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در صدا و سیمای مرکز خوزستان تهیه شده است. مجموعه یازده قسمتی به نام «برگ و باد» شامل تصاویر تازه‌ای از انقلاب اسلامی در خوزستان و پاسخ به چرایی انقلاب اسلامی تهیه شده است. برنامه «کارنامه» عملکرد چهل سالگی انقلاب اسلامی است که یکی از مهم‌ترین نکات آن حضور مسئولان در این برنامه است؛ نقطه اوج برنامه حضور استانداران خوزستان از ابتدای انقلاب اسلامی صرف‌نظر از گرایشات سیاسی در این برنامه و بیان اقدامات آنها در مدت مسئولیت در استان است. همچنین به استاندار خوزستان پیشنهاد داده‌ایم که این استانداران در یک همایش گردهم جمع شوند تا نمادی از وحدت همه سلایق فکری در استان باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان بیان کرد: همچنین در مستند سی دقیقه‌ای مهم‌ترین فعالیت‌های انقلاب اسلامی در استان به تصویر کشیده می‌شود. تولیداتی هم در زمینه نقش علما‏، بازار، شهرها و اماکن در انقلاب اسلامی تولید شده است. نکات مهم وصیت‌نامه الهی سیاسی امام راحل در سی قسمت در قالب کار گرافیکی بازپخش می‌شود. همچنین به میمنت سی‌امین سال رهبری مقام معظم رهبری برنامه‌ای به نام «امین روح‌الله» تهیه شده که به بررسی پس از رحلت امام تاکنون می‌پردازد.

وی ادامه داد: برگزاری هشتاد جشن انقلاب در هشتاد نقطه استان برنامه‌ریزی شده است. همچنین در حوزه شهید و شهادت مجموعه مستند چهل شهید با همکاری بنیاد شهید‏، حوزه هنری، سپاه، ارتش و بنیاد حفظ آثار تهیه شده که در دهه فجر رونمایی می‌شود. برنامه چلچراغ درباره چهل شخصیت ویژه انقلاب اسلامی تهیه شده است. همچنین در نظر داریم کار ویژه‌ای درباره مرحوم دکتر قیصر امین‌پور شاعر انقلاب و دفاع مقدس تهیه کنیم که نیاز به همفکری رسانه‌ها دارد.

رحیمی با اشاره به برنامه‌های تولید شده چهل سالگی انقلاب اسلامی در حوزه صدا گفت: در قالب نمایش‌های رادیویی به دلیل تأثیر بسزای آن کارهای انقلابی با موضوع مستند شخصیت‌ها، اصناف و بازاریان، دانشجویان، صنعت نفت، نغمه‌های انقلابی ساخته شده است. همچنین فرصت خوبی در رادیو برای پخش تاریخ شفاهی انقلاب وجود دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به تولید تقویم بومی انقلاب اسلامی در خوزستان تصریح کرد: برنامه‌هایی با محوریت نقش گروه منصورون در انقلاب، دستاوردها و گزارش‌های محرومیت‌زدایی، تولید سمفونی انقلاب به ده گویش قومیت‌های مختلف در خوزستان از جمله دیگر اقدامات ما به این مناسبت است.

وی با بیان اینکه 74 عنوان برنامه مهم در تمام حوزه‌های صدا و سیما شامل خبر، پژوهش، موسیقی، فضای مجازی، صدا و سیما تولید شده گفت: در ذیل این 74 عنوان برنامه، برنامه‌های متعددی قرار دارد که در مجموع بیش از 8 هزار و 300 برنامه در استان خواهیم داشت.

رحیمی اشاره کرد: سعی ما بر آن است با توجه به شرایط اقتصادی و فضای جامعه و تبلیغات دشمن دست به دست هم دهیم و با بازخوانی موفقیت‌ها و تبیین دستاوردهای انقلاب برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان، انقلاب اسلامی را زیبا منعکس کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مبارزان انقلاب چه آنهایی که سنگ اولیه انقلاب را در استان بنا نهادند و چه آنهایی که به استحکام این بنا کمک کردند، تجلیل می‌شود. وظیفه ما این است که به اتحاد اقوام بیشتر بپردازیم؛ دشمن وقتی اتحاد ما، شیعه بودن خوزستان و شور و شعور در اربعین و مراسم مذهبی را می‌بیند آن را تحمل نمی‌کند. ما باید در کنار مردم باشیم؛ آنها در تمام فرازونشیب‌ها با تقدیم شهید، تحمل تحریم‌ها و پاسخگویی مناسبت به تهدیدات در کنار انقلاب اسلامی بودند. مردم گله‌ای از نظام، امام و رهبری ندارند‏، بلکه گلایه‌ آنها از مسئولین است. در شرایطی که هجمه رسانه‌ای متوجه نظام اسلامی است باید کارنامه انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فرهنگی صداوسیمای خوزستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند

شهردار کرمانشاه با اشاره به هجمه فرهنگی گفت: سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه خط مقدم مبارزه با این تهاجم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در دیدار با رئیس و مدیران سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه که در سالن جلسات دفتر شهردار کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ نقش مهمی در جامعه دارد که اهداف آن بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود کرمانشاه عدم ترسیم چشم‌انداز فرهنگ عمومی است افزود: حضوراً به امام جمعه محترم، آمادگی خود را برای ترسیم این چشم‌انداز اعلام کرده‌ایم.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه عناصر، هنجار و آسیب‌های فرهنگی را باید شناخت، تصریح کرد: دیدگاه ساز و کاری و آسیب‌شناسی دو نگاه به فرهنگ است. بحران هویت در جامعه دیده می‌شود و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، هجمه فرهنگی که مقام معظم رهبری سه دهه قبل به آن اشاره کردند مورد توجه قرار نگرفت و اکنون با وضعیت موجود مواجه شده‌ایم.

نوروزی با بیان اینکه بحران هویت مسئله خطرناکی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد، ادامه داد: از بین رفتن اعتماد در جامعه مشکل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید این را باور کنیم که آسیب اجتماعی فرهنگی در جامعه وجود دارد و باید برای رفع این آسیب‌ها برنامه‌ریزی و حرکت کرد.

شهردار کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی و بیان اینکه کارکنان سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، سربازان و خط مقدم مبارزه با این آسیب‌ها در جنگ فرهنگی هستند، گفت: این سازمان پازل اصلی جنگ نرم در شهر کرمانشاه است که با توجه به آسیب‌ها و هجمه فرهنگی، باید جهاد کرد.

نوروزی ارزش‌های دینی و انقلابی، زندگی در شهر، هویت، اخلاق و سلامت و نشاط عمومی جامعه را به عنوان پنج محور و مأموریت سازمان فرهنگی اعلام و تاکید کرد: علاوه بر اهداف ترسیم شده، باید از نظرات نخبگان نیز استفاده کرد، یک میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند با یک میلیون دیدگاه و نظر متفاوت که باید تمام این‌ها دیده شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های خوبی از سوی سازمان فرهنگی تنظیم شده است و دیدگاه رئیس این سازمان خوب و توانایی انجام امور را دارد.

کد خبر 746963

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است