Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس سازمان ملي استاندارد ايران گفت: اين سازمان تدوين استاندارد مديريت مبارزه با رشوه و فساد اداري با تمرکز بر موضوع رشوه را در دستور کار دارد که اين کار بر مبناي شاخصه هاي اعلامي سازمان جهاني استاندارد (ISO) انجام مي شود.

«نيره پيروزبخت» امروز (يکشنبه) در خاتمه مراسم امضاي تفاهم نامه همکاري سازمان ملي استاندارد و وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارتقاي کيفي و تعالي مدارس کشور در پاسخ به ايرنا ابراز اميدواري کرد که بتوان در آينده نزديک استاندارد مديريت مبارزه با فساد اداري را تدوين کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين موضوع را با دادگستري، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي و ساير ارگان هاي نظارتي در ميان گذاشتيم که در همه اين حوزه ها به جد در حال پيگيري است.
رييس سازمان ملي استاندارد ايران يادآور شد: در تدوين اين استاندارد، اکنون به بحث جريان شفاف اطلاعات ورود نمي کنيم و شايد در آينده در دستور کار قرار گيرد.
پيروزبخت ادامه داد: در موضوع حقوق شهروندي، به صورت جدي به مقوله استاندارد توجه شده و در سخنان رييس جمهوري در اين زمينه تاکيد شده است.
به گفته اين مقام مسئول، بايد نظام استانداردسازي بر مبناي حقوق شهروندي در همه سازمان ها و نهادها ساري و جاري شود.
وي خاطرنشان کرد: بر اين اساس، سازمان ملي استاندارد نيز در مقوله مسئوليت هاي اجتماعي که استاندارد جديدي است و از سوي سازمان جهاني استاندارد (ISO) پيگيري مي شود، با همکاري سازمان ها فعاليت مي کند تا بتوان نظام استانداردسازي و مسئوليت هاي اجتماعي را براي هر حوزه تعريف کرد.
به گزارش ايرنا، صبح امروز در اجراي قانون تقويت و توسعه نظام استاندارد کشور و سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش به منظور گسترش همکاري هاي علمي فني آموزشي و پژوهشي، تفاهم نامه اي بين سازمان ملي استاندارد ايران و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسيد.
موضوع اين تفاهم نامه استفاده بهينه از توانايي هاي علمي، فني، آموزشي و پژوهشي دو طرف و همکاري در فعاليت هايي همچون برنامه ريزي و طراحي مفاهيم مرتبط با استاندارد و کيفيت براي درج در کتاب‌هاي درسي، مشارکت در راه‌اندازي ارزيابي کيفيت دستگاهي وزارتخانه بر پايه برنامه تعالي مديريت مدرسه، تهيه پيش‌نويس و مشارکت در زمينه تدوين استانداردهاي ملي مرتبط و مشارکت در تدوين بين المللي مرتبط با موضوع تفاهم نامه است.
همچنين 2 طرف در اين تفاهم نامه بر برنامه ريزي و طراحي دوره هاي آموزشي و دوره هاي ضمن خدمت براي آموزگاران و دبيران در همه مقاطع تحصيلي، همکاري در توسعه و ترويج فرهنگ استاندارد، همکاري و مشارکت در آموزش تدوين استاندارد، همکاري در برگزاري دوره هاي آموزشي و گردهمايي هاي مرتبط علمي و همکاري در خصوص استاندارد سازي کيفيت مواد و وسايل و تجهيزات آموزشي و کمک آموزشي تاکيد کردند.
اقتصام*3065**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ استاندارد ملی در حوزه نظام اداری و استخدامی گفت: امروزه بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود که برای تسریع، بهبود فرآیند، عدالت محوری، جلوگیری از فساد، رضایت مندی ارباب رجوع ، نیازمند استانداردسازی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان استاندارد، میثم لطیفی با تبریک موفقیت سازمان استاندارد در دریافت صلاحیت همترازی بین المللی اظهار داشت: این رویداد مقدمه ای برای تحقق جهش تولید است چرا که زمینه توسعه تعاملات بین المللی در حوزه اقتصاد و تجارت با این صلاحیت فرآهم است.

رئیس سازمان اداری استخدامی، کیفیت و بهره وری را دو روی سکه تعبیر کرد و گفت: اگر بخواهیم بهره وری را در دستگاههای اجرایی محقق کنیم لازم است کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کیفیت با استاندارد رقم می خورد، افزود: استاندارد برای مصرف کننده اطمینان بخش، برای تولیدکننده سودآور و برای صادرکنندگان و واردکنندگان بازار آفرین است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ استاندارد ملی در حوزه نظام اداری و استخدامی گفت: امروزه بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود که برای تسریع، بهبود فرآیند، عدالت محوری، جلوگیری از فساد، رضایت مندی ارباب رجوع، نیازمند استانداردسازی در این حوزه هستیم.

وی استانداردسازی در نظام حکمرانی کشور مبتنی بر مبانی اسلامی و ارزش های انقلابی، را ضروری دانست و اذعان داشت: با استانداردسازی خدمات، پیچیدگی نظام اداری از بین می رود و خدمات به سهولت در درسترس ارباب رجوع قرار می گیرد.

لطیفی؛ ایجاد آزمایشگاه استاندارد خدمات را لازمه ارایه خدمات در دولت مردمی دانست و تاکید کرد: با هوشمندسازی خدمات، فرآیند ها کوتاه و منطقی می شود و در این صورت رضایت ارباب رجوع از مراجعه به دستگاههای اجرایی حاصل می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با بیان اینکه استاندارد، رضایت راهبردی ایجاد می کند تصریح کرد: آموزش استاندارد باید به عنوان سرفصل دوره های آموزشی در مرکز آموزش مدیریت دولتی مورد توجه قرار می گیرد تا افرادی که در بدو استخدام هستند بتوانند به راحتی تصمیم بگیرند همچنین کارکنان و مدیران با با شناحت مفهوم استاندارد بهتر تلاش کرده و بهره وری را افزایش دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به اهمیت موضوع استاندارد اشاره کرد و خواستار مساعدت بیش از پیش رییس سازمان اداری و استخدامی برای تقویت نیروی تخصصی شد.

کد خبر 746711

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • بده بستان رشوه در نظام اداری کشور؛ چرا ایرانی‌ها رشوه می‌دهند؟