Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@05:16:34 GMT

برگزاری همایش ملی برنج در ساری

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۲۸۰

برگزاری همایش ملی برنج در ساری

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هجدهمین همایش ملی برنج با شعار تحقیقات اثرگذار بر پایداری تولید برنج ، از فردا در ساری برگزار می‌شود.

دبیر انجمن برنج کشور گفت : هجدهمین همایش ملی برنج با شعار تحقیقات اثرگذار بر پایداری تولید، فردا و پس فردا در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود.

به گفته علیزاده شایق در این همایش تاثیر تغییرات منابع تامین آب ، افزایش بهره ‌وری ، تغییرات اقلیمی ، عوامل اقتصادی و اجتماعی و نیز نقش فناوری‌های نوین بر تولید پایدار برنج بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خشکسالی و وجود مشکلات کم آبی برای کشاورزان استان های شمالی افزود : امید است با برگزاری چنین همایشها و همفکری و همکاری مراکز تحقیقاتی و ارگان های مرتبط دولتی ، راهکار مناسب برون رفت از این مشکلات ارائه شود.
مازندران 40 درصد برنج کشور را تامین می کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  بخشدار هزار مسجد کلات گفت: با آغاز خزانه گیری برنج فصل تولید و کشت برنج دراین بخش وارد مرحله جدیدی شده است.

جواد دولتخواه افزود: خزانه نزد شالی کاران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به طور معمول در هر ۱۰۰ متر مربع خزانه در شرایط مناسب از نظر آب، نور و فضا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بذر نگهداری می شود.

وی ادامه داد: بذرهای داخل خزانه بعد از گذشت دو تا سه هفته برای نشا آماده می شوند.

دولتخواه اظهارکرد: جمعیت این بخش هشت هزار نفر بوده که چهار هزار نفر از این تعداد در شهر لاین و بقیه در ۱۳ روستای سکونت دارند و شغل همه آنها کشاورزی و تولید برنج است.

 رقم  دم سیاه معروف ترین رقم محصول تولیدی این خطه است.

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی