Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:52:38 GMT

جامعه جهانی باید مانع سرکوب فلسطینیان شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۲۹۳

جامعه جهانی باید مانع سرکوب فلسطینیان شود

مسکو - ایرنا - یک نویسنده، تحلیلگر و روزنامه نگار یهودی روس معتقد است که بدون ورود مستقیم جامعه جهانی به مناقشه فلسطین و اسراییل و منع حملات به فلسطینیان، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به سرکوب مردم فلسطین ادامه خواهد داد.

«ایزرائل شامیر» که دیدگاهی ضد صهیونیستی دارد، روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اگر اسرائیل آزاد بود به جنایات خود ادامه می داد و حتی یک فلسطینی را زنده نمی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل آرزوی نسل کشی غزه را در سر می پروراند، گفت: حملات گسترده به این منطقه که هر ازچند گاهی توسط اسراییل صورت می گیرد با هدف سرکوب کامل فلسطینیان پیگیری می شود.
تحلیلگر روس با اشاره به موج جدید مناقشه پیرامون غزه یادآوری کرد: این مناقشه با نفوذ گروهی از نیروهای ویژه اسراییلی به غزه آغاز شد که بر اثر آن شماری از شبه نظامیان فلسطینی و یک سرهنگ اسراییلی کشته شد.
شامیر گفت: بدیهی است که پس از چنین حمله ای فلسطینیان ساکت نمی نشینند و دهها راکت به سوی اراضی اسراییل (سرزمین های اشغالی فلسطین) پرتاب می کنند.
وی افزود: ارتش اسراییل نیز مناطق مسکونی در غزه را بمباران کرد که بر اثر آن شماری از غیرنظامیان کشته شدند.

**جنگ افروزی اسراییل برای همه روشن شده است
شامیر گفت: مقام های اسراییل ادعا می کنند که فلسطین و حماس در شروع این مناقشه مسئول هستند اما آنها به نقش خود مبنی بر نفوذ تکاوران خود به غزه هیچ اشاره ای نمی کنند.
وی افزود: اسراییل هدفمندانه به نوار غزه حمله می کند تا فلسطینیان را در نگاه جامعه جهانی جنگ طلب نشان دهد.
تحلیلگر روس خاطرنشان کرد: طرح های صلح با فلسطین دورغی بیش نیست و اسراییل این طرح ها را برای فریب افکار عمومی جهان مطرح می کند.
وی ادامه داد: این طرح ها امروز به فراموشی سپرده شده است چرا که اسراییل هیچگاه به دنبال صلح با فلسطینیان نیست و در این شرایط سرکوب هر چه شدیدتر مردم فلسطین در دستور کار مقامات اسرائیل قرار دارد.

**رسانه های غربی حقایق مناقشه فلسطین را وارونه جلوه می دهند
شامیر معتقد است که رسانه های غربی که جریان رسانه ای غالب در جهان را دارند، به گونه ای حوادث فلسطین و نوار غزه را پوشش می دهند که گویا مسلمانان جنگ افروز و اسراییل قربانی خشونت های تروریستی است.
وی افزود: حقایق مناقشه فلسطین در خروجی های رسانه های غربی وارونه جلوه داده می شود و در رسانه های غربی سخنان نتانیاهو که می گوید ما خواهان صلح هستیم و مذاکره را تنها راه حل اختلافات می دانیم برجسته می شود و از حملات اسراییل به غزه به عنوان پاسخ به راکت های فلسطینی یاد می شود.
وی تصریح کرد: با ادامه این خبر سازی ها قطعا اسراییل گستاخ تر می شود و در این صورت ما در آینده شاهد ادامه حملات به فلسطینیان و کشتار هر چه بیشتر غیرنظامیان و ایجاد شهرک های یهودی نشین خواهیم بود.
اروپام ** 1346 *

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه فلسطين اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مردم شهر شیکاگوی آمریکا با برگزاری تظاهراتی گسترده خواستار توقف جنگ علیه غزه و پایان جنایات جنگی صهیونیست‌ها شدند.

در مقابل پلیس شیکاگو تظاهرات همبستگی با مردم غزه را سرکوب و تعدادی از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد.

کد خبر 6080172 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • گوترش: زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده است
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکنید+ فیلم
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند+ فیلم
  • سازمان ملل: اسراییل حمله شهرک نشینان به فلسطینیان را متوقف کند
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • نگرانی جدی جامعه صهیونیستی پس از عملیات تنبیهی ایران علیه تل‌آویو