Web Analytics Made Easy - Statcounter

سار ی - ایرنا - مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از رویکرد جدید و متناسب با مسائل جامعه این نهاد خبرداد و گفت: برای این منظور ، بررسی آسیب های اجتماعی در مجموعه کتابخانه ها و با استفاده از ظرفیت این مجموعه ها کلید خورد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر جهانگیری روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی مازندران در ساری افزود : مازندران به عنوان یکی از استان های پیشرو در این زمینه توانسته در یکی از شهرستان های دارای آسیب های اجتماعی وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با راه اندازی کتابخانه های سیار و تقویت کتابخانه های موجود در مناطق آسیب پذیر اجتماعی، به دنبال سوق دادن افراد به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هستیم .
مدیرکل پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتاب و کتابخوانی فراتر از بعد فرهنگی می تواند در دیگر ابعاد مبتلا به جامعه از جمله مقابله با آسیب های اجتماعی ، یاریگر باشد .
وی با تاکید بر این که فضای مجازی همیشه تهدید نیست، افزود: با استفاده درست و مناسب از این فضا می توان زمینه و بستر گسترش کتاب و کتابخوانی را در جامعه فراهم کنیم به طوری که از طریق همین فضا ، کتابخوانی الکترونیکی و انتشار کتاب ها را انجام داده ایم .
جهانگیری گفت: یکی از اثرات استفاده از فضای مجازی برای گسترش کتابخوانی را می توانیم در آمار شرکت کنندگان در جشنواره کشوری رضوی مشاهده کرد که در یک مورد تعداد شرکت کنندگان مازندرانی در این جشنواره از 24 هزار نفر در سال 96 امسال به بیش از 50 هزار نفر رسیده است .
وی همچنین توجه بیشتر به کتابخوانی در سنین پایین تر را از دیگر برنامه های نهاد کتابخانه ها برشمرد و افزود : برای این منظور کتابخوانی در مدارس و دانشگاهها بیشتر مورد توجه و تاکید قرار می گیرد .
مدیر کل پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از مازندران به عنوان استان فاخر فرهنگی در کشور نام برد و گفت: این استان توانست در جشنواره کشوری هفته کتاب و کتابخوانی، هفت برگزیده در در 6 زمینه را به خود اختصاص دهد .
در این آیین از فرمانداران 22 شهرستان به عنوان روسای برتر انجمن کتابخانه ها ، کتابخوانان ، کتابداران و کتابخانه های برتر استان مازندران قدردانی شد .
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نهاد كتابخانه ها بررسي آسيب ها كتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرهادی در نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان از اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در شهرستان‌های عشایرنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر عشایر به منابع مطالعاتی خبر داد و بر لزوم آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای شایسته این طرح تأکید کرد.
فرهادی گفت: در این طرح برنامه‌های متنوعی برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و برپایی میز خدمت مشاوره‌ای، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و کوچک، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، آموزش کاردستی و مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی