Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرمایش تنها مدرسه روستای طزرجان توسط بخاری نفتی انجام می شود در حالی که پول نفت بخاری را والدین دانش آموزان تامین می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مهاجرت جمعیت از روستا ها به سمت شهرها و کاهش جمعیت روستاهای تفت باعث شده تا اکثر مدارس روستایی شهرستان تفت چند پایه مدیریت می شود؛ تدریس چند پایه موقعیتی است که تعداد دانش آموزان کم می باشد و به حد نصاب برای تشکیل کلاس مجزا نمی باشند و در آن یک معلّم باید به پایه های متعدّد به طور هم زمان درس بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل اصلی تشکیل کلاس های چند پایه به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان دریک پایه ی تحصیلی است. معمولاً حد نصاب تعداد دانش آموزان برای رسمیت یافتن کلاس های درس را در هر پایه نظام آموزشی تعیین و ابلاغ می کند و با روند رو به افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها زمینه ی تشکیل کلاس های چند پایه فراهم می آید.

یکی از روستاهای شهرستان تفت که مدارس آن به صورت چند پایه اداره می شود، روستای طزرجان است.

هوای این روستا به جهت قرارگیری در مناطق ییلاقی و ارتفاعات استان یزد با آغاز فصل پاییز سرد می شود و عدم وجود شبکه گازرسانی در این روستا زمستان را در این منطقه طاقت فرسا می کند.

اما گرمایش تنها مدرسه روستای طزرجان توسط بخاری نفتی انجام می شود؛ حال  برخی شنیده ها از اهالی این روستا حکایت از آن دارد که آموزش و پرورش از والدین این دانش آموزان خواسته است تا هزینه تهیه نفت بخاری این مدرسه را تامین کنند.

این در حالی است که نه تنها این مدرسه بلکه سایر مدارس این روستا به جهت ییلاقی بودن منطقه و استقبال مردم سراسر استان از آن، در فصل تابستان اجاره داده می شود.

با این وجود مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در پاسخ به خبرنگار ما، گفت: آموزش و پرورش درخواستی برای تامین هزینه پول نفت مدرسه نداشته است و خود مردم و والدین برای کمک به مدرسه پیش قدم شده و به مدرسه کمک می کنند.

اینکه دانش آموزان چند پایه دبستان یک روستا تنها یک معلم داشته باشند، با توجه به تعداد کمک دانش آموزان تا حدی قابل قبول است؛ البته منوط به اینکه معلم مربوطه صلاحیت های لازم برای تدریس پایه های مختلف را داشته باشد.

اما اگر آنطور که برخی اهالی روستای طزرجان می گویند، واقعا از والدین درخواست شده که هزینه نفت بخاری های مدرسه را هم بپردازند، این به هیچ عنوان قابل قبول نیست. چرا که از درآمدهای استیجاری همین مدارس در تایستان ها، نه تنها هزینه نفت بخاری تأمین می شود بلکه می توان امکانات دیگری نیز برای مدارس فراهم کرد و البته باید مسئولین محترم آموزش و پرورش پاسخ بدهند که این درآمدها کجا هزینه می شود؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان محمدی،  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین افتتاح این مدرسه با قدردانی از اقدامات خیران در همراهی با دولت در ساخت فضا‌های آموزشی، اظهار کرد: باید قدردان مشارکت خیران عزیز باشیم که هزاران کیلومتر دورتر از منطقه نیت می‌کنند و در دورترین نقاط محروم کشور مدرسه می‌سازند، مدرسه امروز که تقریباً در نقطه صفر مرزی احداث شده است با افتتاح آن عملا مشکل فضای آموزش منطقه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با نیازسنجی، نقطه‌یابی و مکان‌یابی در مناطق محروم با کمک خیران عزیز و توجه ویژه دولت بتوانیم مشکل فضا‌های آموزشی در این مناطق را به درستی حل کنیم.

خان محمدی مطرح کرد: اگر بخواهیم هر منطقه روی پای خود بایستد و پیشرفت کند باید به مدرسه توجه کرد و در فضای استاندارد و ایمن است که یادگیری دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، هدف سازمان نوسازی مدارس کشور این است که شرایط مطلوب را برای تحصیل دانش آموزان عزیز مهیا کند.

۱۴۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان احداث شد

در ادامه میثم لک زایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سال ۱۴۰۲ در شهرستان دشتیاری نیز ۱۴۰ کلاس درس احداث و تکمیل شد و در اختیار دانش آموزان منطقه قرار گرفت.

لک زایی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۴۰ کلاس درس نیز در دست ساخت است، افزود: سرانه فضای آموزشی شهرستان دشتیاری به عدد ۴.۴ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که ۰.۶ متر مربع بیشتر از میانگین استان است.

وی بیان کرد: مدرسه‌ای که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم دارای ۶ کلاس درس و با زیربنای ۵۴۰ متر مربع تحت عنوان مدرسه ایران ما توسط خیر محترم حاج غلامحسین مطهری احداث و از محل اعتبارات دولتی تجهیز و آماده افتتاح و استفاده دانش آموزان مستعد منطقه شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر