Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- زمزمه هايي در خصوص پياده کردن عده اي از قطار انقلاب، بار ديگر و در آستانه 40سالگي انقلاب شکوهمند اسلامي، به گوش مي رسد و برخي از نمايندگان مجلس معتقدند که چنين نظراتي برخلاف آرمان ها و ارزش هاي نظام و انقلاب بوده و باعث حذف نيروهاي توانمند مي شود.

به گزارش گروه تحليل، تفسير و پژوهش هاي خبري ايرنا؛ پياده شدن از قطار انقلاب به اين معنا است فردي که اعتقادش به ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي از دست داده از جرگه تصميم گيران و مديران ارشد نظام خارج شود، در مورد چنين افرادي تکليف مشخص است؛ اما هستند بسياري که اعلام مي کنند قلبا به انقلاب اسلامي وفادار، نسبت به وضعيت کشور دغدغه مند و براي ساخت جامعه اي بهتر تلاش مي کنند؛ اما باز هم از سوي دلواپسان و تنگ نظران متهم مي شوند که در دل چنين اعتقادي ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همين رو غيرخودي، نامطمئن، مشکوک يا متزلزل خوانده شده و با فشار مخالفان سعي مي گردد که از حلقه مديران و تصميم سازان بيرون گذاشته شوند. حال اين سوال مطرح مي شود که آيا چنين اقدام و تلاشي موجه است؟
دکتر حسن روحاني رييس جمهوري سال گذشته در ارتباط با همين مورد در مراسم بزرگداشت سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: انقلاب ما وقتي پيروز شد که همه با هم بوديم و در قطار انقلاب مسافران فراواني بودند البته برخي زودتر از قطار پياده شدند و برخي را هم از قطار انقلاب پياده کرديم که مي‌توانستيم پياده نکنيم و اکنون بايد همه را به قطار انقلاب دعوت کنيم.
قطار انقلاب و ارزش ها
در پاسخ به اين سوال «غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي» نماينده مردم شهر رشت در مجلس شوراي اسلامي به پژوهشگر ايرنا گفت: تمام نظام هاي سياسي در جهان؛ از آن رو که به يک بلوغ سياسي رسيده اند، به دنبال اين هستند که براي نظام خود سرباز بگيرند؛ اما در ايران متاسفانه عده اي که خود را ميراث خوار و مالک انقلاب و نظام مي دانند، تفکر و روحيه کاملا انحصار طلبانه داشته و سعي دارند ديگران را از قطار انقلاب پياده کنند.
جعفرزاده ايمن آبادي افزود: اينکه کسي خودش نخواهد در قطار انقلاب بماند، متفاوت است. کسي که تمايلي به ماندن در اين قطار نداشته باشد، نبايد به زور در آن باقي بماند؛ اما کسي را نبايد ناخواسته و در حالي که اصرار دارد همراه نظام و انقلاب باشد را از اين قطار پياده کنيم.
«احمد مازني» نماينده مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه تهران نيز در همين ارتباط به پزوهشگر ايرنا گفت: قطار انقلاب بايد در هر ايستگاه افراد جديدي را سوار کند نه اينکه پياده کند.
مازني تاکيد کرد: پياده کردن حداکثري از قطار انقلاب، نگاه امام (ره)، شهيد بهشتي و مقام معظم رهبري نيست. تمامي اين بزرگواران تاکيد بر جذب حداکثري دارند و بايد تلاش کرد کساني که در راستا و چارچوب ارزش هاي انقلابي در حال تلاش هستند، حتي اگر اشتباهي داشته يا نظري مخالف نظر ما دارند را بپذيريم و بگذاريد به تلاش هاي خود ادامه بدهند. مگر اينکه ريزش يک فرد ناگزير باشد؛ يعني اينکه فردي خود بخواهد از مجموعه اصول و ارزش هاي انقلاب عدول کند، به صورتي که ديگر امکان نگاه داشتن وي در قطار انقلاب ممکن نباشد.
**شکست خوردگان رقابت هاي سياسي، سردمداران حذف رقبا
بحث درباره وفاداري يا عدم وفاداري به انقلاب به نظر مي رسد با نزديک شدن به ايام انتخابات، دوباره قوت مي گيرد.
جعفرزاده ايمن آبادي در همين ارتباط گفت: آناني که قدرت رقابت و پايگاه اجتماعي ندارند؛ سعي در انحراف افکار عمومي داشته و شيوه حذف را بر مي گزينند. آنان وقتي نمي توانند در عرصه انتخابات رقابت کنند، رقيب را حذف مي کنند. نتيجه اين مي شود که بجاي اينکه ما ياران انقلاب را زياد کنيم، افرادي حتي از اعضاي خانواده شهدا، آزاده يا رزمنده جنگ را براي کوچکترين مساله متهم کرده و به او مي گويند تو صلاحيت سياسي نداري، به او انگ و برچسب سياسي مي زنند و او را از قطار انقلاب پياده مي کنند.
جعفرزاده ايمن آبادي افزود: هر بار که به زمان انتخابات نزديک مي شويم، يک عده معيارهايي را مطرح مي کنند که ميزان آن خودشان هستند. قصد اين افراد، آن است که رقباي خود را پشت اين سد نگاه دارند.
وي ادامه داد: بدون شک انگيزه هاي انتخاباتي اهميت دارد و اين حربه اي است که در انتخابات ها استفاده مي شود.
مازني نيز گفت: دست يابي به منافع سياسي و اقتصادي و انجام چنين اقداماتي تاثيرگذار است. افراد در پي تحقق منافع خودشان هستند؛ اما اين نکته را در نظر نمي گيرند که اين منافع بايد در چارچوب قانون اساسي، اصول و ارزش هاي انقلاب و نگاه مقام معظم رهبري و نه منافع فردي، حزبي يا گروهي تنظيم شود.
** حمله به غير خودي ها و شادي دشمن
چکونه مي توان يک نفر را از قطار انقلاب پياده کرد؟ جعفرزاده ايمن آبادي در پاسخ به اين سوال گفت: چنين افرادي از هر راهي براي پياده کردن رقيبان خود از قطار انقلاب استفاده مي کنند. آنان از شان، جايگاه و اعتبار ولايت فقيه خرج مي کنند، به مخالفين خود برچسب آمريکايي و فتنه گر مي زنند. به سادگي در رسانه هاي خود دروغ مي نويسند، با آبرو و حيثيت فرد بازي مي کنند، به گروه رقيب انواع تهمت ها را مي زنند و از هيچ چيز ابايي ندارند.
ايمن آبادي افزود: چنين اقداماتي سرمايه هاي انساني را مي گيرد. چه بسيار افرادي که به زور از قطار انقلاب پياده شده اند؛ اما همچنان مخلصانه در اين مسير راه مي پيمايند. بسياري نيز پس از چنين اقداماتي آنقدر تحت فشار قرار گرفتند که اعتقاد و علاقه آنان به ادامه اين مسير از دست رفته است. هرچه در بين ما افتراق ايحاد شود، دشمن بيشتر خوشحال مي شود.
وي افزود: اين افراد انسجام و اتحاد ملي را برهم مي زنند. اين در حالي است که ما امروز نياز به اتحاد و وفاق داريم؛ اما با اين اقدامات به جان هم مي افتيم و يکديگر را حذف مي کنيم.
ايمان آبادي تاکيد کرد: بايد از چنين افرادي پرسيد که آيا انقلاب و دستاوردهاي آن فقط براي شما است؟
احمد مازني نيز در همين ارتباط گفت: مسلما دشمن در پي ايجاد تفرقه است، چه در بين اقوام ايراني، چه در بين جناح هاي مختلف، مسوولان کشور و حتي آحاد مردم. دشمن تلاش خود را براي ايجاد اختلاف انجام مي دهد.
مازني افزود: بنده کساني را که چنين تلاش هايي را صورت مي دهند، به وابستگي متهم نمي کنم، اما آنان از روي جهل، با چنين اقداماتي در زمين دشمن بازي کنند. اگر با معيارها، مباني و ارزش هاي انقلاب اين رفتار و تلاش ها را بسنجيم، خواهيم ديد که چنين اقداماتي با ارزش ها، معيارها و مباني انقلاب اسلامي ايران هيچ تناسبي ندارند.
** قطار انقلاب و مسير پيش رو
در 40 سالگي انقلاب و اکنون که اين نهال يادگار امام راحل ( ره) ، درخت تناور و سربلندي شده است، نبايد بر طبل اختلافات کوبيد و دشمن را شاد کرد. دشمن به نااميدي و اختلاف ميان گروه و جناح هاي داخلي چشم طمع دوخته اند تا بلکه از اين طريق بتوانند به سد نفوذناپذير جمهوري اسلامي ايران رخنه کند؛ اما راه اين نفوذ را چگونه مي توان بست؟
جعفرزاده ايمن آبادي در اين ارتباط مي گويد: رسانه ها بايد براي مقابله با چنين اقداماتي اطلاع رساني کنند و شجاعانه در اين باره بنويسند. اين رسانه ها بايد در بزنگاه هاي حساس در مورد چنين اقداماتي شفاف سازي کنند.
وي افزود مردم از اين رفتار ناراحتند و نبايد چهره هاي برجسته و توانمند با برچسب هاي مختلف و با بهانه هاي کودکانه از مسير کمک به پيشبرد اهداف انقلابي اسلامي ايران حذف شوند.
پژوهشم**ب-ا**1552
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم