Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی زین‌الدین در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در تهران متولد شد. او از نبوغ و استعداد فراوان در یادگیری قران و قرائت آن برخوردار بود که از همان دوران کودکی به خواندن یادگیری آن استمرار ورزید. مهدی زین‌الدین پس از ورود به دبستان در اوقات بیكاری خود، پدرش را در کار كتابفروشی کمک کرده و به عنوان یك فرزند، پدر و مادر را در امور زندگی یاری می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیفتگی و محبت ویژه‌ او به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زبانزد بود. با شناختی كه از ولایت فقیه داشت از صمیم قلب به امام خمینی(ره) عشق می‌ورزید. با قلبی مملو از اخلاص، ایمان و علاقه از دستورات و فرامین آن حضرت تبعیت می‌نمود. همچنین پیامها و سخنرانیهای ایشان را به دقت گوش می‌داد و سعی می‌كرد كه همان را ملاك عمل خود قرار دهد و از حدود تعیین شده به هیچ وجه تجاوز نكند.

شهید زین الدین  در دوران دفاع مقدس فرماندهی لشکر 17 علی ابن ابیطالب را بر عهده داشت و یكی از فرماندهان محبوب جبهه‌ها به شمار می‌آمد. فرماندهی كه نور معرفت، تقوا، صبر و استقامت سراسر وجودش را فراگرفته بود و این نورانیت به اطرافیان نیز سرایت كرده بود.

فرمانده محبوب بسیجی‌ها، سرانجام پس از سالیان طولانی دفاع در جبهه‌ها و شركت در عملیات و صحنه‌های افتخارآفرین، در درگیری با ضدانقلاب شربت شهادت نوشید و روح بلندش از این جسم خاكی به پرواز درآمد تا در نزد پروردگارش ماوی گزیند.

همان طور كه برادران را توصيه میكرد ما بايد حسين‌وار بجنگيم؛ حسين‌وار جنگيدن يعني مقاومت تا آخرين لحظه؛ حسين‌وار جنگيدن يعني دست از همه چيز كشيدن در زندگی؛ اي كاش جانها میداشتيم و در راه امام حسين(ع) فدا می‌كرديم؛ از همرزمانش سبقت گرفت و صادقانه به آنچه معتقد بود و می‌گفت عمل كرد و عاشقانه به ديدار حق شتافت.

 مهدی زین الدین آبان 63 در منطقه سردشت به شهادت رسید و پيكر پاك سردار مهدي زين‏‌الدين به همراه برادرش مجيد، پس از تشييعي با شكوه در گلزار شهدای علی بن جعفر قم در كنار هم به خاك سپرده شدند.

امروز 27  آبان ماه مصادف با سالروز شهادت شهید مهدی زین‌الدین است که به همین مناسبت فیلمی از صحبت‌های این شهید در دوران جنگ تحمیلی منتشر شده است. این فیلم در جمع خانواده‌های شهدای مفقودالاثر از شهید زین الدین گرفته شده است که او برای خود آرزوی مرگ می کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید شنیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت شهید محمد رضا زاهدی در دولت آباد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سردار حسین رضایی از دوستان و همرزمان شهید زاهدی در دفاع مقدس در این آیین، اخلاص، انقلابگری کار و تلاش جهادی و خدمت بی ریا و صادقانه را از ویژگی‌ها سردار شهید زاهدی نام برد.


وی کار برای رضای خدا و اطاعت و ولایت پذیری سردار شهید زاهدی را الگویی برای مسوولان بیان کرد و افزود: استقلال و پیشرفت‌های همه جانبه کشور مدیون خون شهدا است و مسوولان باید خدمت رسانی جهادی ادامه دهنده را شهدا باشند.


حسین رضایی عملیات وعده صادق را وعده الهی و خواسته ملت ایران و مسلمانان غیور جبهه مقاومت نام برد و از سپاه پاسداران قدردانی کرد.


این مراسم با حضور خانواده شهید و جمعی از رزمندگان و همرزمان شهید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از خانواده شهید « حسین نیا»
  • مراسم گرامیداشت شهید محمد رضا زاهدی در دولت آباد
  • سردار شهید زاهدی،حامی محرومان و مظلومان بود
  • حمایت مداحان و منبری‌ها از تنبیه رژیم خبیث صهیونیستی
  • واکنش گسترده مداحان و منبری‌ها به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل
  • با عشق، تقدیم به خنده‌های تو! | خانه‌ای که جلال‌ آل‌احمد در غیاب همسرش ساخت
  • ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه
  • شهید قرنی گمنام است و باید بیشتر درباره او بگوییم