Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@10:19:33 GMT

آغاز طرح زمستانی پلیس از 22 آذر ماه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۴۹۳

صراط:

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی زمستان 97 اظهار کرد: طرح‌های ویژه ترافیکی در سال 97 به خصوص طرح ترافیکی اربعین به خوبی اجرا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: طرح ترافیکی اربعین حسینی با حضور نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های خدماتی در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران به نحو مطلوبی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور ادامه داد: امیدواریم در سال آینده با تقویت زیرساخت‌‌ها نسبت به ارائه خدمات پلیسی در حوزه راهور بهتر اقدام شود.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک زمستان 97 نسبت به سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود، گفت: طبق گزارش‌ها، بارش‌ها بیشتر خواهد بود و همه دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی های بیشتری در معابر کوهستانی حضور یابند.

سردار مهری بیان کرد: طرح زمستانه امسال از 22 آذر ماه شروع و تا 22اسفند ماه ادامه دارد. تمام نیروی های امدادی با محوریت پلیس به تردد هموطنان در زمستان امسال کمک می کنند؛ لازم است نهاد های مربوطه طرح های خود را به کمیته هماهنگی طرح زمستانه ارائه دهند.

رئیس پلیس راهور افزود: از امروز باید سقوط بهمن، ریزش کوه و کولاک را درجاده های کشور پیش بینی کنیم و آمادگی لازم را برای برخورد با این حوادث را داشته باشیم.

وی گفت: 3 هزار و 400 نفر در سه ماه زمستان سال 96 جان خود را از دست دادند؛ 68 درصد افراد در جاده های برون شهری و 32 درصد در جاده های درون شهری جان خود را از دست دادند.

وی افزود: رانندگان باید توجه کنند که سال گذشته حدود 22 درصد تصادفات به علت سرعت غیر مجاز و 32 درصد عدم توجه به جلو و سبقت غیر مجاز 13درصد علت وقوع حوادث بود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان باید توجه کنند که رانندگی در جاده های خشک با جاده های بارانی متفاوت است؛ همچنین الزامی است در زمان بارش برف زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

سردار مهری بیان کرد: سال گذشته شاهد بارش برف و متوقف شدن خودرو ها در محورهای مواصلاتی بودیم که لازم است برای امسال تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و تجهیزات تمام دستگاه های امدادی اماده امدادرسانی باشد.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: براساس پیش بینی هواشناسی امسال شاهد بارش برف و باران بیشتر نسبت به سال گذشته هستیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: طرح زمستانی پلیس صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳

تین نیوز

​رییس پلیس راهور فراجا از کاهش حدود ۹.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امیدوارم که که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

حسینی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشتیم.

وی وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های جاده ای تا سال های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز ۲۰ هزار نفر در سال گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند. بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد یاد کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳