Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:51:10 GMT

تجمع حوزویان قم در حمایت از مردم مظلوم یمن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۴۹۶

تجمع حوزویان قم در حمایت از مردم مظلوم یمن برگزار شد

قم - ایرنا - تجمع حوزویان در حمایت مردم مظلوم یمن، روز یکشنبه با حضور طلاب، فضلا، استادان و شخصیت های برجسته حوزوی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعضای شورای عالی حوزه‌ های علمیه نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت کنندگان در این اجتماع بزرگ که دست نوشته هایی در محکومیت جنایت های رژیم آل سعود در یمن را در دست داشتند، نسبت به بی تفاوتی سازمان های به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری، به نسل کشی و جنایات بی شمار کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی در این کشور اسلامی انتقاد کردند.
همچنین پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در مدرسه علمیه فیضه نصب شده بود.
در این اجتماع بزرگ، طلاب و روحانیان شعارهایی از جمله الله اکبر، لا اله الا الله، هیهات منه الذله، مرگ بر آل سعود خبیث، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، آمریکا عدوالله، اسراییل عدوالله، درود بر رزمندگان یمن، و انصار الله پیروز است آل سعود نابود است را سردادند.
آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و «سید صادق الشرفی» از فضلای یمن از سخنرانان این تجمع بودند و در پایان این تجمع بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت هجوم های وحشیانه به کشور یمن قرائت شد.
در بخشی از بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه آمده است: تسلسل حمله‌ های هوایی وحشیانه جنگنده‌ های سعودی بر مردم مظلوم و بی ‌پناه یمن و کشتار هزاران مرد و زن و کودک مسلمان و تخریب صدها بیمارستان و مسجد و مدرسه و هزاران خانه، سندی بزرگ از ماهیت خونخوار و جنایتکارانه حکومت سعودی را در تاریخ ثبت کرد؛ چنان ‌که همکاری ظالمانه برخی دول غربی و عربی را نیز ملت قهرمان یمن و دیگر ملل مسلمان، فراموش نخواهند کرد.
بیانیه ادامه یافته است: مقاومت دلیرانه مردم مسلمان یمن، برگ زرینی از افتخارات خویش را در تاریخ این کشور ثبت کرد.
بیانیه حاکی است: لازم است حکومت سعودی و دیگر دولت‌ های متجاوز بدانند که ظلم و ستم بر ملل مظلوم برای حکومت چند روزه دنیا، پایدار نمی ‌ماند.
در پایان این بیانیه آمده است: ملت مسلمان و قهرمان یمن بدانند که تمامی حوزویان و علمای دینی و تمامی ملت ایران دعاگوی آنان بوده و بدانید که پیروزی نزدیک است.
ائتلاف سعودی به رهبری عربستان ششم فروردین سال 1394 با هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن به قدرت و نیز مقابله با جنبش انصارالله به این کشور حمله کرد. سازمان ملل متحد در گزارشی از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان طی سال های اخیر یاد کرده و به اذعان مراجع حقوق بشری تاکنون این جنگ جان بیش از هزاران یمنی را گرفته است. اکنون بیش از یک سوم جمعیت 29 میلیونی یمن در معرض قحطی شدید به سر می برند.
با حمله همه جانبه ائتلاف سعودی به تاسیسات زیربنایی یمن به ویژه مراکز بهداشتی؛ زیرساخت های این کشور از میان رفته و همین امر شدت شیوع بیماری های واگیردار مانند وبا را وارد مرحله بحرانی کرده است.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تجمع حوزويان قم مدرسه فيضيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین

دریافت 17 MB

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه نبض با نویسندگی، اجرا و کارشناسی مدرسان سواد رسانه‌ای در شبکه همدان پخش می‌شود.

در این ویدئو به این موضوع اشاره دارد که هرتسل (بنیانگذار رژیم منحوس صهیونیستی) چه هدفگذاری برای اسرائیل انجام داده است.

کد خبر 6087886

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود