Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در روزهای اخیر شاهد اتفاق ناگواری در شمال کشور بوده ایم.ماموران اماکن نیروی انتظامی بدون تذکر اولیه، به یکباره شروع به برخورد فیزیکی با جوانان اجرا کننده موسیقی خیابانی در رشت کردند.

معاون وزیر وزارت ورزش و جوانان در خصوص این حادثه و نحوه برخورد با این جوانان به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت :  نیروی انتظامی باید درنحوه برخورد خود  با مردم به قوانینی که برایش مصوب شده است، احترام بگذارد و از آن تبعیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی تندگویان افزود: در چنین مواقعی، نیروی انتظامی حق این گونه برخورد را ندارد مگر اینکه با مجرم مسلحی که قصد عملیات خرابکارانه داشته، مواجه شود، که نحوه عملکرد پلیس در این زمینه در قانون تعریف شده است به صورتی که ابتدا باید به تذکر لسانی اکتفا کند و پس از آن ورود کتبی و در نهایت برخورد تندتر اعمال شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: موسیقی و اجراهای خیابانی در جامعه ایرانی پدیده نوظهور است به همین دلیل هیچ اشاره ای در قانون برای باید ها و نباید های آن نداریم، اکنون در این خصوص نیازمند به تدوین مصوبه یا از سوی مجلس یا وزارت ارشاد برای صدور بخشنامه کلی هستیم.

موسیقی خیابانی نیاز جامعه/ در بستر اجراهای خیابانی برای جوانان شغل ایجاد شده است

تندگویان  بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که موسیقی خیابانی یک اتفاق رایج و نیاز واقعی جامعه است،  نوعی شغل برای جوانان در بستر موسیقی فراهم شده است و مردم نیز تاکنون استقبال خوبی از آن داشته اند که اگر در این اجراها قواعد و شئونات اسلامی رعایت شود، ادامه آن نه تنها به ضرر اجتماع نخواهد بود بلکه روح مردم را تلطیف می کند.

وی  افزود: فقط باید برای ممانعت از اتفاقاتی چون برخورد نامناسب با جوانان رشتی، توسط نهاد های فرادستی تبصره ای در یکی از بندهای قانونی تولید شود که در این خصوص وزارت ارشاد می تواند آن را تدوین کند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوبه دهد چرا که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تمامی نهادهای ، دستگاه ها و نیروی انتظامی لازم الاجراست.

تندگویان تاکید کرد: اگرچه در شب شهادت نباید این اجرا انجام می گرفت اما با پیگیری آن متوجه شدیم این افراد مناسبت شب شهادت را از یاد برده بودند. با پیگیری که انجام دادیم متوجه شدیم کل گروه موسیقی خیابانی به نام آرامش بند شهر رشت آزادشدند، متاسفانه چون اجرادرشب شهادت انجام شده شاهد برخورد نادرست بودیم. هرچنددلیل مناسبی برای این گونه برخورد نیست بنابراین از گروه دعوت کردم به دفترم در تهران بیایند.

تاکنون موسیقی خیابانی هیچ گونه تبعات منفی برای جامعه و افراد نداشته است

باید توجه داشته باشیم که تاکنون موسیقی خیابانی که بخشی از موسیقی جوانان است، هیچ گونه تبعات منفی برای جامعه و افراد نداشته در واقع مردم از آن استقبال خوبی کرده و به آرامش و شادیشان کمک شده است.

در هر صورت با صدور دستورالعمل برای موسیقی و اجراهای خیابانی می توانیم به مشکلات امروز پایان دهیم و در صورت برخورد نامناسب هر 2 طرف می توانند از حقوق خود دفاع کنند.

 

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس معاون وزیر ورزش و جوانان موسیقی خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود