Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: در اربعین سال جاری، مردم استان قزوین بیش از ۶ میلیارد تومان مساعدت داشتند که در قالب موکب های ثبت شده استان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حامد کبودوند» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۲۷ آبان) در ستاد عتبات عالیات قزوین برگزار شد، بیان کرد: در اربعین سال جاری ۶۹ موکب استان قزوین در ۳۶ نقطه فعالیت داشتند که قرارگاه قزوین، آوج، نجف اشرف، مسیر پیاده روی نجف به کربلا ، کربلای معلی و حرم طفلان مسلم محل فعالیت این موکب ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: در ابعین امسال با وجود همه تلاش های دشمنان برای ایجاد تفرقه و با توجه به فشارهای اقتصادی، ولی مردم این استان ۲ برابر خدمات ارائه داده و مساعدت داشتند به طوری که توانستیم در موکب ها ۸۲ هزار و ۱۷۰ نفر خانم و ۱۷۰ هزار و ۸۱۹ نفر آقا اسکان دهیم.

 

وی عنوان کرد: توزیع ۴۵۷ هزار و ۵۰ وعده صبحانه، ۴۳۵ هزار و ۵۰ وعده ناهار و ۴۶۳ هزار و ۱۰۰ وعده شام در بین زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از جمله اقدامات در موکب ها بود به طوری که در مجموع یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۰۰ وعده غذایی بین زائران توزیع شد که تمامی هزینه های پذیرایی توسط مردم پرداخت شد.

 

کبودوند اضافه کرد: تمامی هزینه های پذیرایی توسط مردم پرداخت شد به طوری که مردم استان قزوین بیش از ۶ میلیارد تومان مساعدت داشتند که در قالب موکب های ثبت شده استان هزینه شد و مراسم اربعین به طور کامل مردمی برگزار شد.

 

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری خدمات ستاد عتبات عالیات استان اعلام کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما، ارتباط ملت های ایران و‌عراق بود که بیشتر موکب ها به صورت ایرانی و عراقی اداره می شد و ارتباط بسیار خوبی را شاهد بودیم و یکی از مهمترین دستاوردهای ستاد عتبات همین تعامل بسیار خوب ملت ها بود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین متعهد بود روزانه به ۲ هزار نفر در شهر نجف، ۲ هزار و۵۰۰ نفر در کربلا و ۲۰ هزار نفر در قرارگاه مسیب خدمات ارائه دهد که در مجموع تعهد ارائه خدمات ما به ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز و طی ۱۱ روز ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر بود که بیش از این میزان تعهد، ارائه خدمات داشتیم.

 

وی افزود: در کنار حضور خادمان در این موکب ها، بیش از ۲۰ مبلغ حوزوی به برگزاری نماز جماعت روزانه و پاسخ به سوالات شرعی در این موکب ها پرداختند که ارائه خدمات در این موکب ها تا پنج روز بعد از اربعین ادامه داشت.

 

کبودوند گفت: یکی از اقدامات ویژه ای که در سال جاری در اربعین انجام شد، برپایی کاروان شهید سیاهکلی مرادی شهید مدافع حرم بود که این کاروان به صورت کامیونی با قابلیت پخش محصولات چند رسانه ای، در طول مسیر نجف به کربلا، محصولات چندرسانه ای و کتاب «یادت باشد» را توزیع کرد که مورد استقبال فراوان زائران هم قرار گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ستاد عتبات عالیات استان در بازسازی اماکن مقدس اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات یک هزار و ۵۰۰ پروژه بازسازی ریز در قالب ۱۵۰ پروژه بازسازی اتمام یافته در کشور عراق دارد که مأموریت ستاد بازسازی، توسعه اماکن مقدسه است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین به بازسازی سازه مسقف زیارتی در حرم امام علی (ع) و ستون های گنبد حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: در این پروژه ها سبک معماری ایرانی اسلامی رعایت شده است؛ ظرفیت صحن امام حسین (ع) چهار برابر خواهد شد و در حال حاضر توسعه یک چهارم این بنا به نام صحن حضرت زینب (س) امسال آغاز شده و در حال انجام ‌است و خوشبختانه استان قزوین در مجموعه باب قبله کاظمین و ستاد حرم مطهر عسکریین حضور داشته و فاز توسعه کفشداری کاظمین و کل حرم طفلان‌ مسلم را استان قزوین به عهده دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: تمام هزینه ها توسط خیرین ‌و مردم تأمین می شود و هیچ اجازه ای برای برداشت از نذورات نداریم و سالانه ۳۰ میلیارد تومان نذورات جمع آوری می شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز هفته بسیج بیرجند تامین اجتماعی شبستان یزد جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان 9 ربیع الاول آغاز امامت امام زمان عج ارزانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین موکب اربعین کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آموزگاری در شهر قزوین، کمک هزینه بازسازی سالن اجتماعات مدرسه محل خدمتش را بر عهده گرفت.
خانم سمیرا طاهرخانی معلم مدرسه استثنایی میثاق شهر قزوین که ۲۴ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارد، می‌گوید: برای برگزاری برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی، سالن اجتماعات استانداردی در مدرسه وجود نداشت؛ بر همین اساس، بخشی از هزینه نوسازی و بازسازی سالن اجتماعات مدرسه را که در جلسه انجمن اولیا و مربیان تصویب شد، تقبل نمودم.
خانم طاهرخانی کمک ۲۰۰ میلیون ریالی به بازسازی سالن اجتماعات مدرسه میثاق را هدیه کوچکی به دانش‌آموزان این مدرسه می‌داند و ادامه می‌دهد: از آنجا که دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه، به جز مدرسه فضای خاصی برای فعالیت‌های مختلف ندارند، لازم است به امکانات و توان این دانش‌آموزان، نگاه ویژه‌ای صورت پذیرد.
گفتنی است واحد آموزشی استثنایی میثاق، با ۱۳۰ دانش‌آموز، از پیش دبستانی تا پایه ششم، بزرگ‌ترین آموزشگاه استثنایی استان قزوین است.

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است
  • برنامه ریزی برای ساخت ستاد عتبات عالیات استان همدان
  • موانع پیش روی اعزام زائرین اربعین رفع شود