Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، شهاب الدین بی مقدار در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود با بیان اینکه حال که دشمن جمهوری اسلامی به نمایندگی ترامپ دستکش های چدنی را آشکار کرده و تحریم را عملی کرده سوال این است که آیا تا کنون تحلیل درستی از علت تحریم داشته ایم، گفت: چرا می خواهیم همواره با کوبیدن لفظی دشمن مشکلات را حل کنیم در حالی که آنها کاری جز کسب منافع نداشته و برای از پا درآوردن ما برنامه ریزی کرده اند پس ما نیز باید برنامه برای جلوگیری از تحریم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه وزیر خارجه ای که با هدایت مقام معظم رهبری توانست کشور را از منشور هفت سازمان ملل بیرون کند، قطعنامه های مختلف را ملغی کرده، قطعنامه ای به نفع ایران صادر کند و برجام را عملیاتی کند به بهانه های مختلف می کوبیم در حالی که باید متحد و یکپارچه از وی پیشتیبانی کنیم.

وی افزود: آقای ظریف که درباره پولشویی واقعیت را گفت مرتب بمباران رسانه‌ای می کنند؛ مگر کسی در کشور است که نخواهد قانون پولشویی اجرا شده و انواع قاچاق از بین برود و همه چیز شفاف شود چنانچه به طور نمونه اجرا شدن قانون پولشویی باند قاچاق را به دام انداخته و به میزان ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از فرار مالیاتی جلوگیری کرده است.

بی مقدار در ادامه با بیان این پرسش که هدف کسانی که مجلس معقول را که خواهان تصویب FATF است، می‌کوبند، چیست عنوان کرد: باید دید این افراد چه هدفی داشته و چه منافعی را از دست می دهند که تا این حد علیه نمایندگان موافق جوسازی می کنند در حالی که اگر این موضوع حل نشود کشور قفل شده و ایرانیان خارج از کشور نیز دچار مشکل جدی می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه برای حل مسأله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وحدت مورد نیاز است، اظهار داشت: وقتی خودی و غیرخودی راه می اندازند و همه تلاش دارند یکدیگر را مورد هجمه قرار دهند چگونه وحدت امکان پذیر است.

وی افزود: اگر مهربانی در این ماه مبارک مد نظر باشد و حصر موسوی و کروبی لغو شود، زندانیان سیاسی آزاد شده و به خاتمی آزادی داده شده و از مشاوره وی و اطرافیان وی استفاده شده و گفتگوی ملی آغاز شود می‌توان از این برهه حساس به راحتی عبور کرد چرا که اتحاد ملت، حاکمیت و امنیت سیاسی و اقتصادی و نظامی را عملی می کند.

بی مقدار ادامه داد: باید با اعتماد به مردم به خصوص بخش خصوصی و نخبگان و حذف شرکت های خصولتی و دولتی، اقتصاد بدون نفت را تجربه کرد و در جهت حل مسائل روز و توسعه کشور اقدام داشت البته اگر جرأت داشته باشیم با در نظر گرفتن وضعیت مردم و ترمیم پرداخت و حقوق، کلیه یارانه ها را حذف کنیم تا دست دلالان کوتاه شود کار مهمی کرده ایم.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم در ادامه صادرات را شریان اصلی تولید دانست و افزود: صادرات باید تقویت شود نه اینکه با قوانین مختلف کُند شود که در همین راستا ضروری است پیمان ارزی و سامانه نیما برداشته شده و با نرخ شناور کنترل شده به تولید کنندگان و صادرکنندگان واقعی اعتماد شود چرا که در سامانه نیما رانت وجود دارد و مواردی از فساد برای جلو انداختن نوبت ها گزارش شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید وارادات بدون ارز و خرید اجباری از واحدهای تولیدی معتبر را هموار کرد، ابراز داشت: نباید از اعطای اختیارات به استان ها بترسیم که حتما در حل مسائل موثر خواهد بود همچنین باید به مردم اعتماد کنیم، واقعیات را بگوییم و وعده های غیرعملی ندهیم و حتی آنها را در تصمیم سازی ها مشارکت دهیم حتی اگر در اجرای این مسأله نیاز به رفراندوم باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از دولت می خواهم اصل ۱۵ قانون اساسی را اجرا کرده و احیای  دریاچه ارومیه را نیز جدی بگیرد، خاطرنشان کرد: آقای نوبخت به قول خود درباره احداث راه آهن میانه-تبریز عمل کنید همچنین مشکل واحدهای تولیدی به خصوص قطعه سازان را حل کنید چرا که نوشدارو بعد از مرگ سهراب و حضور کارگران جلوی استانداری‌ها فایده نخواهد داشت.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در نشست خبری که شامگاه سه‌شنبه شب در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: موضوعاتی همچون کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه‌گذاری،  گردشگری و فناوری قرار است  در کمیسیون‌های مجمع ACD موردبحث و گفتگو قرار بگیرد.

وی ادامه داد: توسعه پایدار از دیگر موضوعاتی است که  در این مجمع  مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.  

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان هر چند از لحاظ صنعتی رشد پیدا کرده اما سطح آلودگی هوا در آن بالا است و  مشکلات زیست‌محیطی دارد. این در حالی است که بسیاری از شهرهای جهان که  از ما صنعتی‌تر هستند، میزان آلایندگی‌های کمتری دارند.

کشانی با اشاره به اینکه استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ بود، گفت: استانبول بین شهرهای ترکیه شرایط ویژه دارد؛ اصفهان نیز یک فرصت بی‌نظیر جهانی از لحاظ فرهنگی و اقتصادی برای کشورمان است و کسانی که دل در گرو ایران دارند باید به تقویت اصفهان کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه  هم‌زمان با برگزاری این مجمع، نمایشگاه اکسپو  نیز  در تهران برگزار می‌شود و مهمانان از این نمایشگاه هم بازدید می‌کنند، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این رویداد مهم، فضای تجاری، اقتصادی و بین‌المللی شهر تغییر می‌کند.

در ادامه این جلسه، سعید ابراهیمی قائم‌مقام دبیر دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا گفت: هدف اجلاس گفت‌وگو بین کشورهای آسیایی عضو است که از ۴۶ کشور که در این قاره قرار دارند، ۳۵ کشور عضو مجمع ACD هستند.

وی افزود: از بین ۳۵ کشور عضو مجمع، برای ۳۲ کشور دعوت‌نامه رسمی ارسال شده و پیگیری‌ها برای حضور مهمانان از طریق وزارت‌ امور خارجه و سفارتخانه‌های مربوطه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ""Asia cooperation dialogue باهدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در " چا آم" تایلند تأسیس شد. این مجمع تلاش دارد تا فارغ از مباحث و مشاجرات سیاسی، راه‌های جدیدی را برای ایجاد همکاری با تمرکز بر مسائل توسعه‌ای و اقتصادی، شناسایی و تقویت کند.

ایران در سال ۱۳۸۳ عضو مجمع شد و در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان کشور پیش‌گام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست مجمع را برعهده دارد.

هدف مجمع به طور خلاصه شامل ترویج همکاری کشورهای آسیایی برای تقویت نقاط قوت و شناسایی فرصت‌های بالقوه است که بتواند فقر را کاهش دهد و از طریق  توسعه زیرساخت‌های علمی باعث بهبود کیفیت زندگی مردم آسیا شود. توسعه اقتصاد و بازارهای مالی  باهدف  افزایش توان رقابت در بازارهای بین‌المللی از دیگر اهداف مجمع است. همچنین  تلاش برای تمرکز کشورهای عضو در یک‌رشته فعالیت اقتصادی، بر اساس نقاط قوت و توانایی‌ها جهت تبدیل‌شدن اعضاء به شرکای قابل‌اطمینان و تبدیل‌شدن قاره آسیا به " جامعه آسیایی " از اهداف مهم این مجمع است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته