Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@17:23:43 GMT

فعالیت ۱۴ هزار واحد صنایع غذایی در ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۶۶۶

فعالیت ۱۴ هزار واحد صنایع غذایی در ایران

محمدحسین عزیزی گفت:صنعت غذا در حال حاضر ۱۴ هزار واحد کوچک، متوسط و بزرگ را در کشور شامل می‌شود.

گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز : به گفته عزیزی ، از این تعداد ۲۰۰ واحد مربوط به صنایع بزرگ و بقیه کوچک و متوسط هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد صنعت غذا در ایران متعلق به بخش خصوصی است، اظهارداشت: حضور بخش دولتی در این حوزه بسیار کم رنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران ضمن اشاره به اینکه تامین ۹۰ درصد مواد اولیه صنعت غذا در داخل و ۱۰ درصد از خارج وارد می شود، گفت: مواد اولیه تولید داخل به لحاظ کیفیت، طعم، بو و مصادیقی از این نوع از جایگاه ویژه ای در سطح دنیا برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه سابقه شکل گیری صنعت غذا در ایران به سال ۱۳۳۰ برمی گردد، افزود: این صنعت پس از نفت و گاز از جمله صنایع اصلی است که بخش عمده ای از اشتغال در بخش صنعت و همینطور درآمد ملی را در مملکت شامل می شود.

عزیزی یادآورشد: صنعت غذا نقش پر رنگی در اشتغال افزایی، تامین امنیت غذایی، توسعه صادرات، قدرت ارزآوری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در کشور دارد.

رادیو اقتصاد

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AvL برچسب ها: صنایع غذایی ، صنعت ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صنایع غذایی صنعت بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل