Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:46:22 GMT

رفع مشکلات کشاورزی دزفول در اولویت است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۷۷۰

رفع مشکلات کشاورزی دزفول در اولویت است

دزفول - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول این شهرستان را قطب کشاورزی منطقه دانست و گفت: رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی به عنوان نخستین اولویت در دستور کار فرمانداری این شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز یکشنبه در نشست شورای اداری دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: زیرساخت های کشاورزی سریع ترین راه رسیدن به اشتغال هستند که باید در شهرستان دزفول ایجاد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تعریف درستی از نماینده عالی دولت در دزفول نشده است، گفت: فرماندار مجری برنامه های ادارات نیست بلکه فرمانده، سیاستگذار و نگهبانی آگاه است که نباید زیر بار تقاضاهای بی مورد ادارات خفه شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول مدیریت هوشمندانه و خلاق را ضروری خواند و افزود: با توجه به منابع محدود و وجود مشکلات فراوان در شهرستان باید اتاق فکری تشکیل و از همفکری متخصصان و کارشناسان در زمینه های مختلف استفاده شود.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروی جوان خلاق و بکارگیری فناوری روز دنیا در مدیریت اظهار داشت: باید به سمت دولت الکترونیک پیش رفت و خدمات را به منازل شهروندان برد.
حیدری با بیان انیکه تمام مصوبات به مردم اطلاع رسانی می شوند، افزود: دولت الکترونیک باید به منظور شفاف سازی، دسترسی به اطلاعات، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی شهروندان در دزفول اجرا شود.
وی از راه اندازی میز خدمت در فرمانداری ویژه دزفول خبر داد و گفت: تلاش می شود تعامل سازنده ای بین دولت و مردم برقرار شود چرا که همبستگی و تعامل جزو تکالیف قانونی مسئولان است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: سرمایه نیروی انسانی دزفول باید به بهترین نحو ممکن مورد استفاده قرار گیرد.
وی با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: پرچم جمهوری اسلامی ایران بواسطه بسیج در نقاط مختلف دنیا به اهتزاز در آمده است و کشورهای همسایه از آن الگو می گیرند.
حیدری با بیان اینکه بسیج برای ملت ایران اقتدار و برای دشمنان واهمه ایجاد کرده است، افزود: بسیج ضامن صیانت از ارزش های انقلاب است.
وی گفت: بسیج تولید کننده روحیه جهادی است لذا برنامه های هفته بسیج باید با دقت و ظرافت و رعایت همه جوانب برگزار شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول دانش افزایی و افزایش معلومات عمومی را از وظایف شورای شهر و شهرستان دانست و گفت: طرح جامع حد و مرز شهرستان دزفول باید بررسی شود و دلایل اجرا نشدن این طرح مشخص و کارشناسی شود.

** معیشت و اشتغال دغدغه اصلی مسئولان باشد
امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت: مسئولان مکلف هستند از هر فرصتی در راستای اشتغالزایی استفاده کنند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی بیکاری جوانان را مایه نگرانی خانواده ها دانست و افزود: معیشت مردم باید تسهیل یابد چرا که ناامنی و سرقت با بهبود وضعیت اقتصادی کاهش چشمگیری می یابد.
وی از سرپرست فرمانداری دزفول خواست از ادارات و دستگاه هایی که با عملکرد خود موجب رضایتمندی شهروندان شدند تقدیر شود.
امام جمعه دزفول توجه به امور فرهنگی را ضروری دانست و گفت: باید وجهه دینی دزفول به عنوان یک سرمایه ملی حفظ شود.
وی افزود: نمازجمعه در شهرهای دزفول، سردشت، امام و میانرود برگزار می شود که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

** 750 برنامه در هفته بسیج در دزفول تدارک دیده شده است
فرمانده بسیج ناحیه مقاومت دزفول نیز با اشاره به برنامه های هفته بسیج در این شهرستان گفت: 750 برنامه به مناسبت هفته بسیج از از 28 آبان تا پنج آذرماه اجرا می شود.
سرهنگ هادی سعادت افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، یادواره شهیدان کایدخورده، شهدای بخش چغامیش، دانشجو و شهدای وطن از برنامه های هفته بسیج در دزفول می باشند.
وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره غذا و نمایشگاه صنایع دستی، اعزام 500 دانش آموز دختر به اردوی راهیان نور، اعزام تیم پزشک و ویزیت رایگان در مناطق محروم، محفل انس با قرآن، توزیع بسته های آموزشی و تجمع سه هزار نفری بسیجیان در حسینیه ثاراله از دیگر برنامه های این هفته در دزفول می باشند.
وی با اشاره به ساخت سه خانه برای مردم زلزله زده سرپل ذهاب و کمک به ساخت 17 واحد مسکونی افزود: مرمت و نوسازی 17 باب مدرسه در طرح هجرت تابستان، احداث سه باب خانه عالم در مناطق روستایی، واکسیناسیون 20 هزار دام سبک و سنگین علیه تب کریمه کنگو و اهدای 100 جهیزیه به نوعروسان نیازمند از اقدامات بسیج دزفول هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به اهدای 200 بسته لوازم التحریر و 100 بسته ورزشی در مناطق محروم گفت: بسیج دزفول در یکسال گذشته به احداث 2 زمین ورزشی و چهار باب مسجد کمک کرده است.
وی افزود: احداث مخزن بتنی 75 هزار لیتری با 13 کیلومتر لوله کشی، آبرسانی به سه روستا و برگزاری 12 یادواره از ابتدای امسال تاکنون از دیگر فعالیت های بسیج طی یکسال گذشته می باشند.
سرهنگ سعادت گفت: 83 نفر به کمپ های ترک اعتیاد معرفی و هزینه ترک آنها پرداخت شده است.

** طرح جامع مرز دزفول هنوز اجرایی نشده است
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به مشکلات بسیجیان گفت: با توجه به اینکه بسیجیان دزفول در دوران دفاع مقدس تمام تلاش خود را برای دفاع از کشور بکار گرفتند لازم است حمایت های ویژه ای از آنها صورت گیرد.
سید مصطفی عظیمی فر افزود: اختصاص درصد جانبازی به بسیجیان در کمیسیون های تخصصی دشوار است که امید است از این افراد حمایت بیشتری صورت گیرد.
وی اظهار داشت: بسیجیان دزفول از مشکلات فراوانی رنج می برند که انتظار می رود تسهیلات کم بهره ای به آنها اختصاص یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: طرح جامع حد و مرز دزفول و اندیمشک تصویب شده که با وجود تصویب آن و خواسته مردم هنوز اجرایی نشده است.

** دزفول رتبه نخست کشور در تولید بذر کلزا و شبدر را دارد
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت: ظرفیت های ویژه ای در بخش کشاورزی دزفول وجود دارد که وجود خاک رتبه الف حاصلخیز از جمله این ظرفیت های بی نظیر است.
علی کرمی وجود شبکه آبیاری مدرن کشاورزی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی را از دیگر ظرفیت های ویژه دزفول در بخش کشاورزی دانست و افزود: کشاورزان دزفول با دانش بومی بالایی که در ترویج و آموزش دارند توانسته اند رتبه نخست کشور در تولید بذر کلزا و شبدر، رتبه های نخست استانی در بذر گندم، رتبه نخست کشور در تولید گل مریم و رتبه سوم کشور در تولید گل رز را به خود اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: شهرستان دزفول با 137 واحد مرغداری رتبه نخست استان خوزستان در تولید گوشت سفید را به خود اختصاص داده است.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت: 2 هزار و 600 هکتار از مزارع دزفول از آبیاری تحت فشار بهره مند شده اند و سه هزار و 375 هکتار دیگر نیز در دست کار است که امیدواریم با ارائه تسهیلات بانکی مشکلات این حوزه حل شود.
وی افزود: همه گلخانه های دزفول تا چند سال قبل چوبی و پلاستیکی بودند که با اقدامات انجام شده بیش از هشت گلخانه مدرن و هیدروپونیک بهره برداری شده و راه اندازی 30 گلخانه مدرن دیگر در دستور کار است.
کرمی اظهار داشت: 18 هزار هکتار از شبکه های فرعی و پوشش انهاری در سه سال اخیر با صرف 600 میلیارد ریال اعتبار با همکاری جهاد نصر انجام شده و اجرای 6 هزار هکتار دیگر در منطقه زاویه ها و عجیروب در حال انجام است.
وی درخصوص جذب تسهیلات مکانیزاسیون نیز گفت: در سه سال اخیر با جذب 600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی 500 تراکتور جدید وارد بخش کشاورزی دزفول شده است.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با بیان انیکه 80 درصد طرح های استان متعلق به دزفول است، افزود: درخصوص فراهم کردن زیرساخت های صادراتی نیز با ایجاد گمرک و پست قرنطینه زمینه های مرز هوایی تا حدودی فراهم شده که با محقق شدن آن زمینه صادرات محصولات کشاورزی نیز فراهم خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز در این نشست به بیان مشکلات این شهرستان از جمله لزوم تعریض جاده صفی آباد به میانرود، لزوم فعالیت پروژه چهار راه آوج و مشکلات آموزشی پرداخت.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي مشكلات كشاورزي دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان

اردشیر شهرکی   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با تبریک ۳۱ فروردین روز ملی گندم ونان میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد وگفت: سالانه بین ۶ تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است.

وی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر بذر تولیدی سیستان و بلوچستان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی  تاکنون کشاورزان ۶ هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند، بیان کرد: امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱ هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزارهای تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

شهرکی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.

وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • جذب ۵ پزشک فوق تخصص در دزفول
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود