Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@21:28:15 GMT

سرقت از حسابهای بانکی از طریق کپی کردن عابربانک

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۷۸۴

سرقت از حسابهای بانکی از طریق کپی کردن عابربانک

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف فروشندگان دستگاه اسکیمر (کپی‌برداری از کارت عابربانک) خبر داد و گفت: متهمان در پوشش فروشنده  و درج آگهی در سایتهای فروش اهداف مجرمانه خود را عملی می‌‌کردند. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ اجتماعی پلیس حوادث نظرات

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ تورج کاظمی با اعلام خبر بازداشت فروشندگان دستگاه اسکیمر (کپی‌برداری از کارت عابربانک) درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان فروش این دستگاه، شروع و پس از تحقیقات میدانی پیرامون شناسایی افرادی که در سایتهای درج آگهی فروش، اقدام به ثبت آگهی کرده بودند، در یکی از محله‌های تهران، فردی شناسایی و در یک عملیات پلیسی، متهم با دو دستگاه اسکیمر دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در تحقیقات بعدی با همکاری متهم و طی یک قرار صوری، متهم ردیف دوم در قهوه خانه‌ای در تهران شناسایی و دستگیر شد که از وی تعداد 15 دستگاه اسکیمر و تعداد 200 کارت خام عابربانک کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: با دستگیری دو نفر، تحقیقات پلیس برای شناسایی شاکیان پرونده متناسب با شگرد مجرمان آغاز و تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به کاربران توصیه کرد: شهروندان هنگام استفاده از کارت بانکی و خرید از دستگاه پوز، مخصوصاً دستگاه پوزسیار، حتماً تمامی عملیاتهای بانکی و تراکنشهای خرید، توسط خودشان انجام پذیرد و در صورت مشاهده دستگاه‌های ناشناس و شبیه دستگاه اسکیمر سریعاً به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

R1370/P1014142/S2,21,1392/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتای استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آنها توسط کلاه‌برداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.

کسانی ادامه داد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آنها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان پنج میلیارد ریال کرده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه