Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@13:47:50 GMT

برگزاری کمیسیون پایش و تحلیل جرایم

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۸۰۷

برگزاری کمیسیون پایش و تحلیل جرایم

خبرگزاری میزان- کمیسیون پایش و تحلیل جرائم با پیشنهاد معاونت امنیتی و حفاظتی یگان، به‌منظور تجزیه و تجلیل آمار و اطلاعات و اخبار حوزه ماموریتی و با هدف کاهش جرائم علیه مواریث تاریخی، فرهنگی تشکیل شد.

به‌گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان نخستین جلسه کمیسیون با حضور فرمانده یگان حفاظت، مشاور اجرائی فرماندهی معاون امنیتی، حفاظتی رؤسای ادارات حقوقی مشارکت‌های اجتماعی، فنی و مسئول آمار در دفتر ستاد مرکزی یگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کمیسیون مقرر شد به صورت ماهیانه، با تمرکز بر جغرافیا و فراوانی وقوع جرائم و تحلیل مناسب و منطقی از طریق پالایش آمار واقعی در سطح استان‌ها و احصای نقاط ضعف و قوت موجود، ضمن نگرش کارشناسانه بر موضوعات مطروحه و چالش‌های پیش روی، از طریق اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ راهکار‌های کاربردی مناسب، زمینه کاهش جرائم حوزه میراث فرهنگی فراهم شود.

در این رابطه و درخلال برگزاری کمیسیون مذکور، مباحث مرتبط در زمینه تقویت واکنش‌های سلبی و پیشگیری کیفری طرح و بر لزوم ساختارمند کردن پایش جرائم ازطریق برگزاری کمیسیون‌های مشابه در سطح استان‌ها با تمرکز بر مصوبات ستاد مرکزی و تأثیر مستقیم و موثر آن بر کارنامه عملکرد یگان‌های تابعه تاکید شد.

همچنین موضوع حذف آلات و ادوات ارتکاب جرائم از طریق بهره گیری مناسب از پتانسیل‌های موجود مردمی و اقدامات تعاملی دستگاه‌های همیار و نیز روند رصد فضای مجازی و برخورد قانونی با مرتکبین این عرصه با هدف تحقق حفاظت اطمینان بخش به عنوان شاخص اقدامات اجرایی یگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میراث حفاظت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با فرمانده کل انتظامی کشور که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جز احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

کد خبر 6086238

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است