Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، « حجت الاسلام کاظم شکری» با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به فعالان این عرصه گفت: دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز ویژه برنامه های متنوعی در ایام هفته کتاب در نظر دارد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: اجرای طرح خانواده کتابخوان (معرفی کتاب، ارائه کتاب، مسابقات کتابخوانی)، اجرای طرح خانه، مسجد و کتابخانه ( معرفی کتابخانه مسجد به با محوریت محله محوری) و هماهنگی با 10 مدرسه جهت بازدید از کتابخانه های عمومی مساجد از بسته های اجرایی در حوزه کتابخوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با در نظر گرفتن برپایی نمایشگاه های کتاب در مساجد سطح استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز و فعالیت خانواده ( مسابقه کتابخوانی چادرهای سوخته) مطرح کرد: حمایت از مسابقات کتابخوانی کانون های مساجد در 10 کتابخانه از محورهای برنامه ای در کتابخانه های کانون های مساجد است.

به گفته حجت الاسلام شکری، تجلیل و تقدیر از نویسندگان کتاب در حوزه مساجد، پیگیری و انسجام کتابخانه های عمومی مساجد جهت شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به برپایی آئین کتاب باز در سطح کتابخانه های عمومی مساجد با محوریت کتاب سندباد و تن تن، بیان کرد: اطلاع رسانی به کتابخانه های مساجد استان البرز در خصوص برپایی مسابقات کتابخوانی، برپایی گعده های هم اندیشی با حضور مدیران کتابخانه های عمومی مساجد، برگزاری آئین دورهمی کتاب خوانان مسجدی در 10 کتابخانه عمومی مساجد و تجلیل و تقدیر از فعالان و نخبگان برتر اعضاء کتابخانه های عمومی مساجد البرز از محورهای اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با تقدیر از مسؤولان حامی کتابخانه، بیان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج یابد و قطعاً ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: مسؤولان از جمله فرمانداران می‌توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

خونسار گفت: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از راه‌اندازی واحد سیار کتابخانه‌ای شد و بیان کرد: این امر دسترسی مردم به کتاب در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۵ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

کد خبر 6086349

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند