Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران تن از معترضان فرانسوی نسبت به افزایش مالیات سوخت و سیاست‌های اقتصادی رییس جمهور کشورشان در بزرگراه‌های سراسر کشور دست به راهپیمایی زدند و منجر به ترافیک‌های شدید و رویداد‌های متعدد از جمله کشته شدن فردی در یکی از ترافیک‌های به وجود آمده شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، همزمان با این‌که راننده‌ها تلاش می‌کردند تا از این جمعیت و ترافیک‌های به وجود آمده عبور کنند، چندین تن از مردم نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معترضان در ۲۴۰۰ محل در شهر‌های مختلف در یک جنبش اعتراضی مردمی تحت عنوان «جلیقه زردها» در ورودی بزرگراه‌ها، ورودی تونل‌ها و یا جاده‌هایی که به فرودگاه منتهی می‌شدند، تجمع و راهپیمایی کردند.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود اعلام کرد: این راهپیمایی‌ها که در رسانه‌های اجتماعی هماهنگ شده بودند، اعتراضی به افزایش قیمت سوخت و منعکس کردن شکایت‌ها نسبت به فشار حس شده به قدرت خرید مردم و افزایش نارضایتی‌ها نسبت به عملکرد امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه بودند؛ رئیس جمهوری که از نظر بسیاری از مردم نسبت به شهروندان طبقه پایین و معمولی کشورش بی‌اعتنا و بی‌توجه است.

کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه گفت: در یکی از ترافیک‌های به وجود آمده در استان ساووآ، راننده‌ای که از تجمع معترضان در اطراف خودرواش عصبانی شده بود، تلاش کرد تا سرعت خودروی خود را افزایش دهد و یک معترض زن را زیر گرفته و باعث مرگ آن شد.

به گفته وزارت کشور فرانسه دست کم ۲۲۷ تن در سراسر فرانسه مصدوم شدند که شرایط شش تن از آن‌ها بسیار وخیم است. این در حالی است که برآورد‌ها نشان می‌دهند که نزدیک به ۲۸۳ هزار معترض در اعتراضات روز شنبه شرکت داشتند؛ اعتراضاتی که در جریان آن یک افسر پلیس نیز به شدت زخمی شده است.

تا عصر روز شنبه ۷۳ تن بازداشت شدند و برخی از معترضان همچنان در بزرگراه‌ها به سر می‌برند.  
پلیس برای متفرق کردن معترضان از ورودی تونلی در رشته کوه مون‌بلان در آلپ، در نزدیکی کاخ الیزه در پاریس و همچنین در مرکز لیون متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شد.

معترضان در حالی که جلیقه‌های زردرنگ به تن داشتند، شعار «ماکرون، استعفا» و همچنین «قدرت خرید ما را بازگردانید» سر دادند؛ جلیقه‌ای که به سمبل این جنبش اعتراضی تبدیل شده است.

ماکرون در ۱۸ ماهی که زمام امور کشور را به دست گرفته به خاطر ایجاد تغییرات در قوانین کار و همچنین ایجاد تغییرات اساسی در اپراتور راه‌آهن دولتی SNCF که به شدت زیر بار بدهی قرار دارد، با اعتراضات خیابانی و اتحادیه‌های تجاری مواجه شده، در حالی که ماکرون اعلام کرده هدف از این اقدامات ایجاد رونق مجدد در اقتصاد بوده است.

ماکرون که از سوی مخالفان سیاسی‌اش به خاطر برنامه‌هایی همچون پایان دادن به مالیات بر ثروت و دارایی به عنوان رییس جمهور ثروتمندان توصیف شده با کاهش محبوبیت خود در بین مردم مواجه شده است به‌طوری که در حال حاضر محبوبیت‌اش با کاهشی جدید به ۲۵ درصد رسیده است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشته و زخمی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین زمان ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبانی‌که موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، علی صدر معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که صرفاً در روزهای چهارشنبه ۲۹ فروردین و پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند و این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

شایان ذکر است، آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 745327

دیگر خبرها

  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • صدها نفر پس از فوران‌های آتشفشانی در اندونزی از منطقه تخلیه شدند
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • امروز آخرین زمان ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند+ فیلم