Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی تئاتر آیات در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب، گفت: جشنواره ملی تئاتر آیات از سال ۹۶ کلید خورد که تقریبا از ۲۰ استان کشور آثاری در قالب متن و طرح واره دریافت گردید که این آثار در سه بخش قرار می گرفت.

احمدرضا نداف با بیان اینکه فراخوان جشنواره در بخش های تئاتر صحنه ای، خیابانی و عروسکی اعلام شد، عنوان کرد: متاسفانه تعداد آثار عروسکی به حد نصاب نرسید و خود به خود از مرحله بیرون گذاشته شد، اما در بخش خیابانی و صحنه ای ۱۰۰ اثر دریافت کردیم که پس از بازخوانی متون، ۸۱ متن برای بخش اجرا به صاحبان اثر اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از دوماه فرصتی که لازم بود لوح های فشرده اجرای نمایش ها به دبیرخانه جشنواره ارسال و توسط هیئت بازبینی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: از میان ۸۱ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۵ اثر انتخاب که ۷ اثر در بخش صحنه ای و ۸ اثر در بخش خیابانی پذیرفته شد.

نداف لازم به توضیح دانست که از آثار صحنه ای ۴ اثر متعلق به فارس بود و در بخش خیابانی یک اثر هم به استان تعلق داشت.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی تئاتر آیات در ادامه از استان های شرکت کننده در این رویداد نام برد و گفت: گروه های نمایشی از ایلام، کرمانشاه، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، گیلان، مرکزی و همدان حضور یافتند که برخی استان ها در بخش های فوق دارای چند اثر بودند.

وی همچنین داوران بازخوانی متن را حسین قهرمانی، فرهاد ارشاد علی ثابت، افشین محمودی عنوان کرد و به داوران بخش نهایی صحنه ای هم اشاره کرد و افزود: اصغر همت، سعیدرضا خوش شانس و احمد سپاسدار و رحیم هودی کار داوری این بخش را برعهده دارند و داوران بخش خیابانی را محمد لارتی، عادل کروشی زاده و شاهوردی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر آیات در شیراز قرار دارد، جوایز را در بخش کارگردانی، بازیگری زن و مرد و متن عنوان کرد و درخصوص مهمانان آیین پایانی جشنواره گفت: در مراسم اختتامیه که همراه با معرفی برگزیدگان است، معاون قرآنی و مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر آیات، دوشنبه ۲۸ آبان جاری، ساعت ۱۵.۳۰ در سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با معرفی برگزیدگان برگزار می شود.

کد خبر 4461517

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران شیراز فرهنگ و ارشاد فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

رضا خدادادی مدیر روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: تئاتر «un۱۲» نوشته امیر رستگار مطلق و منصور جهانبخش و کارگردانی امیر رستگار مطلق بوده و اثر برگزیده سی و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی به شمار می‌رود که از ۳۰ فروردین ماه در سالن استاد نوری حوزه هنری خراسان رضوی به روی صحنه رفته است.

وی افزود: این نمایش روایتگر بخشی از بلا‌ها و درد‌هایی است که رژیم بعث بر سر کرد‌های ایران تحمیل کرد، این روایت دردناک در قالب درامی اجتماعی-تاریخی به روی صحنه رفته و بیانگر رنج‌ها و سختی‌های کرد‌های ایران در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، بازیگرانی از جمله عباس رستگار، سمانه پرتوی، مریم رستگار، محبوبه راد، علی عشقی، امیر حسین ملک، مسعود حیدری در un۱۲ به ایفای نقش پرداخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • معرفی نخستین مربی بین المللی اسکیت سرعت چهارمحال و بختیاری
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد