Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تحریم‎های امریکا که یکی از آثار آن، توقف خدمات شرکت‌های پست بین‎المللی در ایران است، رئیس هیئت مدیره نخستین اپراتور خصوصی پست ایران گفت در صورت حمایت دولت می‎توانیم از فرصت ایجاد شده برای توسعه صنعت پست کشور استفاده کنیم. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ اقتصادی اقتصاد ایران فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل نظرات

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ مهرداد فاخر درباره تحریم‌ها و تبعات ناشی از خروج شرکت‌های بین‌المللی پستی از ایران، با اشاره به اینکه عدم ثبات بازار، نوسانات نرخ ارز و محدودیت‌های مبادلات بین‌المللی معضلات زیادی را در چند ماه اخیر برای صنعت پست ایجاد کرده است، اظهار کرد: با آغاز تحریم‌ها که منجر به خروج شرکت‌های بین‌المللی از ایران شد، این مشکلات بیشتر شده و اگر چه شرکت‌های کوریر سرویس و شرکت‌های پست داخلی اکنون این خدمات را تا حدودی پوشش می‌دهند اما این پوشش برای نیاز فعلی کشور نه تنها کافی نیست بلکه برخی در حال سوء استفاده از این فضا هستند و این وضعیت برای بازار و صنعت پست ایجاد التهاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه با خروج شرکت‌های بین‌المللی از ایران، ممکن است برای کوریرها و شرکت‌های پستی ایرانی که به صورت بین‌المللی سرویس‌دهی می‌کنند فرصتی به وجود بیاید تا فقط بخشی از فرآیند این سرویس‌ها را ارائه دهند ولی مطمئنا بدون چالش نخواهد بود، گفت: واقعیت این است که در حال حاضر این خدمات را همه شرکت‌های پستی و کوریری داخلی نمی‌توانند به نحو احسن انجام دهند لذا این تحریم‌ها شاید فرصتی باشد برای شرکت‌های کوریر سرویس که بتوانند فقط قسمتی از بازار را به دست بگیرند.

او ادامه داد: ولی این به خودی خود یک چالش بزرگ برای اپراتور است چرا که اپراتور باید در بخش بین‌الملل این برنامه را یکی از اولویت‌های خود قرار دهد تا با اجرایی شدن آن بتواند زیرساخت، شبکه و درگاه‌های لازم برای شرکت‌های کوریری و پستی را به وجود بیاورد تا این شرکت‌ها بتوانند با توجه به خروج شرکت‌های بین المللی از ایران، سرویس نهایی را با همان کیفیت و قیمت‌های مناسب به مردم ارائه دهند.

رئیس هیئت مدیره نخستین اپراتور خصوصی پست کشور با تأکید بر اینکه تحقق این هدف نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه دولت است، افزود: درحال حاضر ما با چالش بزرگی مواجه هستیم و آن چالش این است که دولت آنطور که باید، این صنعت را حمایت نمی‌کند و متأسفانه در حمایت‌هایی هم که صورت می‌گیرد یکپارچگی لازم وجود ندارد؛ البته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نوع خود، کمک‌هایی کرده ولی کافی نیست.

فاخر در پاسخ به این سوال که اپراتور اول بخش خصوصی در جهت بهبود کیفیت سرویس‌های پستی و ایجاد سرویس‌های جدید چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: هنوز موافقت‌نامه اپراتورها با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکمیل نشده و بر اساس آنچه که در گفتگوی خبری معاون پستی سازمان آمده است، قرار است این موافقت‌نامه‌ها تا ماه آینده تکمیل و اجرایی شود اما در مجموع، اپراتور می‌تواند چهار اقدام اصلی از جمله بازارسازی و توسعه بازار صنعت پست، ایجاد زیرساخت، ارتقاء خدماتی که از طریق شرکت‌های پستی زیرمجموعه به صورت بالقوه ارائه می‌شود و طراحی و پیاده‌سازی خدمات جدید پستی را انجام دهد.

وی درباره الزامات پروانه اپراتور خصوصی پست ایران و برنامه‎های شرکت‌های مشمول نظیر تیپاکس هم ابراز کرد: اپراتور اول و تیپاکس دو سازمان مستقل از هم و مجزا هستند؛ تیپاکس به عنوان یک شرکت کوریر سرویس کار خودش را ادامه می‌دهد در حالیکه اپراتور اول پستی یک چتر حمایتی برای شرکت‌های کوریری و پستی عضو شبکه این اپراتور است و عملیاتش را از طریق شرکت‌های عضو این شبکه انجام می‌دهد.

او با اشاره به اینکه هر شرکتی که بخواهد در سطح بین‌المللی خدماتی ارائه دهد نیاز به حمایت‌های دولت دارد، گفت: به عنوان مثال شرکت دی‌اچ‌ال اگر حمایت‌های دولت آلمان را نداشت، نمی‌توانست تا این اندازه گسترده شود؛ ما نیز از آنجا که اعتقاد داریم این صنعت متعلق به ایرانیان است و هزاران سال پیش توسط ایرانیان پایه‌گذاری شده، اگر می‌خواهیم شرکت‌های کوریر سرویس و پستی‌مان را به عنوان بازیگران اصلی منطقه معرفی کنیم نیازمند حمایت‌های این چنینی هستیم.

فاخر افزود: مطمئن هستم که در صورت حمایت دولت از اپراتورهای خصوصی پستی برای ایجاد زیرساخت، شبکه و درگاه، شرکت‌های کوریری و پستی ایرانی خواهند توانست از پس بازار برآیند و مشکلات کمتری خواهیم داشت ولی تا به آن کیفیت و خدماتی که مردم ایران لایق آن هستند، برسیم نیازمند یکپارچگی و استمرار در این حمایت و کمک‌های دولت هستیم.

انتهای پیام/

R1012190/P1012122/S7,77,86/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند