Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:11:42 GMT

رمز عبور کاربران اینستاگرام لو رفت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۵۸۸۶

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هکرها با سواستفاده از باگ موجود در اینستاگرام به گذرواژه کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از آنجایی که اینستاگرام نیز یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین زیرمجموعه‌های فیس بوک است، به نظر می‌رسد که آسیب‌پذیری‌های شرکت مادر آن نیز گریبان اینستاگرام را گرفته است به همین خاطر اخبار زیادی از سوی کاربران و کارشناسان در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد ضعف امنیتی و آسیب‌پذیری موجود بر روی پلت‌فرم اینستاگرام به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به گذرواژه و رمز عبور حساب‌های کاربری دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیل عظیمی از کاربران در این شبکه اجتماعی محبوب از عملکرد اینستاگرام و فیس‌بوک انتقاد کرده و آنها را به سهل انگاری و عدم تلاش برای محافظت از حریم خصوصی کاربران متهم کردند.   به گفته کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری، مشکل مذکور به یک باگ و آسیب پذیری امنیتی در پلتفرم اینستاگرام مربوط می‌شود که مجرمان سایبری توانسته‌اند از آن سواستفاده کرده و به اطلاعات شخصی کاربران موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.   در واکنش به انتشار این اخبار، سخنگوی شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که افشای گذرواژه در اینستاگرام تنها محدود به تعداد بسیار اندکی از کاربران بوده است و بقیه کاربران لزومی ندارد که از نقض حریم خصوصی و افشای اطلاعات شخصی خود نگران باشند.   وی در ادامه افزوده است که متخصصان فنی و امنیتی اینستاگرام به سرعت از این اتفاق باخبر شده و درحال برطرف کردن باگ موجود هستند.   منبع: ایسنا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات (عکس)

ستاره معصومی، همسر سابق مهدی قائدی در صفحه جدید اینستاگرام خود، متنی کنایه‌آمیز را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ چند وقت پیش بود که مهدی قائدی تمام عکس‌های خود با ستاره معصومی را از صفحه اینستاگرام خود پاک کرد. پس از آن شایعه شد قائدی از همسر خود جدا شده است که پس از مدتی این موضوع تایید شد.

صفحه اصلی اینستاگرام ستاره معصومی بسته است و او حالا در صفحه جدیدی فعالیت می‌کند. ستاره معصومی پس از شایعه بالاکشیدن ملک و املاک مهدی قائدی که از سوی یک روزنامه مطرح شد، با انتشار یک استوری اینستاگرامی نوشت:

می‌رسد آن روز که چرخ بر مدار حق گردد؛ بار کج به منزل نمی‌رسد!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جشن ازدواج مهدی قائدی (+عکس) پرونده بازیکن استقلال به دادگاه کیفری رفت

دیگر خبرها

  • (عکس) چرا صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی بسته شد؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات (عکس)
  • زنانی که در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • (تصویر) عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟