Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- سومين نشست «تواصل» (Tavasal) با شعار «فلسطين به جهان خطاب مي‌کند» با حضور اساتيد دانشگاهي، کارشناسان، روزنامه‌نگاران و روشنفکران 60 کشور جهان در استانبول آغاز به‌کار کرد.
«هشام قاسم» دبيرکل انجمن بين‌المللي رسانه و ارتباطات فلسطين در مراسم افتتاحيه نشست تواصل در استانبول با متهم کردن رسانه‌هاي اسرائيلي به شايعه‌پراکني درخصوص فلسطين، گفت: اين انجمن براي انعکاس حقايق مساله فلسطين به کمک کارشناسان و شخصيت‌هاي مهم رسانه‌هاي جهان نياز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تواصل در لغت به معناي ارتباط داشتن، تماس داشتن و رابطه متقابل مستمر است. در نشست تواصل، کارشناسان و روشنفکران جهان به‌ويژه جهان اسلام حضور به‌هم مي‌رسانند. دو نشست پيشين تواصل درباره فلسطين اشغالي، طي سال‌هاي 2014 و 2016 در استانبول ترکيه برگزار شده است.
برگزاري سومين نشست «تواصل» با موضوع فلسطين در استانبول
اهميت برگزاري نشست تواصل
با توجه به حضور گسترده کارشناسان و روزنامه‌نگاران کشورهاي مختلف جهان درنشست استانبول، بايد گفت: برگزاري سومين دوره نشست تواصل از اهميت زيادي برخوردار است.
يکي از مشکلات مردم مظلوم فلسطين فقدان اطلاع‌رساني رسانه‌هاي قدرتمند وابسته جهان اسلام در سطح بين‌المللي است.
رسانه‌هاي غربي به‌عنوان متحدان اصلي رژيم نژادپرست اسرائيل بسيج شده‌اند تا از جنايات اين رژيم لاپوشاني کرده و يا کم اهميت جلوه دهند.
به عنوان مثال، کودک‌کشي و کشتار بي‌رحمانه غيرنظاميان فلسطيني در نوار غزه، در رسانه‌هاي غربي، به شکل وارونه و کم اهميت جلوه داده مي‌شود.
در مقابل، اين دسته از رسانه‌هاي وابسته به صهيونيسم بين‌الملل، با برجسته سازي قدرت دفاعي مردم مظلوم فلسطين، هرگونه تحرکات اين گروه اندک از مسلمانان را بزرگ‌نمايي کرده و به اشکال مختلف و از بعد منفي منعکس مي‌کنند.
درهمين ارتباط، «ويزا مورگانتي» نايب رئيس سابق پارلمان اروپا در نشست استانبول با بيان اين که اروپا در انعکاس واقعيت‌هاي مسائل فلسطين ناموفق عمل کرده است، گفت:
"مردم فلسطين مي‌خواهند آزادانه در سرزمين شان حرکت کنند، اما به دست نظاميان اسرائيلي به بهانه دفاع از خود به قتل مي‌رسند که اين جنايت است."
مورگانتي با انتقاد از رويکرد جانبدارانه برخي رسانه‌هاي اروپايي در قبال اسرائيل گفت: "شايعه پراکني‌ها درباره مساله فلسطين مانع اطلاع‌رساني اخبار واقعي خشونت‌ها عليه فلسطينان توسط اسرائيل شده است."
جدا از واقعيت‌هاي جاري درباره جنايت‌هاي رژيم نژادپرست اسرائيل در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، تلاش دولت‌هاي قدرتمند درباره گسستن ارتباط دولت و ملت‌هاي مسلمان از يکديگر سبب شده است که جهان اسلام ضمن بي‌اعتمادي متقابل، همواره با مشکلاتي در زمينه احقاق حقوق ملت‌هاي مظلوم مسلمان مواجه باشد.
با توجه به اين واقعيت‌ها هرچند انتظار نمي‌رود در سومين دوره نشست تواصل در استانبول ترکيه تمامي مشکلات جهان اسلام برطرف شود، اما دستکم حضور روزنامه‌نگاران و کارشناسان کشورهاي مسلمان و غيرمسلمان مي‌تواند به روند اطلاع‌رساني صادقانه اخبار جهان اسلام به‌ويژه اخبار مردم مظلوم فلسطين کمک کند.
نويسنده: محمدعلي طالبي
116/120
کليدواژه فلسطين نشست استانبول

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تغییر در تیم اقتصادی دولت را شایعه دانست و گفت: قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد.   به گزارش ایرنا، سپهر خلجی روز چهارشنبه و در حاشیه نشست هیات دولت در گفت‌و گو با خبرنگاران به اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش رشد اقتصادی، کنترل و کاهش حجم نقدینگی محصول تیم اقتصادی دولت بود که به طور منسجم انجام شد.   وی افزود: حتی تورم هم مهار شد و به اندازه یک واحد کاهش یافت. البته هدفگذاری دولت کاهش بیشتر تورم است.   رئیس شورای اطلاع رسانی دولت یادآورشد: همه این موارد محصول تلاش تیم مشترک و هماهنگ است شاید بعضی ها خیلی دوست ندارند این اتفاق بیفتد و شایعه ایجاد کنند و در واقع قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود