Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@02:19:54 GMT

آنچه لازم است در مورد قلب انسان بدانید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۰۳۶

آنچه لازم است در مورد قلب انسان بدانید


در این مطلب سوالاتی در مورد قلب مطرح می‌شود که پاسخ‌های جالبی دارد؛ قبل از اینکه به پاسخ‌های داده شده نگاه کنید سعی کنید خودتان گزینه صحیح را حدس بزنید.

فکر می‌کنید قلبتان در تمام طول عمرتان چند بار می‌تپد؟
۲.۵ میلیون بار
۲.۵ میلیارد بار
۲.۵ تریلیون بار

پاسخ صحیح گزینه ۲ می‌باشد. قلب شما هر روز حدود ۱۰۰ هزار مرتبه می‌تپد، منبسط و منقبض می‌شود تا خون را به تمام اندام برساند که این تعداد در تمام طول عمر شما به چیزی حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد بار می‌رسد.

قلب شما بیرون بدن تان هم می‌تواند زندگی کند!

درست است
درست نیست

بله درست است، حتی اگر تمام عصب‌ها از قلب جدا شوند، باز هم قلب به تپیدن ادامه می‌دهد و علت آن این است که قلب دارای سیستم الکتریکی مخصوص به خود است و برای تپیدن نیاز به اکسیژن دارد.

هر چه اندازه قلب بزرگتر باشد، بهتر است!
درست است
درست نیست

قلبی که از اندازه معمول بزرگتر باشد، قلب بزرگ شده enlarged heart نامیده می‌شود. این قلب ضعیف شده و خون را با قدرت کمتری پمپاژ می‌کند. به علاوه قلب بزرگتر ضربان نامنظمی دارد و مایع آن می‌تواند ریه‌ها را محدود کند. گاهی با مراقبت از قلب خود می‌تواند از بروز چنین اتفاقی پیشگیری کنید، به این ترتیب که تغذیه سالم داشته باشید، ورزش کنید و مراقب وزن خود باشید. در غیر این صورت مصرف دارو و استفاده از دستگاه‌های خاص به بهبود شرایط کمک خواهد کرد.

قلب شکسته:
واقعا درد می‌کند
به کمک اشعه ایکس قابل مشاهده است
برای همیشه بیمار می‌ماند و بهبود پیدا نمی‌کند

پاسخ صحیح گزینه یک است. قلب شکسته واقعا وجود دارد و با درد همراه است. یک رویداد استرس زا، مانند یک شکست عاطفی یا برنده شدن در یک قرعه کشی، منجر به درد ناگهانی قفسه سینه می‌شود که شبیه به حمله قلبی است. این درد‌ها به دلیل ترشح ناگهانی و زیاد هورمون‌های استرس بروز می‌کنند. این شرایط سندوم قلب شکسته نامیده می‌شود و خبر خوب اینکه سندروم قلب شکسته قابل درمان بوده و طی چند هفته بهبود پیدا می‌کند.

قلب در کجای قفسه سینه قرار دارد؟
راست
چپ
مرکز

شما احتمالا برای نشان دادن قلبتان درست خود را روی سمت چپ قفسه سینه می‌گذارید، اما واقعیت این است که قلب در مرکز قفسه سینه، بین دو ریه، قرار دارد. قسمت پایین قلب به سمت چپ متمایل است و به همین دلیل است که ضربان قلب را از سمت چپ می‌شنوید.

قلب هر روز چند گالن خون پمپاژ می‌کند؟
۸۰۰،
۱۰۰۰،
۲۰۰۰

پاسخ صحیح گزینه ۳ است. قلب یک عضله قوی است که خون را به تمام اندام‌های داخلی بدن پمپاژ می‌کند و این میزان هر روز به ۲۰۰۰ گالن می‌رسد. شاید باورتان نشود، اما قلب در تمام طول عمرتان یک میلیون بشگه خون را پمپاژ کرده است.

اولین عمل پیوند قلب موفق در انسان چه سالی بود؟

۱۹۴۶،
۱۹۶۷،
۱۹۷۸

پاسخ صحیح گزینه ۲ است. در سوم دسامبر سال ۱۹۶۷ یک جراح قلب افریقایی با نام کریستین برنارد Christiaan Barnard قلب یک مرد ۲۵ ساله را که در تصادف از دنیا رفت به یک مرد ۵۳ ساله پیوند زد. این مرد ۱۸ روز بعد بر اثر ذات الریه از دنیا رفت، اما عمل پیوند قلب برنارد موفقیت آمیز بود.

چند روز بعد از آن در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا عمل قلب تکرار شد. امروزه هزاران عمل پیوند قلب سالانه انجام می‌شود که ۷۵ درصد آن‌ها موفقیت آمیز بوده و افراد بیشتر از ۵ سال زندگی می‌کنند.

قلب چند دریچه دارد؟
۲ دریچه
۳ دریچه
۴ دریچه

قلب دارای دو دریچه در قسمت بالا و دو دریچه در قسمت پایین است. این دریچه‌ها به وسیله دیواره‌ای از عضله با نام سپتوم septum از هم جدا می‌شوند. بطن چپ بزرگترین و قوی‌ترین دریچه است. این دریچه خون را از طریق رگ آئورت وارد بدن می‌کند.

قلب کدام حیوان بیشترین شباهت را به قلب انسان دارد؟
سگ
خوک
میمون

پاسخ صحیح گزینه ۳ است، بوزینه و میمون قلبی بسیار شبیه به قلب انسان دارند. قلب این حیوانات در چگونگی عملکرد و شکل ظاهر بسیار شبیه به قلب انسان است. اما دانشمندانی که در مورد پیوند قلب حیوان به انسان تحقیقات انجام می‌دهند، معتقدند قلب خوک مناسب‌ترین نوع برای انسان است. به هرحال تحقیقات زیادی در حال انجام است.

گاهی قلب می‌تواند خود را ترمیم کند.
درست است
درست نیست

بله، واقعیت دارد. زمانی دانشمندان معتقد بودند زمانی که یک اندام رشد می‌کند، دیگر سلول بیشتری تولید نمی‌کند. اما تحقیقات بیشتر نشان داده اند که قلب و سایر اندام‌های بدن به ساخت سلول جدید ادامه می‌دهند، گرچه به میزان محدود. به این ترتیب قلب می‌تواند سلول‌هایی را که به عنوان مثال بر اثر حمله قلبی آسیب دیده اند، جایگزین کند.

اگر از دستگاه پیس میکر یا ضربان ساز pacemaker استفاده می‌کنید، مراقب دستگاه‌های امنیتی فرودگاه باشید!

درست است
درست نیست

احتمالا دستگاه‌های فلزیاب برای کسانی که پیس میکر یا ضربان ساز استفاده می‌کنند، باعث بروز مشکل نمی‌شوند. اما اداره امنیت حمل و نقل از استفاده کنندگان از پیس میکر، الکترو شوک قلبی یا سار دستگاه‌های داخلی می‌خواهد از داخل این دستگاه‌های امنیتی عبور نکنند. در عوض دستگاه‌های دیگری وجود دارد که برای این افراد از آن‌ها استفاده می‌شود.

انجمن قلب امریکا توصیه می‌کند افرادی که دارای دستگاه‌های داخلی هستند از ماشین آلات با میدان مغناطیسی قوی، مانند MRI، اجتناب کنند. به علاوه برخی هدفون‌ها نیز نباید نزدیک به دستگاه ضربان ساز قرار بگیرد.   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قلب پمپاژ قلب دریچه قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

رضا حیدری معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد با اعلام این مطلب گفت: غارسهولان مهاباد از جمله جاذبه‌های طبیعی پربازدید استان است که همواره بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارد.

وی افزود: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این مکان کمپینگ گردشگری شامل واحد‌های اقامتی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و ... ایجاد می‌شود و برای احداث این کمپینگ نیاز است که دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: حل مشکل تأمین آب آشامیدنی و برق این کمپینگ از جمله مباحثی بوده که در پیش روی احداث این کمپینگ قرار داشته و در این جلسه برای حل آن هم‌اندیشی لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شد و در اسرع وقت عملیات تأمین آب و برق آن اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • آپدیت جدید هیجان‌انگیز تلگرام؛ صفر تا صد درست کردن استیکر با عکس + ویدئو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • (ویدئو) درست کردن یک مخدر دست‌ساز در خیابان!
  • هر آنچه که باید قبل از خرید پین هوش مصنوعی Humane بدانید
  • ثبت نام ۸۴۰ خانواده برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل