Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@01:23:17 GMT

دعوای شدید نمایندگان سوریه و اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۰۵۵

میان نماینده سوریه و اسرائیل در سازمان ملل درخصوص آینده جولان اشغالی درگیری لفظی صورت گرفت. ناطقان: بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان تاکید کرد که دمشق حاکمیتش بر جولان را یا به طور مسالمت‌آمیز و یا جنگ پس خواهد گرفت اما دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در این سازمان مدعی شد که این رژیم از  جولان خارج نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین تصریح کرد: مجمع عمومی با اکثریت آرا به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی رای مثبت داد، اشغالگری اسرائیل بر این منطقه را محکوم و تمامی اقدامات این رژیم اشغالگر در این منطقه را باطل و بیهوده دانست.
جعفری در ادامه افزود: رای منفی آمریکا علیه پیش‌نویس جولان اشغالی بیانگر این پیام آشکار است که نقشی که واشنگتن مدعی آن است و خود را ناظر بر روند صلح در خاورمیانه می‌داند، پایان یافته است.
نماینده تل‌آویو در سازمان ملل نیز تصریح کرد: جولان جایگاه حساسی به مراتب برای امنیت دولت عبری دارد و اسرائیل هرگز از جولان خارج نمی‌شود و وقت آن رسیده است که جامعه جهانی آن را بپذیرد.
جعفری در پاسخ به اظهارات دنی دانون تاکید کرد نماینده اسرائیلی از درک پیام قانونی و سیاسی‌ تصویب قطعنامه عاجز است. سلسله اشتباهات فاحش نشان دهنده عدم درک رژیم صهیونیستی است.
نماینده سوری تصریح کرد: جولان در میان حملات موشکی و جنگنده‌های پیشرفته اهمیت استراتژیک و نظامی را از دست داده است اما این منطقه به هر حال منطقه‌ای سوری است و اسرائیل چه بخواهد چه نخواهد به آغوش سوریه باز خواهد گشت.
وی در پایان گفت: زمانی که نماینده اسرائیلی می‌گوید که اسرائیل از جولان خارج نمی‌شود، باید بداند که اگر به قطعنامه‌های بین‌المللی برای بازگرداندن جولان اشغالی به سوریه پایبند نباشد گزینه‌های دیگری گشوده می‌شود که گزینه جنگ است. ما جولان را به صورت مسالمت‌آمیز و یا جنگ پس خواهیم گرفت و این پیام ما به اسرائیل و نماینده آن است.
منبع: ایسنا برچسب ها: بشار جعفری ، سوریه ، اسرائیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بشار جعفری سوریه اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

سنای آمریکا با اکثریت آراء بسته حمایتی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان را تصویب کرد تا برای تصویب نهایی به امضای جو بایدن برسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 4 روز پس از تصویب بسته حمایتی 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس نمایندگان این کشور، مجلس سنا نیز آن را تصویب کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت که نمایندگان سنا، این لایحه را برای تأیید نهایی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌کنند. جو بایدن پیش از این گفته بود که به بلافاصله پس از تصویب این بسته حمایتی، آن را امضا خواهد کرد.

از میان این 95 میلیارد دلار، بیش از 60 میلیارد دلار سهم اوکراین خواهد بود و حدود 26 میلیارد دلار نیز به رژیم اسرائیل اختصاص می‌یابد؛ 8 میلیارد دلار نیز به تایوان می‌رسد.

گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراینواکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌هاپس از تصویب این بسته حمایتی، جو بایدن نیز در بیانیه‌ای گفت که  امروز آن را امضا خواهد کرد تا به سرعت وارد روند اجرایی شود.

چهار روز پیش قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از ماه‌ها انتظار با غلبه بر جمهوری‌خواهان سرسخت مخالف، یک بسته قانونی کمک 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان را در جریان یک رأی‌گیری گسترده دوحزبی ارائه کردند.

پس از اینکه کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد، دولت جو بایدن از کنگره خواست درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تأیید کند.

اما جنبش حماس نیز در واکنش به تصویب کمک 26.38 میلیارد دلاری مجلس نمایندگان برای رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام آمریکا تأییدی بر همدستی و مشارکت رسمی واشنگتن در جنگ نسل‌کشی است که ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه به‌راه انداخته است».

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • فیلم/ پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد