Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، حدود ۲۴۴ هزار تن از معترضان به تصمیم دولت در افزایش قیمت سوخت، روز شنبه ۱۷ نوامبر حدود ۲ هزار راه‌ مواصلاتی در فرانسه را بند آوردند.

 

به گزارش وزارت کشور، ۱۲۰۰ تن از این معترضان در شامگاه شنبه با تجمع در میدان کنکورد و در حالی که شعار می‌دادند «ماکرون استعفا»، خیابان شانزلیزه را در پاریس بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته این وزارتخانه، ماموران ناچار شده‌اند با شلیک گاز اشک‌آور راه‌های بزرگ مجاور را باز کنند.

 

به نوشته وب سایت رادیوفرانسه، اعتراضات به افزایش قیمت سوخت در فرانسه توسط احزاب سیاسی یا اتحادیه‌های کارگری آغاز نشده است و شهروندان معترض و منفرد آغازگر آن بوده‌اند.

 

علامت معترضان، که به آنان جلیقه‌زردها می‌گویند، پوشیدن جلیقه‌های ایمنی شب‌رنگ است که وجود آن‌ها در خودروی تمامی رانندگان فرانسوی الزامی است.

 

در جریان حوادث اخیر تا کنون یک تن در اثر برخورد با یک خودرو جان خود را از دست داده است.

 

به گفته پلیس فرانسه پس از آنکه معترضان جلوی این خودرو را می‌گیرند و به روی آن می‌کوبند، راننده دچار «وحشت ناگهانی» می‌شود و به صورت غیرعمدی پای خود را بر روی پدال گاز فشار می‌دهد و خودرو به یک زمان . این فرد که قصد داشته دختر خردسال خود را به پزشک برساند دستگیر شده و تحت بازداشت است.

 

همچنین تا کنون ۱۰۶ نفر نیز زخمی شده‌اند. به گزارش وزارت کشور اغلب آنان توسط خودروهایی که قصد داشتند از مسیرهای مسدود شده به هر قیمت عبور کنند مصدوم شده‌اند.

 

بر اساس مصوبه جدید دولت فرانسه از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر هر لیتر گازوییل ۶.۵ و هر لیتر بنزین ۲.۹ سنت افزایش خواهد یافت.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شانزه لیزه جام نیوز فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!

به گزارش قدس آنلاین، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه‌ می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است. 

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان  شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • گزارش یک خبرگزاری از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس + فیلم
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید