Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: از همه مکاتب ادیان آسمانی تنها مکتب اهل‌بیت(ع) به زنده بودن منجی و موعود قائل بوده و اعتقاد دارد که حضرت مهدی (عج)در بین ما زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین الاسلام مسعود عالی شامگاه شنبه (۲۶ آبان) به مناسبت جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: همه ادیان و مذاهب آسمانی قائل به این هستند که در آخرالزمان منجی خواهد آمد و عدالت را در جهان گسترش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه  افزود: از همه مکاتب ادیان آسمانی تنها مکتب اهل‌بیت(ع) به زنده بودن منجی و موعود قائل بوده و اعتقاد دارد که حضرت در بین ما زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: پروفسور هانری کربن فیلسوف فرانسوی در اثر نشست و بحث‌ با علامه طباطبایی شیعه شد، او می‌گوید تنها مکتبی که رابطه بین آسمان و زمین را برقرار می داند مکتب اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شبهات فراوانی از سوی وهابیت علیه شیعه و مکتب اهل‌بیت(ع) مطرح می‌شود که مساله امامت و ولایت را نابود کنند، اظهار داشت: آنها هیچ دینی ندارند فقط به مکتب دیگران ناخنک می‌زنند، بنابراین شیعیان مکتب اهل‌بیت(ع) باید شبهات را شناسایی کرده و به خوبی پاسخ دهند.

وی درباره دلیل وجود امام زمان(عج) و زنده بودن ایشان در طول این همه سال، عنوان کرد: همه می دانیم که خداوند عالم را حکیمانه و بندگی کامل و خالص خلق کرده است و آن را برای فساد، جنایت یا حتی برای عبادات و بندگی ناقص خلق نکرده است؛ اگر آن بنده کامل و خالص حتی یک نفر بر روی زمین باشد هدف الهی تامین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: اینکه در روایات آمده که اگر حجت در روی زمین نباشد زمین و اهل آن فروخواهند رفت به این دلیل است که هدف خلقت تامین نشده است، برای تامین هدف خلقت باید ولی خدا یعنی کسی که حق بندگی الهی را کامل به جا می‌آورد بر روی زمین باشد و در آن زندگی کند، به همین دلیل می گوییم عمر ولی خدا هرچقدر هم باشد وجود دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر بین زمین و آسمان رابط نباشد فیض الهی به مخلوقات دیگر نمی‌رسد، گفت: باغی که یک گل بسیار زیبا دارد باغبان به سایر گیاهان هم به خاطر آن گل آب می‌دهد؛ ولی خدا گل این عالم است که خداوند به خاطر ایشان به بقیه روزی می‌دهد. شیعه با او نفس می‌کشد و با او روزی خود را شروع می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت ولی عصر(عج) روح عالم است که از همه جا اطلاع دارند، ابراز کرد: حضرت همچون روح که به همه سلول‌های بدن اشراف دارد، در خوشی و ناخوشی شیعیان خود همراه بوده و از آنان کامل اطلاع دارد. محبتی که امام زمان(عج) به شیعیان خود دارند صدها برابر بیشتر از پدر و مادر مهربان نسبت به فرزند خود است. همه ائمه(ع) از جمله حضرت ولی‌عصر(عج) معدن رحمت الهی هستند و درد شیعه سبب درد آنها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) بین ما هستند و زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این اعتقاد سبب می‌شود که شیعه هیچ وقت ناامید نشود زیرا ایشان همچون پدری مهربان تکیه‌گاه ما هستند، بدون تردید حضرت در بین ما حضور دارند اما ما چقدر با ایشان هستیم و او را حس کنیم، به مقداری که زندگی خود را با دستورات قرآن و ائمه معصومین(ع) تنظیم کنیم با امام زمان(عج) همراه هستیم.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: شب اول قبر از محفوظات شما سوال نمی‌کنند بلکه از حقیقت وجود شما سوال می‌کنند اگر زندگی شما امام زمانی بود می‌توانید درباره امام خود پاسخ دهید.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز تامین اجتماعی هفته بسیج جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان 9 ربیع الاول جشن آغاز امامت حضرت مهدی آغاز امامت امام زمان عج ظهور امام زمان عج شبستان یزد شناخت امام زمان ظهور امام زمان عج آغاز امامت امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته

به گزارش «تابناک»، مجید محبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: بامداد امروز در طی دو مرحله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، لرزید که بنا به اطلاعات موجود زلزله اول ب ه بزرگی ۴.۸ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین ساعت ۲۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه و زلزله دوم با قدرت ۳.۷ ریشتر ساعت یک و ۵۰ دقیقه و یک ثانیه بامداد امروز چهارشنبه حوالی منطقۀ مسجد حضرت ابوالفضل در استان سیستان‌وبلوچستان را لرزاند..

وی ادامه داد: پس از وقوع این دو زمین لرزه، بلافاصله گروه‌های ارزیاب در منطقه حاضر شده و به بررسی محلهای آسیب پذیر پرداختند.

وی اظهار کرد: تا این لحظه، خوشبختانه گزارشی از خسارت این دو زمین لرزه گزارش نشده و همچنان گروه‌های ارزیاب در منطقه حاضر بوده و در حال بررسی منطقه هستند.

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب!
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته