Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در مورد گزارش عملکرد حسابهای درآمد و هزینه شهرداری در شهریور ۹۷ گفت: این قابل پذیرش نیست که با وجود ۷۲ درصد تحقق منابع درآمدی تنها ۱۷ درصد از هزینه های صورت گرفته ثبت شده باشد.

وی ادامه داد: قطعا بیش از ۱۷ درصد هزینه شده است و این با انضباط مالی در تضاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: مستند سازی و به روز کردن حساب ها در شهرداری با اشکال مواجه است و نیازمند سیستمی برای این موضوع هستیم.

وی تاکید کرد که برای تامین درآمد شهر باید فکری کرد.

احمد مسجدجامعی نیز در واکنش به گزارش عملکرد مالی شهریور سال ۹۷ خواستار لحاظ شدن راهکارهای برون رفت مشکلات مالی در گزارش ها شد.

وی گفت: مصارف، هزینه و درآمد باید با گزارش های قبلی مقایسه شود.

مجید فراهانی هم گفت: سال قبل ۱۷ درصد و امسال ۲۸ درصد کسر بودجه داشته ایم، در صورتی که این روند ادامه یابد به کسری بودجه ۳۰ درصدی می رسیم.

وی ادامه داد: ممکن است نهایتا ۷ درصد بودجه صرف عمران و پیشرفت شهر شود و این فاجعه است.

فراهانی تاکید کرد: باید بر املاک و مستغلات و بودجه غیر نقد تمرکز کرد و باید نسبت به هنگام کردن ثبت هزینه ها دقت شود.

این عضو شورا گفت: تهران گران هزینه می شود و باید جنبش کاهش هزینه را جدی گرفت.

زهرا نژاد بهرام دیگر عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز خطاب به رسولی پس از ارائه گزارش حسابهای درآمد و هزینه شهرداری در شهریور گفت: تعجب می کنم روش های بهبود عدم تحقق بودجه در گزارش رسولی درج نشده است و چرا بودجه انقباضی ارائه نمی کنید؟

وی ادامه داد: میزان مشارکت مردم در پرداخت هزینه و عوارض باید به روش های مختلف افزایش یابد.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: از جنبش کاهش هزینه در شهرداری و کل جامعه استقبال می کنم.

حسن رسولی پس از استماع اظهارات اعضا در خصوص گزارش عملکرد مالی خطاب به اعضا گفت: ما مسئول اداره شهر هستیم، پس در هر طرح و لایحه ای نمایه های مالی به صورت اساسی و مسئولانه در رأی، رفتار و مواضع ما باید هویدا و آشکار باشد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران خردادماه به شهرداری ابلاغ شد، تصریح کرد: ماده ۷۹ قانون شهرداری به خزانه دار اجازه داده است تنها درآمد و هزینه ماهانه شهرداری در برش یک دوازدهم ارائه دهد، در گزارش تفریغ بودجه و حسابرسی تمام نقایص گزارش برطرف خواهد شد و غرض قانونگذار این بوده است که شورای شهر بداند که شهر چگونه اداره می شود.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: میان پیشرفت فیزیکی و جذب ریالی پروژه ها تفاوت آشکاری وجود دارد؛ کمتر از ۷ درصد از کل درآمدهای شهرداری در شهریور صرف توسعه شهر شده، این به معنای این نیست که تنها ۷ درصد از بودجه صرف پروژه های عمرانی شده است، زیرا می توان با تعویق انداختن مطالبات پیمانکاران پروژه ها را اجرایی کرد اما این به معنای جذب ریالی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای لایحه «دستور العمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد»، حداقل بتوان در چهار دوازدهم باقی مانده سال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را محقق کرد.

رسولی ادامه داد: زمانی می توانیم از شهروندان بخواهیم که در تامین هزینه های شهر مشارکت جدی داشته باشند که به عنوان موکل آنها در تخصیص و هزینه کرد عوارض دقت کنیم.

به گفته وی، نمی توانیم در شرایطی که نزدیک ۲ و نیم برابر نیروی مازاد در شهرداری تهران وجود دارد از مردم بخواهیم که عوارض بدهند که ما فقط حقوق بدهیم.

رسولی ادامه داد: تصمیمات اعضا در شورا آثار وضعی بر بودجه شهر دارد، زیرا با یک تبصره کل بودجه غیرنقد کمتر از ۴ درصد محقق شد.

وی افزود: در مورد کاهش هزینه ها نیز باید نسبت به جلب و جذب اقوام و هم حزبی ها دقت کنیم، زیرا به ازای جذب نیرو شاهد انباشته تر شدن هزینه ها می شویم.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: این گزارش، تنها گزارش درآمد و هزینه است و زنگ خطری برای شورا، شهرداری، دولت و مردم است که اداره پایتخت با این وضعیت آینده ناگواری خواهد داشت.

کد خبر 4461511 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهاره آروین حسن رسولی شهرداری تهران شورای شهر تهران گزارش عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح موسوم به «سیپری» در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص بودجه نظامی کشورهای مختلف، می‌گوید ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده است.   به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ بر اساس این گزارش که بر پایه آمارهای رسمی و دولتی کشورهای مختلف جهان حاصل می‌شود، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های نظامی کرده است. این عدد نسبت به سال ۲۰۲۲ شش دهم درصد افزایش یافته است.    بر اساس اعلام این موسسه، میزانی که ایران برای هزینه‌های دفاعی خرج کرده معادل ۲.۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور بوده است.    در منطقه خارمیانه کشورهای عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه بیش از ایران در سال ۲۰۲۳ برای صنایع نظامی خرج کرده‌اند. عربستان با تخصیص ۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نه تنها در منطقه خاورمیانه در رده نخست قرار دارد که حتی در جهان هم بعد از ایالات متحده آمریکا، چین، روسیه و هند در جایگاه پنجم ایستاده است.    بعد از عربستان این اسرائيل است که با صرف ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم در منطقه خاورمیانه و پانزدهم جهان ایستاده است. ترکیه هم با ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در رده بیست و دوم دنیا قرار دارد و بیش از ایران در امور نظامی هزینه کرده است.    بر اساس نتایج این تحقیق، رتبه ایران در رده‌بندی جهان نسبت به سال ۲۰۲۲ هفت رده بالاتر رفته و از جایگاه ۳۳ به رده ۲۶ رسیده است. سهم ایران در کل هزینه‌های تسلیحاتی در جهان در سال ۲۰۲۳ حدود چهار دهم درصد بوده است. این در حالی‌است که عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه به ترتیب سهمی ۳.۱، ۱.۱ و شش دهم درصدی از کل هزینه‌کرد در صنایع نظامی در سال ۲۰۲۳ جهان داشته‌اند.    این گزارش که هزینه‌ها در صنایع نظامی کشورهای مختلف در تمامی نهادهای مربوطه را مورد بررسی قرار داده می‌گوید سهم هزینه‌های نظامی اختصاص یافته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست‌کم از سال ۲۰۱۹ به بعد رو به افزایش بوده است.   بر این اساس سهم سپاه پاسداران در کل هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد بوده اما این میزان در سال ۲۰۲۳ به ۳۷ درصد افزایش یافته است.    علاوه بر این در سال ۲۰۲۳ هزینه‌های مربوط به خرید هواپیما از شرکت صنعتی هواپیماسازی ایران (هسا) نیز در مدت مشابه ۲۷ درصد افزایش یافته است.    از تولیدات هسا می‌توان به هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) که سپاه آنها را تولید و مورد استفاده قرار می‌دهد اشاره کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!