Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سیدحسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه برگزار شد، بیان کرد: در جلسه امروز نمایندگان ولایی مجلس و در ابتدای جلسه، همکاران دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.  در این جلسه، اعضای کمیسیون ضمن تشکر از ورود و برخورد قوه‌قضائیه در مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی و دانه‌درشت‌ها، بر ضرورت برخورد با دانه‌درشت‌ها که عامل اصلی بی‌نظمی‌های اقتصادی مانند رئیس بانک مرکزی بودند، تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: ضرورت مقابله قاطع با زمین‌خواری، چپاول اموال مردم، برنامه‌های قوه‌قضائیه درباره طرح‌ها و لوایحی که جنبه قضایی دارد و همچنین لزوم مقابله با مفاسد در خودِ قوه‌قضائیه از دیگر مواردی بود که در این جلسه از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، ضرورت اعلام نتیجه پرونده برادر رئیس‌جمهور، برادر معاون اول رئیس‌جمهور، سیف و دیگران، اهتمام بیشتر قوه‌قضائیه در پاسخ به مکاتبات نمایندگان مجلس و لزوم برخورد قاطع با مخلان اقتصادی به‌ویژه کسانی که باعث از بین بردن ارز کشور شدند نیز مطرح شد.

نقوی حسینی تصریح کرد: اعضای فراکسیون در این جلسه معتقد بودند که اظهارات ظریف وزیر امورخارجه درباره پولشویی گسترده که اخیرا مطرح شده، برخلاف منافع ملی است و این سؤال را مطرح کردند که چرا قوه‌قضائیه این موضوع را پیگری نمی‌کند

آقای اژه‌ای در این جلسه گفت که بنده فقط واقعیت‌هایی را عرض می‌کنم، زیرا بسیاری از اخبار صحت ندارد، مثلا مدیرعامل کشت و صنعت هفت‌تپه فراری است، اصلا زندان نیست که فرصتی به او داده شود تا مشکلات را حل کند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به بخش دیگری از سخنان معاون اول قوه‌قضائیه اشاره کرد و گفت: آقای اژه‌ای در این جلسه تأکید کرد که "خیلی‌ها از این اقدامات حمایت می‌کنند. دلار از کشور خارج شده، ماشین لوکس وارد شده است و یا حتی دلار از کشور رفته و اصلا چیزی وارد نشده، خیلی‌ها دفاع می‌کنند و می‌گویند اصلا این‌ها جرم نیست که قوه‌قضائیه وارد شود. قوه‌قضائیه در مبارزه با فساد اعم از دانه‌درشت‌ها، دست‌اندرکاران و مسئولین، دانه‌ریز‌ها و... مصمم است و با هیچ احدی تعارف ندارد، البته عده‌ای هم تحت عنوان ضرورت حفظ امنیت اقتصادی، ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاران و... نسبت به برخورد‌های قوه‌قضائیه اعتراض می‌کنند. "

نقوی‌حسینی تصریح کرد: آقای اژه‌ای در این جلسه درباره رسیدگی به پرونده برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول وی گفت: "این پرونده در حال انجام است، ولی زمان‌بر است، نیازمند تحقیقات خیلی بیشتر بوده و در حال رسیدگی است، پرونده دریافت زمین محمدجواد لاریجانی دو بار، یک بار در زمان آیت‌الله شاهرودی و یک بار هم در زمان آیت‌الله آملی بررسی شده و در هر دو بار، بدون وقوع جرم، مختومه شده است. "

نقوی حسینی ادامه داد: آقای اژه‌ای در این جلسه گفت: "اینکه یک مقام دولتی اعم از رئیس محترم جمهور یا معاون اول و یا هر شخص دیگری تصمیم به واگذاری ارز و سکه در آن شرایط کرده، اول باید بررسی شود که آیا این تصمیم درست بوده و یا غلط، چه کسی باید برای قوه‌قضائیه این موضوع را اعلام کند تا قوه‌قضائیه ببیند جرمی اتفاق افتاده یا خیر؟ ما بخشی از این اقدامات را می‌توانیم ورود کنیم که تخلف شده و جرمی صورت گرفته، اما به مسئله سیاست‌گذاران ورود نکردیم. قوه قضائیه عوامل اصلی و مؤثر در تخلفات بانک مرکزی اعم از معاون، مدیرکل حراست و دیگر را دستگیر کرده و حداقل ۹ نفر بازداشت و ۵ نفر تحت تعقیب هستند؛ بنابراین در برخورد با جرم و مجرم با هیچ مقام و جایگاهی تعارف نداریم و قوه‌قضائیه قطعا ورود و برخورد می‌کند. "

معاون اول قوه‌قضائیه در مورد اظهارات وزیر خارجه نیز گفت:: این کلمات و جملات از نظر شخص بنده، غلط بوده و از طرف یک مقام رسمی مطرح می‌شود که باید توضیح دهد و اسناد خود را ارائه کند. اینجانب نامه نوشته‌ام و گفتم که اثر این جملات از سوی ایشان است، توضیحات و اسناد وی اخذ گردد. "   منبع: اعتماد آنلاین

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 غلامحسین اژه ای اسناد پولشویی کارخانه هفت تپه فراکسیون نمایندگان ولایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود

محمدهادی ایمانیه در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیند‌های اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

استاندار فارس، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • ماجرای خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟!
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟
  • موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟