Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@17:33:10 GMT

ساچمه در سر محیط بان ماند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۱۹۶

ساچمه در سر محیط بان ماند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی جمشیدیان گفت: در پی درگیری ماه گذشته که میان محیط بانان قمیشلو و چند شکارچی اتفاق افتاده بود، شکارچیان شروع به تیر اندازی به سوی محیط بانان کرده و دو محیط‌ بان را به شدت مجروح کرده‌اند.

وی ادامه داد: محیط بانان در دفاع از خود ناچار به تیراندازی شده و در این میان یک شکارچی جان خود را از دست می‌دهد و دو شکارچی دیگر دستگیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، افزود: در حال حاضر پرونده محیط‌ بان در دادگاه در جریان است، دو مجرم در زندان هستند و هر دو محیط بان به تازگی مرخص شده‌اند اما در بدن هر دو ساچمه‌هایی باقی مانده است.

جمشیدیان گفت: یک ساچمه در سر یکی از محیط بانان باقی مانده است که پزشکان موفق به بیرون آوردن آن نشده‌ و گفته‌اند فعلا خطری ایجاد نمی‌کند. محیط بان دیگر ساچمه‌های بسیاری در پا داشت که تعدادی از آنها بیرون آورده شده و چند ساچمه باقی مانده است.

وی تاکید کرد: هنوز قاضی در این زمینه حکمی صادر نکرده اما باور بر این است که دو محیط بان برای دفاع از خود اقدام به تیر اندازی کرده و راه دیگری برای نجات جان خود نداشته اند. بنابرین این دفاع مشروع بوده است.

نیمه شب 21مهرماه، موتورسوارانی در منطقه حفاظت‌شده قمیشلو، توجه محیط بانان شیفت را به خود جلب کردند. شکارچیان متوجه سوظن محیط‌ بانان شده و با چراغ خاموش در محیط به حرکت خود ادامه دادند. تعقیب و گریز آغاز می‌شود و شکارچیان به سوی محیط بانان تیراندازی کرده و محیط بانان در دفاع از خود علیرغم میل باطنی، یک شکارچی را مورد هدف قرار می‌دهند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی گزارشات مردمی و همیاران محیط‌زیست مبنی بر حضور گروهی شکارچی در منطقه حفاظت‌شده قره چغه موضوع به‌فوریت در دستور کار محیط‌بانان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با اشاره به اینکه گروه شکارچیان بااطلاع از حضور محیط‌بانان از محل متواری شده بودند، افزود: خوشبختانه یک شکارچی به همراه ۲ لاشه قوچ وحشی به دستور مقام قضائی بازداشت و پس از تکمیل پرونده به دادگستری تحویل شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه افراد این گروه شناسایی و تحت پیگرد قضائی هستند.

اصلاحی اول بهار را فصل زایش حیات‌وحش خواند که زمان بسیار حساسی برای محیط‌زیست خواهد بود و تأکید کرد: گردشگران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و از ورود به مناطق حساس که زیستگاه گونه‌های جانوری بوده به علت ایجاد تنش برای حیوانات در زمان زایش خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با بیان اینکه گونه‌های کل بز، میش و قوچ اوریال فروانی زیادی در این مناطق دارد که شکارچیان را بیشتر به سمت این‌گونه از حیوانات می‌کشاند، اضافه کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی نگهداری از محیط‌زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف همچون شکار حیوانات با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 6085448

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد