Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در متن نامه منتظری دادستان کل کشور به وزیر صنعت آمده است:

"نظر به تحمیل شرایط جنگ اقتصادی توسط دشمن و لزوم مقابله با نقشه‌های تحریمی معاندان با استقلال اقتصادی کشور و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و نیز رفع موانع صادراتی و با توجه به تصویب قانون الحاق ماده واحده به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در تاریخ 31 خردادماه 1397 توسط مجلس شورای اسلامی که به موجب آن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و در فراز اخر ماده آن قانون، مصوبات ستاد مذکور و کارگروه‌های استانی را نافذ و اجرایی دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا مقرر می‌دارد دادستان‌های عمومی و انقلاب در راستای صیانت از حقوق عمومی، نهایت همکاری و مساعدت را با ستاد مذکور معمول و در مواردی که آن ستاد اقدام به طرح شکایت می‌نماید با رعایت قوانین و مقررات مصوب، ترتیبی اتخاذ شود که اقدامات تعقیبی و تحقیقی با سرعت لازم انجام پذیرد".

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جنگ رعایت قوانین و مقررات مشکلات دادستان مشکلات واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی از برگزاری دوره آموزشی رایگان توانمند سازی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار با هماهنگی دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز در روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه در کرج خبر داد و گفت: این دوره در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود که نیازمند مشارکت همه بخش‌ها اعم از نهادهای دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی است.

وی افزود: بر اساس ضوابط قانونی زنان سرپرست خانوار زنانی هستند که مسؤولیت اداره خانوار و تأمین معیشت آن را بر عهده دارند و مشمول احکام مقرر در ماده ۹ آئین‌نامه اجرایی ماده (۷) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۹/۱/۳۱ و بند «ج» ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب ۱۳۹۲ و تبصره ۳ ماده یادشده و تبصره یک ماده ۹ (اصلاحی ۱۳۸۰/۱/۲۲) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان البرز بیان کرد: بر اساس تکالیف مندرج در برنامه ششم و بند ت از ماده ۸۰ این قانون، دولتت وظیفه دارد نسبت به اجرای کامل طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طبق قوانین و مصوبات شورای اجتماعی اقدام کند. قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با رعایت الزامات استاندارد می‌تواند بستر مناسبی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار باشد.

آئینی در پایان خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار به لحاظ شکلی به سه گروه بی سرپرست، بدسرپرست و خود سرپرست تقسیم می‌شوند و حمایت از این قشر در جامعه اسلامی از اهم وظایف خدمتگزاران نظام بوده و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود و ظرفیتی بزرگ برای رشد داده‌های اقتصاد کلان کشور است.

کد خبر 6079672

دیگر خبرها

  • مدارس هرمزگان فردا برقرار است/ فقط جاسک و بشاگرد با نظر ستادهای بحران تصمیم‌گیری کنند
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود
  • اتخاذ ۴۳۷ مصوبه کمیسیون ماده پنج و کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • دادستان کل کشور: عملیات سپاه مقدمه‌ نابودی رژیم صهیونیستی باشد