Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز، ۲۷ آبان‌ماه در همایش تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی که در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و قدردانی از کتابداران و پاسداران عرصه کتاب گفت: انتقال مباحث دینی و اعتقادی از طریق کتاب و کتابخوانی میسر می‌شود، توسعه این فرهنگ مسیر جدی مبارره با شبهات، شیادها و مفسدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: جبهه بزرگ فرهنگی، هویتی، شرافت و کرامت با مطالعه کتب موثر محقق می‌شود. وظیفه‌شناسی از جمله مواردی است که با مفاهیم کتاب‌های این حوزه منتقل می‌شود. همه برای رشد و رسیدن به ابعاد متعالی زندگی نیازمند مطالعه کتب مفید هستند. برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید همه تلاش کنند.
وی بیان کرد: مسأله کتاب و کتاب‌خوانی ریشه در نظام خلقت، ذات اقدس احدیت، پیامبران، کتاب‌های الهی و ریشه در فطرت پاک انسان‌ها دارد. قرآن در چندین جای مختلف به خواندن و آموختن اشاره کرده است. سوره مبارکه علق که با کلمه اقرا آغاز می‌شود مفهوم خواندن را در اذهان تداعی می‌کند. پیامبر با ارزش‌ترین کتاب را برای بشریت به ارمغان آوردند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه اگر نویسندگان تمام سخنان و رهنمودهای پیامبر را می‌نگاشتند امروز صدها جلد کتاب در اختیار داشتیم، اظهار کرد: نویسندگانی همچون زمخشری از علمای اهل سنت کتاب‌های با ارزشی در مورد آثار مولا علی(ع) نوشته است. به برکت آثار کتاب سخنان این امام همام ماندگار شد.
امام جمعه اراک اضافه کرد: اسناد نهج‌البلاغه به ۳۰ جلد می‌رسد. اسلام از روز اول به آموختن و خواندن اهمیت داده است و قرآن، مادر همه علوم، معارف، کتب و وحی الهی است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه به هفته وحدت اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در راستای احیای کتاب و کتابخوانی، تالیف محققان، پژوهشگران خدمات بسیار ارزشمندی ارائه داده است، همه وظیفه دارند در بروز و شکوفایی استعداد نویسندگان حاذق و انقلابی همت کنند. انقلاب فرهنگی ایران در تمام جهان بشری تحول‌آفرین بود و امروز شاهد رشد ایران در سطح بین‌المللی هستیم.
وی بر لزوم استعداد‌یابی بین هنرمندان و نویسندگان تأکید کرد: ما برای پیشرفت در همه حوزه‌ها نیازمند اهل تفکر و اندیشه هستیم. استعداد در همه زمینه‌ها وجود دارد فقط باید شناسایی شده و تربیت کرد.
وی گفت: شیوه‌های مختلف کتابت باید مورد توجه باشد. متصور بودن کتابت آثار هنری منطبق با آموزه‌های دینی بسیار مهم است. استان ظرفیت‌های خوبی همچون آثار نراقین که بسیار حائز اهمیت و گرانبهاست‌. باید همت کرد و چرخ با عظمت کتاب و کتابخوانی و تألیف را بیش از گذشته پیش برد. در جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها موفق بودیم اما با آرزوها فاصله داریم که باید خیز جدی برداشت.
نماینده ولی فقیه در استان خانواده‌ها را به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشویق کرد و افزود: تربیت فرزندان اولویت دارد و باید سعی کرد قلم در جهت اخلاق اسلامی و آزادگی باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی هفته کتاب آیت الله دری دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست جشنواره شعر نفس پاک با بیان اینکه ایران مبارزه قاطعی با مواد مخدر دارد و رکورد کشف مواد را در دو سال گذشته شکسته است، گفت: امیدواریم این جشنواره گام اولیه و محکمی برای پیشگیری داشته باشد، البته انتظار نداریم با برگزاری یک جشنواره به نتیجه کامل برسیم، اما پیشگیری و ادامه دار بودن چنین برنامه‌ای هدف ماست.

وی افزود: هفته اول تیر همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، مراسم اختتامیه جشنواره شعر نفس پاک با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در جشنواره شعر نفس پاک نمی‌خواهیم تصویر سیاهی بازنمایی کنیم و هدف ما اثرگذاری در جامعه است تا جوانان از طریق شنیده‌ها با آموزش و پیشگیر آشنا شوند.

ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نظر دارد برخی از آثار برتر این جشنواره را در سطح شهر معرفی کند.

همچنین علاقمندان برای شرکت در جشنواره شعر نفس پاک تا ۱۵ خرداد فرصت دارند تا آثار خود را از طریق پیام رسان‌های داخلی ایتا، بله، سروش و روبیکا به شماره ۰۹۱۲۳۵۴۹۷۸۴ ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.music.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد