Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@12:39:45 GMT

ششمین جشنواره سینمایی هفت در رشت برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۴۵۹

ششمین جشنواره سینمایی هفت در رشت برگزار می شود

مدیر آموزشگاه سینمایی هفت از برگزاری ششمین جشنواره آثار سینمایی « هفت » به مدت ۹ روز در رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علی حلوی امروز (27 آبان) در نشست مطبوعاتی ششمین جشنواره سینمایی آثار هنرجویی آموزشگاه هفت در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت با اشاره به استقبال هنرجویان و خانواده‌هایشان از این جشنواره گفت: استقبال خوب مردم در طول پنج دوره گذشته موجب شد مجموعه نیروهای آموزشگاه سینمایی هفت در اجرای اهدافشان راغب‌تر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آموزشگاه سینمایی هفت با اشاره به وظایف خطیر هنرمندان در ایجاد نشاط اجتماعی تصریح کرد: در شرایط دشوار کنونی تزریق امید به جامعه از وظایف هنرمندان است که باید با بهره‌گیری از ابزار مختلف هنری صورت گیرد تا شاهد جامعه‌ای با نشاط و توسعه یافته باشیم.

 

وی با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره گفت: این دوره برخلاف سنوات گذشته با اعمال تغییراتی به‌مدت 9 روز برگزار که تفکیک کردن بخش‌های هنری به صورت سانس‌های مجزا از جمله این تفاوت‌هاست.

 

حلوی اجرای نمایش برای کودکان زیر چهار سال را از دیگر تفاوت‌های این جشنواره با دوره‌های پیشین ذکر کرد و گفت: 11 نمایش نیز برای کودکان پنج تا 12 سال برگزار می‌شود.

 

وی از اجرای 9 کار زنده در بخش دوبله خبر داد و اظهار کرد: ارتقای فرهنگ، امیدبخشی به جامعه، ایجاد بستری برای بروز استعدادها از اهداف این جشنواره است.

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز شبستان یزد بیرجند هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزانی خراسان جنوبي محمد جواد ظریف عراق جشنواره سینمایی هفت هنرمندان گیلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» (یادمان کیومرث صابری فومنی) با حضور دبیر این رویداد صبح امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در معاونت امور رسانه‌ای و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

عباس حسین‌نژاد دبیر هشتمین دوره طنزپهلو در ابتدای سخنانش گفت: جشنواره طنزپهلو ۶ دوره به صورت استانی برگزار شد و از دوره گذشته به صورت ملی برگزار شده است. سال گذشته در مجموع ۴۶۲ اثر به ما رسید که برخی از مسئولان استانی آن را بیشتر اعلام کردند ولی امسال ۱۱۲۹ اثر به این رویداد رسید که در داستان کوتاه طنز ۲۴۴ اثر  و در کاریکاتور ۲۲۶ اثر شرکت کردند. 

وی افزود: پنج استان ما بیشتر از بقیه مشارکت داشتند. تهران در رتبه اول است با ۲۸۹ اثر، بعد اصفهان با ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی نیز ۸۴ اثر به این رویداد فرستادند و یکی از استان‌ها در این رویداد شرکت نکرد. 

دبیر طنزپهلو ادامه داد: ۱۱ اردیبهشت در فومن اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود. گل اقا یک طنزپرداز مطبوعاتی تراز در تاریخ رسانه ما و آدمی درجه یک بود و حالا که ایشان اهل فومن است چه بهتر که اختتامیه را در این شهر برگزار کنیم تا در مسیر مرکز زدایی و تقویت مشاهیر استانی تلاش کنیم. ما به دنبال این هستیم که ۲ نشست آموزشی هم با همکاری حوزه هنری و دفتر طنز برگزار کنیم. 

حسین نژاد در رابطه با داوران این جشنواره گفت گفت: هر بخش این جشنواره را دو نفر داوری می‌کنند که تلاش کردیم از چهره‌های شناخته شده باشند. علی اکبر قاضی زاده و محسن اربابی از همکاران قدیم مجله گل آقا از داوران ما هستند. من هم به عنوان کسی که در روزهای پایانی این مجله در آنجا بودم در این جشنواره هستم، سعید سلیمانپور و امید مهدی نژاد، رضا ساکی، احمد عربانی و مجید خسروانجم هم از داوران ما هستند.

وی افزود: ما از همه نویسندگان طنز و کاریکاتوریست دعوت کردیم اگر در رسانه های خود اثر انتخاب میکنند در این رویداد حضور پیدا  کنند. طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است. ما از فعالان فضای مجازی و بلاگری هم دعوت میکنیم در این رویداد حضور داشته باشند. بالاخره چیزی به عنوان رسانه ثبت شده و ثبت نشده وجود دارد. ما تلاش میکنیم به طنزپردازانی که در رسانه های غیررسمی طنز تولید می‌کنند هم کمک کنیم سطح طنزشان را بالا بیاورند. 

حسین نژاد گفت: طنز در فضای مجازی ما با اقتصاد پیوند خورده. هم تولید کننده زیاد شده هم مشتری آن. این پیوند باعث شده طنز و کمدی در فضای مجازی گسترش پیدا کند. من فکر می‌کنم بیشتر هم می‌شود و ما اگر به عنوان متولی رسانه ای و مطبوعاتی کشور به ان توجه نکنیم در این حوزه ضرر خواهیم کرد. ما به دنبال ارتقای طنز هستیم چون. معتقدیم طنزپرداز مصلح اجتماعی است و تلاش می‌کنیم به این جایگاه برگردند.

دبیر طنزپهلو در پایان درخصوص جوایز این جشنواره و موضوعات آن نیز گفت: موضوع دادن در جشنواره توجه دادن به موضوعات مختلف است. در این دوره نیز موضوعاتی چون جمعیت در ایران، غزه، انتخابات، ورزش، گرانی، اینترنت و... وجود دارد در کنار این موارد موضوع آزاد را هم در نظر داریم. برای برندگان نیز جوایزی بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شده. ما در هر بخش چهار برنده داریم نفرات اول ۱۰ میلیون نفرات دوم ۷ میلیون نفرات سوم ۵ میلیون و نفرات چهارم (تقدیری) ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. شعار «نجستم همیشه جز از راستی» نیز به عنوان تندیس به برندگان اهدا می‌شود. این شعار از اشعار فردوسی برای جشنواره‌های رسانه‌ای کشور  انتخاب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!