Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@13:49:39 GMT

بهبود محصولات کشاورزی با اپلیکیشن

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۵۰۷

بهبود محصولات کشاورزی با اپلیکیشن

پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"، اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده‌اند که می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را برای بهبود کشاورزی ارائه دهد.

بیش از دو سوم از فقیرترین افراد جهان در مزارع کوچکی زندگی می‌کنند که در نواحی روستایی کشورهای در حال توسعه قرار دارند.

بسیاری‌ از دشواری‌هایی که کشاورزان این مزارع از آنها رنج می‌برند، ناشی از مشکلات زنجیره تامین کشاورزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که این کشاورزان قادر به گرفتن وام از بانک نیستند، مجبور می‌شوند از وام‌هایی با بهره بالا استفاده کنند.

آنها سرمایه لازم را با وام به دست می‌آورند اما در مورد پیش‌بینی آب و هوا، حمله آفت‌ها، کاربرد مواد مغذی مطلوب و قیمت کنونی بازار، اطلاعات کمی دارند. کشاورزان باید پیش از فاسد شدن محصولات، آنها را در بازه زمانی کوتاهی بفروشند اما اغلب به فروشندگان، دسترسی مستقیم ندارند؛ در نتیجه باید به واسطه‌هایی مراجعه کنند که از آنها وام گرفته‌اند.

یک استارتاپ آمریکایی موسوم به "ریکالت"(Ricult)، اپلیکیشنی ابداع کرده که می‌تواند بینش‌های لازم برای بهبود کار و محصول را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

کشاورزان می‌توانند با استفاده از این ابزار، ورودی‌هایی مانند دانه و کود را بررسی کنند، بر پیش‌بینی آب و هوا نظارت داشته باشند و مستقیما با فروشندگان محصولات کشاورزی ارتباط برقرار کنند. به علاوه، این اپلیکیشن با ارائه توصیه‌های لازم براساس آزمایش خاک، به افزایش محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

 

"اوکریت آناهالهاکا"(Aukrit Unahalekhaka)، از بنیانگذاران ریکالت گفت: کشاورزان کشورهای در حال توسعه، در قسمت پایین هرم اقتصادی قرار دارند؛ در نتیجه برای پیشرفت این کشورها و کاهش نابرابری، ابتدا باید بخش کشاورزی را تغییر داد.

استارتاپ ریکالت، با همکاری آناهالهاکا از تایلند و "عثمان جاوید"(Usman Javaid) از پاکستان بنیانگذاری شد. این دو نفر، به صورت جداگانه به ایده‌هایی در مورد استفاده از این فناوری رسیده بودند و قصد داشتند به کشاورزان کشور خود کمک کنند.

این دو پژوهشگر پس از ملاقات یکدیگر در دانشگاه "ام.آی.تی"(MIT)، با مطرح کردن موضوعاتی که در ذهن داشتند، دریافتند که وضعیت دشوار خرده کشاورزان، یک مشکل جهانی به شمار می‌رود؛ در نتیجه تصمیم گرفتند با یکدیگر همکاری کنند. آنها، آزمایش ویژگی‌های مورد نیاز را در مزارع نواحی شهری پاکستان و تایلند آغاز کردند.

ریکالت در حال حاضر، با تقریبا 10 هزار کشاورز همکاری می‌کند و با ابداع این پلتفرم، تعداد کاربران دو برابر شده است. بنیانگذاران ریکالت پیش‌بینی می‌کنند این تعداد تا سال 2019، به بیش از 100 هزار نفر برسد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، جریان آب ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین به اصفهان رسید و زیر پل‌های تاریخی این شهر جاری شد.

خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان از عصر روز سه‌شنبه افزایش یافت.

هنوز مشخص نیست که آب قرار است چند روز برای اراضی کشاورزی اصفهان رهاسازی شود و جریان آب در شهر اصفهان ادامه داشته باشد.

در این ارتباط احمدرضا صادقی سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به خبرنگار مهر گفت که تعداد روز و حجم رهاسازی آب طی جلساتی با نمایندگان کشاورزان و مسؤولان استانداری در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود روز گذشته ۳۸۳ میلیون مترمکعب و میانگین بارش‌ها در ایستگاه (چلگرد) سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود یکهزار و ۲۰ میلیمتر اعلام شد.

پیش از این در سال زراعی امسال ۲ نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق و غرب اصفهان توزیع شد. نخستین نوبت از رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد و دومین نوبت از سوم فروردین ماه امسال به مدت ۱۲ روز (تا ۱۵ فروردین) آب در زاینده رود اصفهان و کانال‌های کشاورزی شرق و غرب جریان داشت.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آبان سال گذشته بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات رفته است.

نرسیدن یا کم‌رسیدن آب به برخی کانال‌های کشاورزی در دومین نوبت توزیع آن، سبب خساراتی به کشت کشاورزان شرق و غرب اصفهان شده است.

کد خبر 6081628

دیگر خبرها

  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی
  • دانه‌های آجیلی خوی به نام کشاورز و‌به کام واسطه
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی