Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:29:39 GMT

مجموعه هشت جلدی آهوانه‌ها رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۵۱۶

مجموعه هشت جلدی آهوانه‌ها رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم جشن امضاء و رونمایی از مجموعه ۸ جلدی آهوانه‌ها، شامل مجموعه گفتارمتن‌های خودمانی رضوی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی فردا دوشنبه ۲۸ آبان در کتابخانه و موزه ملک برگزار می شود. این مراسم با همکاری و به میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

مجموعه ۸ جلدی «آهوانه‌ها» اثر محمدسادات اخوی است که در مجلداتی به نام‌های «خانه‌تکانی‌های آهو»، «آهوهای صحن آزادی»، «سقاخانه و آهوها»، «حرف‌های خودمانی آهوها»، «دلتنگی آهوهای بستِ ‌بالا»، «الفبای آهوهای بستِ پایین»، «نقارهزنی آهوها» و «عاشق شدن آهوها» سال گذشته توسط انتشارات به نشر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلد اول این مجموعه «خانه‌تکانی‌های آهو» نام دارد که مجموعه نثرهای ادبی رضوی را شامل می‌شود و دریافت‌هایی اندک از بخش «زیارت‌نامه امام‌رضا(ع)» در کتاب مفاتیح‌الجنان به ‌پژوهش و قلم حاج‌شیخ‌عباس قمی(ره) را بیان می‌کند. «آهوهای صحن آزادی» جلد دوم این مجموعه و شامل گفتارمتن‌های رضوی است که به بیان درد دل‌هایی ناتمام با «امام‌رضا(ع)» می‌پردازد.

نویسنده در جلد سوم این مجموعه به نام «سقاخانه و آهوها» به روایت مجموعه داستانک‌های رضوی پرداخته که دریافت‌هایی کوچک از کتاب عیون اخبارالرضا(ع) به‌ پژوهش و قلم شیخ صدوق (ره) است و جلد چهارم این مجموعه نیز «گفتارمتن‌های خودمانی رضوی» است که توصیف‌هایی متفاوت از زائران مشهور «امام ‌رضا(ع)» را ارائه می‌کند و «حرف‌های خودمانی آهوها» نام دارد.

«دلتنگی آهوهای بست ‌بالا» هم جلد پنجم این مجموعه و شامل نثرهای ادبی رضوی و دریافت‌هایی از کتاب «بحارالانوار» است که به‌ پژوهش و قلم علامه محمدباقر مجلسی(ره) را بیان میکند و اخوی به عنوان نویسنده اثر در جلد ششم این مجموعه با نام «الفبای آهوهای بست پایین»، گفتارمتن‌های ادبی رضوی را روایت کرده است. جلد هفتم «نقاره‌زنی آهوها» نام دارد و به بیان مجموعه‌ای از داستانک‌های رضوی می‌پردازد که بر گرفته از خاطره‌های سفر مشهد «امام‌ رضا(ع)» است و «عاشق‌شدن آهوها» آخرین حاوی دوبیتی‌ها، رباعی‌ها و غزل‌هایی با محوریت «امام‌رضا(ع)» است.

مراسم رونمایی از این مجموعه فردا دوشنبه ۲۸ آبان از ساعت ۱۰ در کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) برگزار می‌شود.

کد خبر 4461587 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی رونمایی کتاب موزه ملک هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین رونمایی از موتور شش سیلندر بنزینی

عکاس: زهرا فراست

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • (تصاویر) رونمایی از موتور شش سیلندر ساخت ایران
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • آیین رونمایی از موتور شش سیلندر بنزینی
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!» با پخش از شبکه امید
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!»