Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:10:55 GMT

صادرات سیستان و بلوچستان ۸۴ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۵۷۲

صادرات سیستان و بلوچستان ۸۴ درصد رشد داشته است

رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از استان طی ۷ ماهه نخست امسال به ارزش بیش از ۳۹۴ میلیون دلار رسید که نسبت به  مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۸۴ درصدی داشته است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نادر میرشکار ظهر امروز در جلسه بررسی روند صادرات استان سیستان و بلوچستان که در اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد،  اظهار داشت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی   7 ماه ابتدایی سال جاری  به وزن 908 هزار و 74 تن با  ارزش  394 میلیون و 467 هزار و 64 دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 84 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان صادارت در 7 ماهه امسال از گمرکات استان به ارزش 108 میلیون و 448 هزار و 508 دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش 286 میلیون و 18 هزار 556 دلار است که سهم صادرات از گمرکات استان 27 درصد و سهم صادرات از بازارچه های مرزی استان 73 درصد است.

وی بیان کرد: براساس برنامه هدف گذاری شده در حوزه تجارت خارجی جهت امسال، میزان صادرات غیرنفتی استان به ارزش 664 میلیون دلار تعیین شده که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در 7 ماه اول امسال، صادرات از استان به ارزش بالغ بر  394 میلیون دلار انجام شده که میتوام اشاره کرد در این مدت حدود 59 درصد از کل برنامه تحقق یافته است.

میرشکار خاطرنشان کرد: طی مدت 7 ماه ابتدایی سال جاری از سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی(سیمان )، خرما، میوه، گوجه، نخود خام، صیفی جات به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر شده است.

انتهای پیام/ن

R7843/P1361/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال

در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان با رشد حدود ۱۰۰ درصدی در هر سال از ۲۹۶ میلیون دلار به هزار و ۱۳۲ میلیون دلار افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال‌های 1399 تا 1401 صادرات شرکت‌های دانش بنیان با رشد حدود 100 درصدی در هر سال از 296 میلیون دلار به هزار و 132 میلیون دلار افزایش یافته و در این مدت واردات شرکت‌های دانش بنیان نیز با رشد سالانه حدود 50 درصد از هزار و 633 میلیون دلار به 3 هزار و 855 میلیون دلار رسیده است.

براساس گزارشی تحلیلی از 177 هزار کوتاژ صادرات و واردات و بیش از 5.5 میلیون داده گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های نوآور با سهم حدود 20 درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان، 67 درصد درآمد و بیش از 75 درصد صادرات و واردات این حوزه را در اختیار دارند. این در حالی است که شرکت‌های فناور با سهم کمتر از 7 درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان حدود 30 درصد درآمد و بیش از 20 درصد تجارت خارجی دانش بنیان را در کارنامه خود دارند.

بنابراین گزارش، در این سال‌ها، حوزه فناوری مواد شیمیایی بیشترین سهم از صادرات را با حداقل 50 درصد دارا بوده‌اند و این نسبت هر ساله افزایش داشته است، حوزه فناوری‌های ماشین آلات، برق و الکترونیک و دارویی به ترتیب در رتبه‌های بعدی صادرات قرار دارند. تنها حوزه فناوری که تراز تجاری مثبت دارد، حوزه پیشرفته شیمیایی است.

افزایش 200 درصدی صادرات دانش‌بنیان در سال 1402

ارزش وزنی صادرات محصولات دانش بنیان بر اساس داده‌های معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان، 13 درصد افزایش و به صورت همزمان ارزش وزنی واردات این شرکت‌ها 10 درصد کاهش یافته است؛ بدین معنی که علاوه بر افزایش حجم صادرات دانش بنیان، عمق ساخت داخل محصولات دانش بنیان صادراتی نیز افزایش یافته است.

بررسی داده‌های مربوط به مقصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان نیز نشان می‌دهد براساس آن حدود 80 درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان به کشور‌های آسیایی بوده و در عین حال حدود 90 درصد واردات شرکت‌های دانش بنیان از کشور‌های آسیایی است. البته 36 درصد واردات و 22 درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان مربوط به کشور امارت برای صادرات مجدد و واردات مجدد به مبادی و مقاصد تجاری دیگر است.

نکته قابل تامل اینکه براساس داده‌های مندرج در این گزارش، حدود نیمی از صادرات شرکت‌های دانش بنیان در این سال‌ها مربوط به صادرات کالای دانش بنیان آنها بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران