Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@15:23:42 GMT

اجرای تئاتر باید در عرصه خیابانی و مسجدی پررنگ شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۷۶۸

اجرای تئاتر باید در عرصه خیابانی و مسجدی پررنگ شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، میثم مرادی امروز 27 آبان‌ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین چله نمایش مردم انقلاب (ما) که در محل حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سال‌های زیادی از حوزه نمایش خیابانی و مسجدی غفلت شده بود و ما تلاش کردیم تا هنر را به جمع‌های مردمی ببریم تا نمایش علاوه بر جایگاه تخصصی خود، بتواند در سایر عرصه‌ها نیز ظهور و بروز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: هنر نمایش یک هنر نقاد و منتقد است. هنرمندان به عنوان مصلحان اجتماعی می‌توانند از طریق نمایش به بیان نقدها و نظرات خود بپردازند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: درصد مخاطبان ما در عرصه هنرهای نمایشی با توجه به جمعیت کل مردم شهر قابل مقایسه نیست و به نظر می‌رسد ما باید تلاش کنیم تا جامعه مخاطبان هنر نمایش را افزایش بدهیم.

مرادی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های امری زمان‌بر و هزینه‌بر است و ما علاوه بر اینکه تلاش می‌کنیم تا این بخش را پررنگ کنیم و در همین راستا سالن تخصصی تئاتر حوزه هنری را در چند ماه آینده افتتاح خواهیم کرد؛ تلاش می‌کنیم تا تئاتر را بین مردم عادی نیز ببریم و تلاش کنیم تا جامعه عادی نیز ارتباط خود با تئاتر را ایجاد کند.

مرادی تصریح کرد: دومین رویداد چله نمایش «ما» در حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری معاونت اجتماعی سپاه امام رضا(ع)، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته چهل گروه آماتور و حرفه‌ای در فراخوان ما حاضر شدند، گفت: این تئاترها در 200 نقطه شهر مشهد اجرا داشتند که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

وی اظهار کرد: نتیجه برنامه‌های سال اول ما در کتابی به چاپ رسید و امسال با توجه به نشست‌های مشترک و هم‌اندیشی‌های مختلف تصمیم گرفتیم تا به موضوعی که موضوع اصلی این روزهای مردم ما است یعنی «حماسه اقتصادی» بپردازیم.

مرادی ادامه داد: ما در فراخوان امسال به وجوه مثبت و منفی اقتصادی توجه کردیم زیرا در دهه اخیر نام‌گذاری سال‌ها با عناوین اقتصادی صورت گرفته است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای جامعه است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: موضوع تحریم‌ها که مصداق ترور اقتصادی یک ملت است از جمله محورهای این چله است و در کنار آن موضوع احتکار، موضوع استفاده از کالای ایرانی و تولیدات ایرانی و همبستگی ملی و تعاون اجتماعی نیز از جمله دیگر موضوعات این چله است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که ما در این روزها دچار آن هستیم سیاه نمایی علیه کشور است که هنرمندان ما می‌توانند با استفاده از نگاه مثبت خود به بیان پیشرفت‌ها و نقاط مثبت حرکت کشور بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خراسان رضوی ایکنا تئاتر انقلاب اسلامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی