Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:22:22 GMT

وضعیت شیرابه محل دفن زباله لاهیجان بحرانی است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۸۱۸

وضعیت شیرابه محل دفن زباله لاهیجان بحرانی است

​وضعیت شیرابه محل دفن زباله لاهیجان، فاضلاب زندان و وضعیت واحدهای جمع‌آوری ضایعات بحرانی است.

به گزارش ایسنا، علی امیری در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند که در محل فرمانداری شهرستان لاهیجان و با حضور اعضای کارگروه برگزار شد گفت: تاکنون 11 جلسه کمیته‌های فرعی تخصصی پسماند در سال 97 در شهرستان لاهیجان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت شیرابه محل دفن زباله لاهیجان، فاضلاب زندان و وضعیت واحدهای جمع‌آوری ضایعات بحرانی است.

امیری ادامه داد: براساس بازدید مشترک کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان و مرکز بهداشت ودرمان شهرستان لاهیجان به 9 واحد در خصوص ساماندهی وضعیت دفع پسماندهای عفونی مطب ها اخطار داده شده است.

وی تصریح کرد: در بخش بیمارستانی نیز مدیریت بیمارستان شفا به دلیل عدم کارایی سیستم تصفیه فاضلاب، در مهر ماه 97 به مراجع قضائی معرفی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان خاطر نشان کرد:در بخش کمیته فرعی پسماندهای شهری و صنعتی نکته اساسی عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سالجاری است. مقرر شده بود شهرداری لاهیجان ترتیبی اتخاذ کند تا طرح تفکیک زباله از مبداء اجرا و گزارش اقدامات مرحله به مرحله به فرمانداری و اداره حفاظت محیط زیست ارسال شود که تاکنون اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: شهرداری لاهیجان با توجه به عدم مدیریت صحیح در ساماندهی جایگاه زباله موجبات گسترش و پراکندگی زباله در منطقه و نفوذ شیرابه به منابع آب زیر زمینی و همچنین عرصه‌های طبیعی وشالیزار های مجاور شده است. بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماند مسئولیت رفع آلودگی بر عهده شهرداری است و به همین دلیل شهردار لاهیجان به مراجع قضایی معرفی شده است.

امیری گفت: درسالجاری از 22 واحدجمع آوری ضایعات درشهرستان لاهیجان پایش به عمل آمدکه ازاین بین دو واحدبه مراجع قضایی معرفی شد که درنهایت منجربه پلمب واحدهای مذکور شد. علاوه براین به همه واحدها درخصوص ساماندهی و رفع نواقص زیست محیطی اخطار صادر شده است.

وی افزود: در حوزه کمیته فرعی پسماندهای کشاورزی و روستایی تقویم آموزشی سالیانه برای دهیاران و اعضاء شورای اسلامی روستاها به منظور آموزش تفکیک زباله از مبداء و کاهش مصرف کود وسموم در مزارع کشاورزی و با همکاری ادارات محیط زیست؛ مرکز بهداشت؛جهاد کشاورزی ؛شهرداری لاهیجان ورودبنه تدوین شده است که در همین راستا در سال جاری برنامه آموزشی مدیریت پسماند در روستاهای سوستان وپائین محله پاشاکی برگزار شد.

روستاهای سوستان در بخش مرکزی وروستای کنف گوراب در بخش رودبنه به صورت پایلوت به عنوان روستاهای طرح بی زباله معرفی شده‌اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیرابه زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای ۱۵ شهرستان در خوزستان در وضعیت قابل قبول و پاک قرار دارد اما هوای شهرستان گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ پنجشنبه نهم فروردین_ در ساعات منتهی به ۱۱:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهرهای مختلف خوزستان نشان از هوای پاک و قابل قبول در ۱۵ شهرستان دارد اما این سامانه وضعیت هوای گتوند را با ۵۰۰ خطرناک نشان می‌دهد، از این رو افراد باید از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 739896

دیگر خبرها

  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش بیش از ۶ هزار دستگاه بی خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند