Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین انتظامی استان ایلام با بیان این‌که مرز مهران، انتخاب 70 درصد زائران اربعین حسینی در سال‌جاری بود، گفت: محصول ارزشمند انقلاب اسلامی امنیت پایدار امروز جامعه است که زبانزد خاص و عام است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «حسن کاظمی» در آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان مهران اظهار کرد: انقلاب اسلامی با یک هدف متعالی شکل گرفته و با تلاش مجدانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و حمایت میلیونی مردم به ثمر نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آرمان انقلاب این بود که به همه دنیا صادر شود، گرچه دشمنان سعی در ناکامی آن داشتند و ضرباتی را به انقلاب وارد کردند.

جانشین انتظامی استان ایلام با بیان این‌که دشمنان ابتدا برای ضربه زدن به انقلاب، جنگ را  به ملت و کشور ایران تحمیل کردند، یادآورشد: دوران دفاع مقدس از زرین‌ترین دوران انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: ابتدای جنگ تحمیلی، مردم با دست خالی می‌جنگیدند و همین مردم مهران در دفاع از میهن اسلامی در اوج محرومیت حماسه‌ها آفریدند.

کاظمی خاطرنشان کرد: متعاقب آن در اوج محرومیت و تحریم‌ها بود که توانستیم با تکیه بر توان جوانان و استفاده ظرفیت داخلی در مقابل دشمن مقاومت کرده و اقداماتی انجام، که موجب پیشرفت روزافزون کشور در زمینه‌های دفاعی شد.

این مقام ارشد انتظامی استان ایلام یادآور شد: در همان کوران جنگ، با روحیه بسیجی توانستیم در زمینه‌های دفاعی محصولاتی بومی را تولید و به‌کارگیری کنیم و اینها زیرساختی بود که انقلاب نه تنها تضعیف نشد بلکه تقویت نیز شد و این یک موهبت الهی بود.

وی با اشاره به صدور انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر گفت: این وعده معمار کبیر انقلاب اسلامی بود که پس از انقلاب ایران در کشورهای مختلف و با تأسی از انقلاب مردمی ایران، انقلاب‌های مشابهی در کشورهای عربی اتفاق افتاد که دقیقاً برگرفته از انقلاب اسلامی  و هدف آن نیز به هم ریختن کانون استعمار بود.

جانشین انتظامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به حضور زائران اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: تجلی امنیت پایدار، امسال در اربعین حسینی(ع) نمود پیدا کرد، چون یک تجمع بی‌سابقه در دنیا اتفاق افتاد و با امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: امسال از ۱۰۰   کشور در این همایش بزرگ شرکت داشتند و این افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان بانی اصلی این حرکت عظیم بود که زائران توانستند از یک جغرافیای کوچک با امنیت کامل تردد کنند و پس از زیارت به میهن اسلامی باز گردند.

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به اهمیت شهرستان و پایانه مرزی مهران گفت: سال گذشته بیش از ۵۱ درصد زائران اربعین حسینی(ع) این مرز را برای ورود و خروج خود انتخاب کرده بودند اما امسال این آمار به ۷۰ درصد نیز رسید که نشان‌دهنده اولویت اصلی زائران برای ورود و خروج از این پایانه مرزی است.

کاظمی با بیان این‌که مشکلات ریز و کوچکی وجود داشت، اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مناسب‌تر حتی این مشکلات  نیز در اربعین سال آینده وجود نداشته باشد.

در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ «امیر عباس شهبازی» فرمانده انتظامی قدیم شهرستان مهران قدردانی و سرهنگ «قدرت‌الله شهبازبیگی» به سمت فرمانده انتظامی جدید این شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرز مهران منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود