Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:22:23 GMT

تحقق اهداف میراث فرهنگی بدون کمک تشکل ها ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۶۸۲۶

تحقق اهداف میراث فرهنگی بدون کمک تشکل ها ممکن نیست

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره دفتر امور مجامع و دفتر تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تحقق بخش زیادی از اهداف این سازمان بدون توسعه و توجه به تشکل های مردم نهاد، میسر نمی شود.

به گزارش ایرنا حسن میرزایی روز یکشنبه در دوره آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی اظهار داشت: بدون حضور مردم، حتی بسیاری از وظایف که بر دوش دولت است، به انجام نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: دولت ناگزیر است بخشی از وظایف خود را به بخش های مردمی واگذار کند تا جامعه مسیر توسعه پایدار را بپیماید.
وی با بیان اینکه اگر جامعه از توان نهادها و تشکل ها بهره برداری نکند، به توسعه نمی رسد افزود: توسعه پایدار باید همه ابعاد را دربر بگیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: دولت با استفاده از تمامی امکانات، بدون بهره گیری از توان تشکل ها، در پیشبرد امور ناتوان خواهد بود.
محمدتقی آریان بر استفاده از الگوهای بومی تاکید کرد و افزود: استفاده از یک الگوی ثابت برای همه مناطق کشور کارساز نیست و مسائل و مشکلات باید به شکل منطقه ای چاره جویی و برطرف شود.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد روحیه نشاط در جامعه، گفت: این امر نیز می تواند توسط تشکل های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پی گرفته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: توسعه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و رونق صنایع دستی در سایه توجه به سمن ها محقق می شود.
حبیب یزدان پناه اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه هستیم باید از ظرفیت های مردمی و سمن ها که در این زمینه دغدغه و علاقه دارند، استفاده کنیم.
وی افزود: در زمینه فعالیت تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مصمم به دریافت ایده ها و نقطه نظرات هستیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب از این ظرفیت بهره خواهیم برد.
نخستین دوره استانی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی خراسان شمالی، به مدت 2 روز در عمارت مفخم بجنورد برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در استان خراسان شمالی 11 تشکل در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت دارند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری 50 سازمان ثبت شده مردم نهاد دارد.
3007/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي سمن خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به آمار مربوط به بازدید از جاذبه‌های استان، گفت: از آغاز طرح نوروزی تا روز پنجم فروردین ۱۰۰ هزار و ۹۰۲ بازدید نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی توسط مسافران در استان انجام شده است.

ابواالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از این تعداد ۴۵ هزار و ۵۹۲ مورد از جاذبه‌های طبیعی، ۲۱ هزار و ۴۸۳ بازدید از اماکن تاریخی، ۱۵ هزار و ۷۵۰ بازدید از اماکن مذهبی، ۹ هزار و ۴۴۰ بازدید از اماکن تفریحی و ۸ هزار و ۸۷۷ بازدید از اماکن فرهنگی و دست‌ساز بوده است.

وی افزود: ۳۲ منطقه نمونه و روستای هدف گردشگری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

اسماعیلی ادامه داد: از این تعداد ۲۴ منطقه نمونه گردشگری و هشت روستای هدف گردشگری هستند.

به گفته وی،  در این استان ۱۵۰۷ اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد ۱۳۵ اثر، بنای تاریخی است.

این مقام مسئول از ثبت بیش از ۵۹ هزار نفر - شب اقامت مسافران و گردشگران نوروزی از آغاز طرح نوروزی تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

وی افزود: طی تاریخ مذکور ۵۹ هزار و ۴۶۳ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این‌که در روز گذشته ۳۴ هزار و ۳۵۸ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی سطح استان با بیش از ۱۴ هزار نفر - شب اقامت بود.

وی گفت: در این بازه زمانی ۲۵ و ۱۰۵ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی را برای اقامت انتخاب کردند و یک هزار و ۱۴۲ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان اسکان داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مشارکت مردم در اقتصاد باعث کاهش وابستگی به نفت می‌شود
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی
  • بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری خراسان شمالی
  • تلاش برای تحقق شعار سال در خراسان شمالی