Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای عالی صلح این کشور اظهارداشت که هدف دولت برای تشکیل کمیته مشورتی صلح به منظور تسهیل آغاز گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه حسین مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگویان رئیس جمهور افغانستان در توئیتر خود اعلام کرد: «اشرف غنی» در دیدار با اعضای شورای عالی صلح به آن‌ها اطمینان داده که تشکیل کمیته مشورتی برای صلح موازی کاری با این شورا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه به نقل از غنی آمده است: بحث‌ها و مشورت‌های ما در کمیته مشورتی صلح با هدف آمادگی برای مذاکرات بین‌الافغانی است.

اشرف غنی در چند روز اخیر برای گفت‌وگو درباره کمیته مشورتی صلح با شماری از احزاب و سیاسیون افغان از جمله اعضای رهبری «حزب جمعیت اسلامی افغانستان»،  «حزب اسلامی افغانستان»،  رهبر «حزب دعوت»، رئیس سنای افغانستان و رهبر «حزب افغانستان نوین» دیدار کرده است.

در دیدار غنی و اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان، این حزب مخالفت خود را با ایجاد این کمیته اعلام کرد و آن را موازی با شورای عالی صلح دانست.

پس از این دیدار حزب جمعیت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب «به اصل مشورت متعهد است اما در شرایط حساس کنونی، با ایجاد ساختار موازی با شورای عالی صلح نیز موافق نیست».

هیئت رهبری حزب جمعیت همچنین افزود که این حزب خواستار تداوم روند گفت‌وگوهای صلح از طریق این شورا و با کسب نظرات و دیدگاه‌های احزاب و جریان‌های سیاسی در روند مذاکرات صلح است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.   به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.   در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.   شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • دیدار احمدیان با همتایان چینی و برزیلی خود در سن پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران