Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت لاو مانی، مراسم خاکسپاری به واسطه حضور جمع زیادی از افراد برای ابراز همدردی تقریبا گران تمام می شود. در برخی از جوامع نوع برگزاری مراسم خاکسپای با میزان ثروت متوفی رابطه داد. برای ثروتمندان و چهره های معروف مراسم خاکسپاری بازتابی از زندگی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبسایت لاو مانی در مطلبی با احتساب حجم تورم امروزی، گرانترین مراسم خاکسپاری در جهان تا به امروز را فهرست کرده است. هزینه گرانترین مراسم خاکسپاری با توجه به  میزان اتخاذ تدابیر امنیتی، تعداد میهمانان و پوشش تلویزیونی آن متفاوت است.

مراسم خاکسپاری رونالد ریگان: 800 میلیون دلار

رونالد ریگان، چهلمین رئیس جمهور آمریکا است که 10 سال پس از تحمل آلزایمر، در سال 2004 در سن 93 سالگی بر اثر ذات الریه درگذشت.  بیش از 700 چهره سیاسی از جمله مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق انگلیس در این مراسم خاکسپاری شرکت کردند. ریگان یکی از دوست داران سینما بود و دوستان زیادی در میان ستاره های سینما داشت. در مراسم خاکسپاری او چهره های مطرح سینمای هالیوود از جمله کریک داگلاس و آرنولد شوآرتزینگر حضور داشتند. حضور چنین چهره های موجب تشدید تدابیر امنیتی شد. به گونه اس هزینه برقراری تدابیر امنیتی آن 400 میلیون دلار با احتساب تورم امروزی برآورد شده است.

هزینه مراسم خاکسپاری کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی:  40 میلیون دلار

رهبر سابق کره شمالی در سال 2011 درگذشت. نزدیک به 10 میلیون نفر در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند. مقامات کره شمالی یک میلیون دلار به کارشناسان روس پرداخت کردند تا جسد کیم جونگ ایل را مومیایی کنند و او را در یک تابوت شیشه ای قرار دادند. مجسمه با هزینه 10 میلیون دلار نیز از وی طراحی و در آرامگاه وی تعبیه کردند.

هزینه مراسم خاکسپاری جان اف کندی: 15 میلیون دلار

جان اف کندی در 22 نوامبر 1963 در دالاس آمریکا ترور شد. صدها هزار نفر از سراسر آمریکا برای شرکت در مراسم او به واشنگتن آمدند. هزینه خاکسپاری وی  با احتساب تورم امروز 15 میلیون دلار می شود.

هزینه مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت اول: 12 میلیون و 500 هزار دلار

مادر ملکه الیزابت دوم در حالی که   101 سال داشت در سال 2002 درگذشت. هزینه خاکسپاری آن در سال 2002 حدود 9 میلیون و 100 هزار دلار بود که ا احتساب تورم امروزی 12.5 میلیون دلار می شود.

هزینه مراسم خاکسپاری ژان پل دوم، رهبر کاتولیک های جهان: 11 میلیون و 900 هزار دلار

رهبر کاتولیک های جهان در سال 2005 درگذشت. 70 رئیس جمهور، 5 ملکه، 4 پادشاه و 14 رهبر مذهبی در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند.

هزینه مراسم خاکسپاری پرنسس دیانا: 10 میلیون و 300 هزار دلار

پرنسس دیانا در سال 1997 بر اثر سانحه رانندگی در سن 36 سالگی درگذشت. مراسم زنده خاکسپاری او به طور مستقیم از  رسانه ها پخش شد. بیش از 2.5 میلیارد نفر در سراسر جهان مراسم او به طور زنده مشاهده کردند.

مراسم خاکسپاری مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق انگلیس: 5.3 میلیون دلار

نخست وزیر اسبق انگلیس در سال 2013 درگذشت. بیش از 2 هزار چهره مطرح در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند.

هزینه مراسم خاکسپاری وینستون چرچیل، نخست وزیر اسبق انگلیس: 4.2 میلیون دلار

چرچیل در سال 1965 درگذشت. جسد او با قطار سلطنتی از آکسفوردشایر به کاخ بلنهایم منتقل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گزارش تصویری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

شانا _ گروه فیلم: آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) با حضور اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت برگزار شد.

دریافت 58 MB

دیگر خبرها

  • درگذشت خبرنگار باسابقه صداوسیما
  • آمریکا با کدام تسلیحات لیزری به جنگ پهپادها می‌رود؟
  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • بازیگر مطرح تایتانیک درگذشت
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان