Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که برنامه ی آندرس مانوئل لوپزاوبرادور رئیس جمهور منتخب مکزیک برای ایجاد گارد ملی تحت کنترل ارتش، خط مشی نادرستی برای بحران امنیت عمومی مکزیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که برنامه ی آندرس مانوئل لوپزاوبرادور رئیس جمهور منتخب مکزیک برای ایجاد گارد ملی تحت کنترل ارتش، خط مشی نادرستی برای بحران امنیت عمومی مکزیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقرار ارتش برای جلوگیری از خشونت های جنایی، ابعاد وسیعی از نقض حقوق بشر از جمله؛ اعدام، ناپدید شدن اجباری و شکنجه را به وجود آورده است و بر این تأکید دارد که چرا ارتش نباید ابزار اجرای قانون باشد؟

 

در تاریخ 14 نوامبر سال 2018، رئیس جمهور منتخب، ایجاد یک گارد ملی را به عنوان ابزار اساسی دولت برای ارتقاء امنیت عمومی پیشنهاد کرد. دولت جدید، حداقل در ابتدا از نیروهای نظامی بزرگی تشکیل خواهد شد و توسط ارتش آموزش دیده و تحت فرماندهی وزارت دفاع قرار خواهد گرفت.

خوزهمیگوئل ویوانکو، مدیر اجرایی بخش آمریکایی دیده بان حقوق بشر، گفت: "لوپز اوبرادور یک فاجعه حقوق بشر را که منجر به نظامی شدن امنیت عمومی مکزیک شده به ارث می گذارد. وی با دو برابر کردن این رویکرد ناموفق، مرتکب اشتباه عظیمی می شود که امید خاتمه یافتن قساوت ها برای بسیاری از مکزیکی های آسیب دیده در سالهای اخیر را تحت الشعاع قرار می دهد."

به نقل از hrw، طی دو دولت گذشته، استفاده از ارتش در امنیت عمومی، نتایج قابل پیش بینیِ فاجعه آمیزی را داشته است. نیروهای مسلح کشور نه اجرای قانون بلکه برای جنگ ساخته شدند و سابقه تخطی شدیدی علیه غیرنظامیان را دارند. آنها همچنین در کاهش خشونت در مکزیک ناکام بودند و حتی ممکن است عامل اصلی افزایش قتل در این سالها بوده باشند.

 

تاکنون، گسترش نظامی در مأموریت های امنیت عمومی، نقش امدادی را برای حمایت از پلیس غیرنظامی ارائه کرده است. طرح لوپز اوبرادور با این سابقه که حتی در گذشته بیشتر تئوری بوده تا عملی، باطل می شود.

ویوانکو گفت: "ما از لوپز اوبرادور می خواهیم که در مورد این سیاست ناخوشایند و فاجعه بار تجدیدنظر کند. او باید به جای بهسازی نیروهای پلیس غیرنظامی کشور، خود را به خاتمه دادن خشونت و سوء استفاده هایی که پیشینیان وی مرتکب شده اند، متعهد سازد."

 

معصومه میرحسینی 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم اصفهان بر یک‌سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان هستند.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در این دوره پیگیر موضوعاتی همچون مسائل زیست‌محیطی، حوزه آب و آلودگی هوا یا فرونشست برای برطرف‌کردن مشکلات شهروندان در شهر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر شورای اسلامی شهر اصفهان بر یک سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شورا در ابعاد و مؤلفه‌های حکمروایی شهری تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و در آینده به‌دنبال تکمیل آن است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در بُعد شفافیت و پاسخگویی، حکمروایی مشارکت مبنا ورود پیدا کردیم و پیگیر پروژه‌هایی همچون رصدخانه شهری هستیم.

وی با اشاره به تصویب طرح ساب در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این طرح همان سامانه اطلاع‌رسانی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر است، همچنین طرح شهربان، شهراندیش و شهریار مورد تصویب قرار گرفت که اجزای تکمیل‌کننده حکمروایی مشارکت مبنا است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر پیگیر طرح حکمروایی داده مبنا و بحث ارتقای بهره‌وری در سطح شهر هستیم و امیدواریم در این مسیر به یک نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

کد خبر 748378

دیگر خبرها

  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است