Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اسبق کشورمان در برزیل هدف اصلی وزیر خارجه انگلیس از سفر به ایران را گفتگو در مورد مسئله کشور یمن دانست.

 

«سیدجعفر هاشمی» در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران را یک سفر بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: انگلیس یکی از کشورهای مهم اروپا است و سوابق بسیاری در رابطه با ایران دارد و «جرمی هانت» نیز که به تازگی به سمت وزیر خارجه انگلیس انتخاب شده برای نخستین بار است که به تهران می آید، به همین دلیل این سفر اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفیر سابق کشورمان در برزیل مهمترین موضوع دستور جلسه سفر «هانت» به تهران را مسایل مربوط به یمن ارزیابی کرد و افزود: انگلیس کشوری است که از ابتدا در مسایل یمن حضور داشته و تلاش کرده در این میان واسطه گری انجام دهد و با توجه به نقش ایران در حل و فصل مسایل مربوط به یمن قطعا انگلیس با ارسال وزیر خارجه خود به کشورمان به دنبال ورود به این مسئله است.

 

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید آیا مسئله برجام و اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران چه میزانی از دستور کار این سفر را به خود اختصاص خواهد داد، تصریح کرد: بعید می دانم انگلیس با انجام این سفر به دنبال حل مسئله برجام و تحریم های آمریکا باشد به این خاطر که تمام مسایل مربوط به تحریم ها و مواضع اروپا در این خصوص از طریق خانم «موگرینی» دنبال می شود.

 

این دیپلمات بازنشسته کشورمان با یادآوری این نکته که انگلیس همواره به دنبال سیاست کشورهای اروپایی بر باقی ماندن ایران بر برجام پافشاری داشته است، خاطرنشان کرد: بریتانیا مانند دیگر کشورهای اروپایی معتقد بوده برای ماندن ایران در برجام و اجرای تعهداتش باید با این کشور همکاری شود و اروپا به دنبال راه حلی برای این موضوع باشد. همچنین علیرغم خروج آمریکا از برجام انگلیس با این کشور همراهی نکرد.

 

«هاشمی» یادآور شد: با وجود اینکه انگلیس جزو هم‌پیمانان اصلی آمریکا محسوب می شود در مسئله خروج از برجام زیر بار آمریکا نرفت و با دیگر کشورهای اروپایی برای ماندن در این معاهده و ایجاد سازوکار برای ادامه آن همراهی داشت.

 

وی تاکید کرد: بعید می دانم موضوع اصلی این سفر برجام و تحریم های آمریکا باشد و به احتمال زیاد در این خصوص تنها گفتگوهایی صورت می گیرد و به نظر می رسد موضوع اصلی سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران مسایل یمن باشد.

 

سفیر اسبق ایران در برزیل در پاسخ به سوال دیگر شبستان مبنی بر اینکه آیا این سفر می تواند در کاهش فشارهای داخلی به دولت فعلی بریتانیا به منظور عدم موفقیت در اجرای برگزیت تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: انگلیسی ها نمی توانند از اتحادیه اروپا خارج شوند و بحث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مانند خصوصی کردن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ایران است که هیچگاه انجام نخواهد شد و اگر هم انجام شود موفق نخواهد بود و تصمیم مردم انگلیس هم برای خروج از اروپا تبعاتی به دنبال خواهد داشت زیرا آنها تحت تاثیر هیاهوها و تبلیغات به این مسئله رای دادند.

 

وی افزود: خروج چندین وزیر از کابینه دولت فعلی انگلیس نشان از عدم موفقیت خانم ترزا می دارد که منجر به عدم رای اعتماد به وی می شود و با آمدن یک نخست وزیر جدید انگلیس از خروج از اروپا صرف نظر خواهد شد و سفری که وزیر خارجه این کشور به تهران انجام می دهد تاثیری بر این مسئله نخواهد داشت./

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز شبستان یزد بیرجند سنندج همایش حقوق بشر امریکایی هفته بسیج ارزانی عراق جرمی هانت انگلیس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق