Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره ملزومات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ضمن تکذیب اظهارات نماینده مردم ارومیه مبنی بر افزایش قیمت عدسی چشم بعداز آغاز دوران وزارت دکتر هاشمی، گفت: قیمت لنز عدسی چشم تا قبل از آغاز طرح تحول سلامت به قیمت 550 هزار تومان به مراکز درمانی عرضه می شد که با شروع طرح تحول سلامت این رقم به 245 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس شهروز زارع منش در گفت و گو با الف، در واکنش به اظهارات نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه مبنی بر گرانی لنز عدسی چشم از 25 هزار تومان به 250 هزار تومان و همچنین در اختیار گرفتن واردات 80 درصدی لنزهای چشمی توسط شرکت آلکان از زمان وزارت دکتر هاشمی، اظهار کرد: زمانی که آقای قاضی پور اظهاراتی مبنی بر گرانی عدسی چشم و در اختیار گرفتن بازار لنز چشمی توسط یک شرکت خارجی را مطرح کرد، به بررسی موضوع پرداختیم، چراکه اعداد و ارقامی که ایشان ارائه دادند، کارشناسانه نبوده و با واقعیت مطابقت ندارد.

وی در این خصوص افزود: بنابراین به بررسی موضوع پرداختیم، برخلاف اظهارات ایشان که مشخص نیست براساس کدام اسناد و مدارک است، شرکت آلکان، لنز عدسی چشم را تا قبل از آغاز طرح تحول سلامت به قیمت 550 هزار تومان به مراکز درمانی عرضه می کرد که با شروع طرح تحول سلامت این رقم به 245 هزار تومان کاهش یافته است، علیرغم افزایش نرخ تورم در کشور، براساس تلاش های نظام سلامت و رایزنی های وزارت بهداشت، این رقم چندین سال به صورت ثابت باقی مانده و این لنز را که بسیار باکیفیت بوده و 35 درصد بازار دنیا را به خود اختصاص داده و در زمینه تولید لنز پیشرو است، با قیمتی ثابت تهیه می کنیم، که این عدد در مقایسه با عدد کشورهای منطقه بسیار پایین است.

معاون اداره ملزومات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بخش دوم اظهارات قاضی پور مبنی بر در اختیار گرفتن واردات 80 درصدی لنزهای چشمی توسط شرکت آلکان را تکذیب کرد و گفت: در این مورد سابقه ترخیص کالاهای شرکت آلکان را طی شش سال اخیر مورد بررسی قرار دادیم و نتیجه ای که حاصل شد، حاکی از آن است این شرکت به طور میانگین 30 درصد بازار لنز چشمی را در اختیار داشته و عدد 80 درصدی صحیح نیست، بنابراین اظهارات آقای قاضی پور مبنای علمی نداشته و قابل استناد نیست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند

به گزارش همشهری آنلاین، در بازار مرغ، روند قیمت‌ها نزولی است و به دلیل وضعیت مساعد تولید و رشد عرضه، بازار با کم و کاستی مواجه نیست.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، جوجه ریزی و تولید بی‌سابقه مرغ در ماه‌های اخیر را دلیل حال خوب بازار عنوان می‌کند و می‌گوید: در ۴ ماهه پایانی سال گذشته ماهانه از ۱۴۴ تا ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که در تاریخ صنعت مرغ ایران بی‌سابقه است و برای جبران مازاد تولید، نیازمند این هستیم که ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی از محل تولید داخلی تأمین شود و بخشی از گوشت مرغ مازاد کشور به صادرات اختصاص یابد.

ابراهیمی می‌افزاید: از اواسط زمستان گذشته تاکنون، به دلیل فراوانی تولید، قیمت مرغ زنده کاهشی بوده که باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدکننده مرغ گوشتی شده است و برای جلوگیری از دلسردی واحدهای تولیدی و کاهش تولید آنها در آینده، باید تمهیدات ویژه اندیشیده شود تا از مسیر خرید تضمینی و صادرات، منافع تولیدکنندگان نیز محقق شود.

نکته جالبی که ابراهیمی درباره شرایط مساعد بازار گوشت مرغ می‌گوید این است که این آرامش، بدون قیمت‌گذاری دستوری و تعیین قیمت مصوب بوده است.

او قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ زنده را ۶۴ هزار تومان اعلام می‌کند که در بازار ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان به فروش می‌رسد و عملاً به تولیدکنندگان خسارت می‌زند.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در فرودین امسال حدود ۱۳۵ میلیون قطعه برآورد شده، می‌افزاید: کاهش حجم جوجه ریزی ناشی از شرایط خاص فروردین و نیمه تعطیل بودن این ماه است و نمی‌تواند روی مناسبات بازار اثر بگذارد؛ اما برای تداوم تولید باید برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده برنامه‌ریزی شود.

طبق اظهارات مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، نرخ خرید یک کیلوگرم مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ۸۵ هزار تومان است که جذابیت کمی برای مرغدار دارد و البته حجمی هم که از سوی این شرکت خریداری می‌شود، نسبت به مازاد تولید داخلی، کافی نیست.

کد خبر 844988 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار مرغ بازار تهران

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد