Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:50:13 GMT

افزایش کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۷۵۲۸

افزایش کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری

در سال 93، سطح زیرکشت زعفران در چهارمحال و بختیاری 8 هکتار بود اما این میزان طی امسال به 200 هکتار افزایش یافته است. رشد 20 برابری کشت زعفران در استان

«حمیدرضا دانش»، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد 20 برابری کشت زعفران در این استان گفت: متوسط برداشت در هر هکتار از مزارع زعفران 4 تا 5 کیلوگرم است برهمین اساس امسال 800 کیلوگرم زعفران در استان برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زعفران تولیدی در استان معادل 560 میلیارد ریال درآمدزایی دارد که در بهبود معیشت کشاورزان استان نقش مؤثری ایفا می‌کند.
دانش با اشاره به ظرفیت‌های نسبی چهارمحال و بختیاری در تولید زعفران، اظهار داشت: اقلیم مساعد، آفتاب درخشان و ارتفاع مناسب از دریا سبب شده تا عطر، بو و طعم زعفران این استان از کیفیت بالاتری نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اشتغال بیش از 3 هزار نفر در مزارع زعفران استان افزود: هرچند اشتغال در مزارع زعفران فصلی است اما با توسعه زمین‌های زیرکشت می‌توان اشتغال بیشتری را فراهم کرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری