Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: یک روانشناس با اشاره به حادثه آزار و اذیت "پسران شوشتری" گفت: باید جزئیات روانی این تجاوز بررسی شود. اما غالبا افرادی که سوءاستفاده‌گر جنسی هستند افرادی هستند که سابقه مورد تجاوز قرار گرفتن دارند و به شکل‌های متعدد دارای اختلالات روان‌شناختی هستند که در دوره کودکی و نوجوانی مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردشیر یاراحمدی در خصوص پیامدهای آزار و تجاوز Rape به کودکان، اظهار کرد: معمولا افرادی که آزارگر جنسی هستند، بیمار روانی با اختلالات روان‌شناختی مشخص هستند که در طول زندگی مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند. در واقع یک فرد بزرگسال دارای اختلال روانی ممکن است از کودکان سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به حادثه Incident آزار و اذیت "پسران شوشتری" افزود: باید جزئیات روانی این تجاوز بررسی شود، اما غالبا افرادی که سوءاستفاده‌گر جنسی هستند افرادی هستند که سابقه مورد تجاوز قرار گرفتن دارند و به شکل‌های متعدد دارای اختلالات روان‌شناختی هستند که در دوره کودکی و نوجوانی مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

این روان‌شناس گفت: بیشتر کسانی که اقدام به تجاوز به کودکان می‌کنند اغلب مورد سوءاستفاده جنسی بوده‌اند و ممکن است قربانیان خود را از بین کودکان یا هم‌جنس خود انتخاب کنند تا به لذت جنسی برسند.

یاراحمدی با تاکید بر لزوم آموزش خودمراقبتی به کودکان از سوی والدین بیان کرد: ممکن است تجاوزگران اقدام به باج‌گیری یا تهدید به انتشار فیلم یا عکسی از این افراد مورد تجاوز قرار کنند که باید والدین خودمراقبتی را به فرزندان خود آموزش دهند. همچنین باید مسائل جنسی در مدارس آموزش داده شوند.

وی همچنین بر لزوم آموزش علائم و نشانه‌های یک فرد آزارگر جنسی تأکید و تصریح کرد: شاید تصور کودکان از آزارگر جنسی به گونه خاصی باشد در حالی که یک کودک‌آزار جنسی ممکن است جزو محرم‌ها (دایی، عمو و ...) باشد. این افراد بیمار هستند و ممکن است در هر طیفی قرار بگیرند.

این روانشناس گفت: متأسفانه به دلیل اینکه در جامعه ما به مسائل جنسی به چشم یک "تابو" نگاه شده است، هیچ‌وقت کودک‌آزارهای جنسی شناسایی نشده‌اند و به کودکان نیز آموزش‌های لازم داده نشده است. امروز اعتیاد به مواد مخدرهای صنعتی می‌تواند یک فرد را به یک آزارگر جنسی تبدیل کند و ما باید این موارد را به خانواده‌ها آموزش دهیم.

وی عنوان کرد: سیستم آموزشی در زمینه مسائل جنسی ضعف دارد. در حالی که باید به کودکان آموزش دهیم گه اگر مورد تجاوز یا آزار قرار گرفتند، موضوع را به فرد بزرگسال قابل اعتماد انتقال دهند. افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار بگیرند ممکن است به یک بیمار و برای انتقام از جامعه، به آزارگر جنسی تبدیل شوند.

وی اظهار کرد: همچنین اگر افرادی که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند، درمان نشوند ممکن است دچار اختلالاتی از جمله اضطراب، افسردگی، ترس شدید و حتی خودکشی Suicide شوند. بنابراین باید خودمراقبتی به کودکان آموزش داده شود و بدانند که پس از آزار دیدن یا تجاوز باید بلافاصله موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

قتل فجیع /مردی زنش را سر به نیست کرد و به میهمانی پدرزنش رفت+ عکس بلای وحشتناکی که مربی مازندرانی بر سر دختر نوجوان در پارک آورد + فیلم فاجعه/ پدر و پسر 6 ساله اش از شدت گرسنگی در بندرانزلی جان دادند ! این مرد با لباس پاکبانی مشهد را به هم ریخت / تبر به جای جارو ! + عکس ازدواجی که یک شبه فرو ریخت ! / شیلا قبل از پاتختی خودش را به دادگاه رساند + عکس انتقام وحشتناک دختر جوان تهرانی از خواهر یک پسر شیطان صفت زن جوان هنگام دستشویی زایمان کرد ! + عکس 3 ساعت تجاوز به دختر آرایشگر توسط 2 جوان تهرانی داخل پژو 405 مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عمل غیراخلاقی زن جوان با زن سالخورده در فروشگاه ! +فیلم این دختر از 12 تا 15 سالگی در عقد 3 مرد بود ! پدر 92 ساله پسرش را به خاطر خوابیدن زیاد کشت !+عکس بابلسر ظرفیت برگزاری کنسرت شاد را ندارد؟ انفجار زن جوان قبل از عملیات انتحاری در روسیه مجرم گردن کلفت سوژه رسانه ها در فضای مجازی شد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: تجاوز Rape حادثه Incident فیلم تجاوز جنسی خودکشی Suicide اخبار حوادث آزار و اذیت تجاوز روانی حادثه سوءاستفاده عکس فیلم ایران مرد پسر تصاویر ساعت پدر انتشار دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان

 

حلیاسادات حسینی در آیین اختتامیه لیگ آموزشی- پژوهشی همیار محیط زیست شهر تهران که صبح امروز ( ٣ اردیبهشت ماه ) در باغ کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به شعار جهانی «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» به نقش و اهمیت کره زمین و اهمیت آن به عنوان زیستگاه اصلی انسان آن پرداخت و گفت: داشتن نسلی از کودکان دوستدار محیط زیست ضامن آینده سلامت شهر و شهروندان است، لذا مشارکت و تعامل در خصوص حفظ محیط زیست و آموزش آن به کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اهدافی که اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان سرفصل برنامه‌های هدفمند و اثربخش در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است، بحث آموزش محیط زیست به کودکان در شهر تهران بوده است. بر همین اساس این رویکرد نقطه شروعی در سطح سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مدیریت شهری تهران درباره برگزاری لیگ همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی شهر تهران شد.

به گفته حسینی، این لیگ از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ با ابلاغ کمیته سلامت کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی سهر تهران آغاز شد و در مجموع ۱۲۷ مربی داوطلب که با محوریت اداره کل تحت آموزش قرار گرفتند، همکار این لیگ بوده‌اند.

 در این اختتامیه دانش‌آموزان منتخب در پنج پنل تخصصی آب ، هوا، انرژی، زمین، پسماند و با استفاده از مهارت‌های نقاشی، کاردستی، سرود  با حضور داوران و کمک داوران مربوطه به رقابت پرداختند و در پایان مراسم با اهدای هدایا و لوح تقدیر از  برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد